Mitkä ovat syyt sille ettet sinä tee lapsia?
Minulla syy on vaan se etten halua lapsia tälläiseen maaha. En tekisi lapsia vaikka saisin miljoona euroa koska tämä yhteiskunta on huono ja täällä asuu tyhmä kansa.
Kommentit (119)
Olisin halunnut lapsia, mutta:
- perinnöllinen sairaus
- työsuhde vakinaistettiin vasta lähes 35-vuotiaana, sitä ennen pätkissä eikä edes seuraavaa paikkakuntaa tiennyt vuoden päähän
- edellä mainitusta syystä oma asunto vasta 37-vuotiaana, sitä ennen hyppimistä ylihintaisesta vuokra-asunnosta toiseen asuntotilin karttuessa hyyyyvin hitaasti
- seurustelukumppanit eivät halunneet lapsia "vielä", edellä mainitut syyt
- minulla ei ole minkäänlaisia tukiverkkoja (ei lapsuudenperhettä/muita sukulaisia)
- eikä juuri säästöjä
- lisäksi työ edellyttää matkustamista ja joustavia työaikoja lyhyellä varoajalla
- edellä mainituista syistä itsellinen äitiys tuntui mahdottomalta ajatukselta
- pelkäsin myös vammaisen/erityislapsen saamista, en tiennyt miten olisin pärjännyt
...siten että olisi nimenomaan lapsenkaan edun mukaista.
Ne jotka sanovat lapsettomuutta merkiksi epäkypsyydestä: Millä perustelette sen, että jo ihan nuori teinikin voi saada lapsen? Ei siihen tarvita alulle panemiseen muuta kuin biologisesti riittävän kehittyneiden välistä seksiä, joka on joko suostumuksellista tai tahdon vastaista. Hormonit hyrrää usein teineillä ja jokainen nyt varmasti tietää, että hormonihuuruista teiniä harvemmin voi sanoa kypsäksi. Silti teiniraskauksia on ollut aina ja tulee olemaan. Ja synnytyksen jälkeenkin voi elää ranttalielämää ja vähät välittää vastuusta tai vanhemmuudesta. Sekö on teidän mielestä kypsyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä niitä tehdä. Niitä tulee tai syntyy kuten finneja tuli nuorena naamaan. Voimakkaimmilla yksilöillä lapset tulee itsestään yhtään asiaa miettimättä.
Eräällä tavalla itsepetosta selittää että en tee lapsia ja olen päättänyt ettei tule.
Ei se niin mene. Luonnossa voimakkaimmat lisääntyy ja heikot jää lisääntymättä.
Luonnossa hyvä sato on toivottu asia.
Luonnossa jos ei vedä vi tt ua päästään tukehtuu.
Luonnossa vain voimakkain selviytyy jatkoon. Voimakkain on se joka ihmisöi eniten. Eniten ihmisöivä on potentiaalinen voittaja.
Siksi nainen on aina voittaja.
Kukkienkin maailmassa eniten kukkiva tuottaa myös enemmän siemeniä. Pieni seepra teki poikasen jokeen ja krokotiili sai syötävää, mutta seepra teki toisen itselleen.
Heikot yksilöt keräävät vain tauteja ja tuholaisia itseensä ja ehkä tuottavat muutaman siemenen, jotka eivät idä huomiseen.
Luonnossa vain voimakkain yksilö vie geeninsä tulevaisuuteen.
Jos on lapsia, niin se kertoo että olet voimakkain.
Voimakkain puskee läpi tuulen ja tuiskujen, voimakkain on lämmin valopilkku pakkasessa. Läpi paskamyrskyn lämpöiseen tupaan, joka häämöttää vaimeasti myrskyn keskellä. Tuvassa pieni Pietari kyselee haluaako setä kaakaota ja vasta leivottua nisupullaa. Nyökkään vain ja istun pöydän ääreen karvalakki päässä. Annan sen sulaa teille.
Isyys on eriasia kuin siittäjä ja Pietari on käenpoika, mutta minun poikani aina. Veronmaksajana voit olla tuhansien lasten isä ja maksaja.
Hieno tunne joka aamu kun painuu duuniin, niin tietää että tänään tuhannet lapset syövät minun ansiosta ruisleipää naamaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun jaksaa edes aamupalan tehdä itselle tai pestä aamulla hampaat. Nytkin olen maannut samalla kyljellä jo yli neljätuntia ja ottaa voimille hengittää syvään.
En vain jaksa ja lasten saaminen tai tekeminen on ihan avaruutta. Ei perustu tähän todellisuuteen. Elämä ottaa kaikki voimat ja vain lojun. Minua ei saisi ylös aseella osottamallakaan.
Paljonko painat?
oon sliglysti 177cm ja painan jotain 51kg ja mies oon. En tosiaan jaksa edes tehdä itselleni voileipääkään. Tyyliin syön paahtarin päivässä ja pelaamisen välissä unohdan syömisen tyyliin päivän ajaksi. Joku nudelipaketi menee silloin tällöin jos muistan syödä kera päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka sanovat lapsettomuutta merkiksi epäkypsyydestä: Millä perustelette sen, että jo ihan nuori teinikin voi saada lapsen? Ei siihen tarvita alulle panemiseen muuta kuin biologisesti riittävän kehittyneiden välistä seksiä, joka on joko suostumuksellista tai tahdon vastaista. Hormonit hyrrää usein teineillä ja jokainen nyt varmasti tietää, että hormonihuuruista teiniä harvemmin voi sanoa kypsäksi. Silti teiniraskauksia on ollut aina ja tulee olemaan. Ja synnytyksen jälkeenkin voi elää ranttalielämää ja vähät välittää vastuusta tai vanhemmuudesta. Sekö on teidän mielestä kypsyyttä?
aika turha filosofoida mitään. Lapsi kasvaa ihan ravinnolla ja jos selviää aikuiseksi, niin selviää noin muutenkin. Ei siinä tarvi jeesustella mitään ihmeempiä.
