Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään olevani sairas, näen varjoja ja painajaisia, en kuitenkaan halua pakkohoitoon

Vierailija
18.11.2022 |

Käyn normaalisti töissä. Iltaisin yksin kotona näen olemattomia varjoja. Esim. Ikkunat ja ovet kiinni. Näen silti esimerkiksi huonekasvini kahtena niin että niiden varjot liikkuvat seinää pitkin.

En uskalla lääkäriin, jos hän toteaa minut hulluksi ja joudun pakkohoitoon.

Olen 29v nainen, perusterve (vai olenko??) Mikä on riski, että minut pakotettaisiin hoitoon?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään pelkkien harhojen takia laiteta pakkohoitoon, jos ei ole itselleen eikä muille vaaraksi. 

Vierailija
2/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et joudu pakkohoitoon vaikka nuo olisivatkin aitoja harhoja. 

Mutta ei kyllä kuulosta tyypilliseltä harhoilta oikein. Oletko ihan varma, ettei ne varjot liiku, koska esim. jostain ulkoa kumminkin pääsee tulemaan vaikka liikkuvan auton valoa ja varjot liikkuu koska valonlähde liikkuu tms luonnollinen selitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et joudu pakkohoitoon eli suljetulle osastolle tuollaisen takia. Nykyään suositaan avohoitoa muutenkin.

Vierailija
4/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastolle ei nykyään joudu vaan sinne päästään jos on tarpeeksi hullu ja tarpeeksi hullu on vasta psykoottinen.

Mikä sua stressaa?

Vierailija
5/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että sulla ois enemminkin joku fyysinen sairaus mikä harhoja aiheuttaa.

Vierailija
6/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta e-pillerit (jos näet jotain kahtena), älä käytä alkoholia, katso lääkkeen haitat jos on. Kestää jonkin aikaa että on parempi, ehkä kuukausia tai päiviä, alkoholi voi vaikuttaa jokusen kuukauden vaikka olisi vain vähän käyttänyt. Alkoholi avaa joillakin aisteja tai savut. Selvänäköiset voivat nähdä varjoja tai liikettä. Katso onko silmälasien tarve myös tai silmänpaine. -Onko suvussa mitään sukurasitteita, entä otitko piik*in ja mitä se teki. Kokeile vähentää elektronisten langattomien laitteiden läheisyyttä, vähennä stressiä, laita ruudulle joku suoja ettei ole voimakas kirkas valo silmille. 

Vierailija
7/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne psykiatriselle osastolle pääse, vaikka haluaisi.

Vierailija
8/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhaseen vajaatoiminta aiheutti mulla vastaavaa. Näin huoneessa hahmojen vilahtavan ym. Myös pelkotiloja oli paljon. Nämä loppuivat, kun sain Kilpirauhaslääkityksen.

Vierailija
9/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näkyy myös välillä varjoja silmänurkasta, välillä säikähdän kun yhtäkkiä yksi lentääkin ohi. Luulen olevan jotain silmäoireita, mutta en uskalla mennä lääkäriin.

Vierailija
10/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakkohoitoon et kyllä noilla oireilla pääse.

Olen joskus lukenut, että migreeni ilman päänsärkyä aiheuttaa myös näköharhoja.

Mene ihmeessä lääkäriin, aivoissa voi olla myös joku häiriö.

Vierailija
11/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten et mene jos mahdolliset seuraukset tuntuvat liian ikäviltä. Ihan normaalisti tuosta saa lähetteen mutta se on lääkärin työmotivaatiosta kiinni.

Vierailija
12/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäristä ja hiutajasta kiinni. Riippuu haluavatko tehdä työnsä sillä tavalla.

Vierailija
13/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suljetulla osastolla oleminen ole mitenkään kauheaa. Olen ollut ja se oli ihan mukavaa. Rentoa. Hyvää ruokaa. Sai nukkua ja ajatella.

Moniammatillinen hoitotiimi siellä ja avohoidossa. Olen saanut hyvää palvelua.

Todennäköisesti saat lääkkeet ja ne voi poistaa harhat.

Itse olen tyytyväinen lääkkeisiini ja hoitoon.

Vierailija
14/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa puhua ajoissa. Luultavasti aistiharhasi paljastuvat jossain kohtaan kuitenkoin. Esimerkiksi kiusallisesti töisssä. Nyt apua nopeasti, niin säästyt noloilta jutuilta ja saat ajoissa hoitoa ennen, kuin tuo ehtii pahemmaksi.

Vierailija
15/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne pääse tai joudu. Saat jotain lääkkeitä todennäköisesti. Itse nähnyt kaikenmaailman harhoja jo vuoden, eikä psykiatri oikein muuta osaa tehdä kuin korjata lääkitystä suuntaan tai toiseen.

Vierailija
16/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suljetulla osastolla oleminen ole mitenkään kauheaa. Olen ollut ja se oli ihan mukavaa. Rentoa. Hyvää ruokaa. Sai nukkua ja ajatella.

Moniammatillinen hoitotiimi siellä ja avohoidossa. Olen saanut hyvää palvelua.

Todennäköisesti saat lääkkeet ja ne voi poistaa harhat.

Itse olen tyytyväinen lääkkeisiini ja hoitoon.

Hyvä että kirjoitit tuon kommentin, itse en voinut, kun ei ole ollut omakohtaisia kokemuksia suljetusta osastosta. Mietin kuitenkin ketjua lukiessani, että on ikävää, jos kauhukuvat esimerkiksi psykiatrisesta hoidosta estävät hakeutumisen lääkäriin.

Vierailija
17/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on aivoissa jotain häikkää, kasvain?

Vierailija
18/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pakkohoitoon et kyllä noilla oireilla pääse.

Olen joskus lukenut, että migreeni ilman päänsärkyä aiheuttaa myös näköharhoja.

Mene ihmeessä lääkäriin, aivoissa voi olla myös joku häiriö.

Ei kai migreeni aiheuta kaksoisvarjoja pelkästään? Sahalaitaa ja jos yrittää lukea, kirjaimet vaihtavat paikkaa ja sen sellaista.

Kuulostaa enemmän paniikilta ja liialliselta mielikuvitukselta.

Vierailija
19/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu EI suljetulle. Jouduin sinne 17-vuotiaana kun perhetukikeskukset olivat täynnä ja minulle keksittiin "psykoosi" että saatiin paikka jostakin. Se oli yhtä h l vettiä. Jos olisin syönyt lääkkeeni loppuun saakka, olisin lihonut varmaan 15kg, silloin selvisin viiden kilon painonnousulla. Tein jatkuvasti huoneessani kuntoliikkeitä ja mm. hypin narua. Sitten kun sain puolen tunnin vapaakävelyt, juoksin niin että hiki virtasi ja taju meinasi lähteä, Oksensin pusikkoihin.

Nyt, aikuisena en ikinä menisi moiseen "hoitoon" Turruttavat ihmisen zombieksi ja syöttävät lääkkeitä. Anoreksia-potilaiden kohdalla suorastaan pakkosyöttivät ruokaa. Ja kyllä, ihan tällä vuosituhannella. Heitä olen muutamia tavannut myöhemmin ja hyvin kuului menevän. Hoikkia/laihoja edelleen. Sanoivat, että alkoivat laihduttaa sillä sekunnilla kun pääsivät tuosta kidutuskammiosta pois.

Onneksi täysikäisiä ei voi riepotella sinne-tänne jos ei joku aamu huvita syödä ohjaajan käskemää mössöä tms.

Vierailija
20/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä joku muu näköhäiriö, mutta silloin sitä olisi myös töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi