Kokemuksia Ikean Hemnes sohvasängystä!
Tarvitsisin yksiööni sängyn ja sohvan yhdistelmän, joka olisi siis myös vakituinen sänky. Ikean Hemnes olisi yksi vaihtoehto, mutta arvosteluissa on mainittu mm. natina ja rakenteen heppoisuus. Onko täällä kyseisen huonekalun omistajia? Miten soveltuisi ainoaksi sängyksi (ostaisin siihen hyvän joustinpatjan)?
Saa suositella myös muita sohvasänkyjä. Sellaisia, joihin tulee oma patja.
Kommentit (13)
Ainakin Hemnes-sarjan senkkeihin joutui itse lisäämään vahvikkeita puutavarasta. Jos olisin tuota sänkyä miettimässä, niin katsoisin etukäteen millainen rakenne siinä on ja mistä kohtaa sitä kenties voisi vahvistaa.
Vierailija kirjoitti:
Käy koeponnistamassa paikallisessa Ikean myymälässä.
Mielellään kävisin, mutta lähin Ikea on melko kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Hemnes-sarjan senkkeihin joutui itse lisäämään vahvikkeita puutavarasta. Jos olisin tuota sänkyä miettimässä, niin katsoisin etukäteen millainen rakenne siinä on ja mistä kohtaa sitä kenties voisi vahvistaa.
Juu. Luin ulkomaisista arvosteluista montakin, jossa säleikön rimat oli menneet helposti rikki. Harmi.
Meillä on ollut vuosia vierassänkynä, samoin sisarellani, ei mitään valittamista.
On myös nuoret parit nukkuneet, joten ei se ihan heppoinen liene.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut vuosia vierassänkynä, samoin sisarellani, ei mitään valittamista.
On myös nuoret parit nukkuneet, joten ei se ihan heppoinen liene.
Hyvä tietää :-)
Riippuu. Mahtuuko nukkumaan siinä. Vai onko se laatikoitu ja reunus tulee vastaan, siis se seinämä. Ehkä käymällä liikkeessä se selviäisi. Jokainen korkea reuna on kova, jos siihen osuu käsi tai jalka. Vaikka osalle ehkä suojaisa. Tutki asiaa ja raportoi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu. Mahtuuko nukkumaan siinä. Vai onko se laatikoitu ja reunus tulee vastaan, siis se seinämä. Ehkä käymällä liikkeessä se selviäisi. Jokainen korkea reuna on kova, jos siihen osuu käsi tai jalka. Vaikka osalle ehkä suojaisa. Tutki asiaa ja raportoi.
Tuota laatikkomaisuutta mietin joo ja ehkä se ei oo kovin hyvä (vaikka en hirveän iso ihminen olekaan).
Hyvin on toiminut. Meillä vierasvuoteena. Kaikki ovat kehuneet ja nukkuneet hyvin. Ainoa asia mikä on häirinnyt ovat ne vetolaatikoiden nupit (osuvat jalkaan kun nousee sängystä). Vieraat ovat olleet normaalipainoisia, toki jos on kovin isokokoinen ihminen niin ei varmaan sitten kestä.
Erittäin hyvin on toiminut ja ehjänä pysynyt jokapäiväisessä käytössä yli kymmenen vuotta. Ostin siihen kunnollisen patjan. Minä tykkään tuosta että on seinämät usealla sivulla, on suojaisa paikka nukkua.
Painoa sillä on aika paljon, mikä on muutoissa hankala, pitää purkaa osiin.
Skippa precis allt som heter Ikea. Det är endast en tidsfråga (vanligen kort) förrän du blir besviken.
Vierailija kirjoitti:
Skippa precis allt som heter Ikea. Det är endast en tidsfråga (vanligen kort) förrän du blir besviken.
Olen ostanut Ikeasta paljonkin huonekaluja ja suurin osa on ollut hinta-laatusuhteeltaan ihan hyviä.
Mun mielestä on tuleva kaluste. Eikä laatikkomaisuus haittaa, jos on korkea joustinpatja. Meillä ei ole kukaan valittanut, vaikka on vain vaahtomuovipatja. Ei siinä öitä ole juurikaan nukuttu, mutta päiväunia paljonkin. Ollut meillä ehkä 3,5v. Säleikköjä saa uusia, jos sattuu hajoamaan. Kapeahan sänky on, mutta yksiöön hyvä vaihtoehto, kun on vähän säilytystilaa ja on kuitenkin levitettävä, jos sattuisi tulemaan joku yökylään.
Käy koeponnistamassa paikallisessa Ikean myymälässä.