Koska olen aseksuaali. Eikä myöskään kiinnosta lapset.
1. En ole koskaan erityisemmin pitänyt lapsista, toki omat olisi varmaan eri asia. Muutaman läheisen lapsesta pidän, mutta on se ihana jättää heidät vanhemmilleen.
2. Olen tosi kova stressaamaan. Huolehtisin itseni todennäköisesti kuoliaaksi lapsen puolesta.
3. Olen koko ikäni lapsuudesta lähtien hoivannut ja huolehtinut meidän eläimistä. Eli olen jo koko elämäni huolehtinut muista enkä ole itse sellaista oikein huoletonta lapsuutta elänyt. Nyt kolmekymppisenä kun ei ole lemmikkejäkään, on ihanaa ollut välillä huolehtia vain itsestään. Lemmikittömänä todennäköisesti tuskin kovin kauaa kuitenkaan pysyn.
4. En ole valmis siihen, että lapsi olisikin vakavasti sairas ja minusta tulisi joku omaishoitaja. Tai mitä jos lapsesta tulisi joku pikku-psykopaatti, koulukiusaaja tai rikollinen. Jonkun lapsia hekin ovat.
5. Hyviä miehiä isäehdokkaaksi ei ole.
6. En halua olla raskaana, ottaa riskiä pahoinvoinnista, siitä että kroppa menee pilalle tai että vaikka vammautuisin synnytyksessä.
7. Talouden puolesta elätän itseni aika leveästi, mutta lapsen myötä joutuisi tiukentamaan rahankäyttöä, äitiysraha on pieni jne.
8. Maailma on aika sekaisin, en tiedä haluanko tähän maailmaan itse tuottaa ketään.
9. Minulla on perinnöllinen sairaus, jonka kanssa eläminen on välillä yhtä helvettiä.
10. En jaksaisi sitä sotkua, metelöintiä ja lapsiperhe-elämää päiväkoteineen ja Wilma-viesteineen.
Noin. 10 syytä löytyi aika helposti. Yhtäkään syytä en keksi, miksi hankkisin lapsen.
Minulla on perinnöllinen sairaus, jonka lapsikin voisi saada 50% todennäköisyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun jaksaa edes aamupalan tehdä itselle tai pestä aamulla hampaat. Nytkin olen maannut samalla kyljellä jo yli neljätuntia ja ottaa voimille hengittää syvään.
En vain jaksa ja lasten saaminen tai tekeminen on ihan avaruutta. Ei perustu tähän todellisuuteen. Elämä ottaa kaikki voimat ja vain lojun. Minua ei saisi ylös aseella osottamallakaan.
Paljonko painat?
oon sliglysti 177cm ja painan jotain 51kg ja mies oon. En tosiaan jaksa edes tehdä itselleni voileipääkään. Tyyliin syön paahtarin päivässä ja pelaamisen välissä unohdan syömisen tyyliin päivän ajaksi. Joku nudelipaketi menee silloin tällöin jos muistan syödä kera päivässä.
Pitäisi syödä runsaasti että jaksaa.
Sun pitäisi syödä leipäpussillinen päivässä tai kuusi nuudelia. Syöt liian vähän.
Ei omenapuukaan tuota hedelmiä, jos kasvaa kuivassa hiekassa.
Riittävä määrä. Vasektomia. Jos tulevaisuus niin pelottaa tai ahdistaa, no, kaikki kai joskus kuollaan. Helpottaako?
Vierailija kirjoitti:
Tämä maa on hyvä maa hankkia lapsia ja tämä aika ihmiskunnan historiassa on paras aika hankkia lapsia.
Sinulla on vain tekosyitä olla lapseton.
Typerys.
Minulla on ollut kova vauvakuume nyt 2 vuotta. Tämä on sairaan raskasta, kuin kovassa kuumeessa koko ajan, sattuu henkisesti ja fyysisesti koko ajan eikä siihen ole kuin yksi lääke. Kohta en enää kestä vaan jätän ehkäisyn pois jos tämä ei lopu. Eikä yhtään auta että osa kavereista on jo perheellistynyt!!!
N16
Tehty on ahkerasti, tulosta ei vain ole syntynyt.
Vihaan lapsia, aina vihannut ja olisin sysisurkea isä. En halua kuitenkaan lasten kärsivän ja tiedän ettei minusta olisi isäksi, enkä isäksi halua.
Pelkään, että ainutlaatuinen ja hyvin hyvin tärkeä pilluni repeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan pitää terveyteni ja painoni ja markkina-arvoni parisuhde markkinoilla
Haluan elää itselleni, matkustella, juhlia, juoda, seikkailla, sekstailla paljon
Haluan käyttää rauhalliset hetken ja rahat itseeni, kirjat, pelit, elokuvat...
Haluan nukkua yöni rauhassa ja aamulla pitkään
ps ehkä joskus 45 vuotiaana voin harkita adoptiota, mikäli talous ja elämä ovat hyvässä tasapainossa
Miksi haluat olla parisuhdemarkkinoilla jos sinulla ei ole halua lapseen. Et tarvitse parisuhdetta jos et ole lastakaan. Näin voit olla vieläkin vapaampi ja rippumattomampi.
Millä planeetalla oikein elät?
Lapset ja parisuhde on kaksi eri asiaa.
Parisuhde, avoliitto ja avioliitto voi olla ilman lapsia.
Ei ole miestä. Yksin en jaksaisi. Huono työtilanne ja sitten taas kun töitä on niin päivät ihan liian pitkiä.
Paljonko painat?