Pirkanmaalaiset huhtikuussa
Viime kuu löytyy täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=&m=9738337&p=1&tmode=…
[b][size=3]Tässä pinossa juttelevat Pirkanmaalla asustavat ja toisiaan treffaavat plussanneet. Tule mukaan![/size][/b]
[color=maroon]Nimim.: aurinko76
lapsoset: tyttö 1/07
plussasin: takana pian 3v yritystä; 2xinssi, 1xICSI josta tuulimunaraskaus todettiin kesäkuussa 2005, tämä oli 2. PAS
asun: Tampereella miehen kanssa
muuta: vm. -76[/color]
[color=olive]nimim: Eliza77
lapsoset: poika 07/06
hoidot: 3xICSI, 1xPAS
plussa: 3 ICSI toden sanoi
asumme: Tampereella [/color]
[color=maroon]Nimim: H-R
Lapsoset: 12/03 tyttö toisella inssillä, 5/06 poika kolmannella inssillä
Hoidot: Terolut, Clomifen, Pregnyl, inseminaatiot, PCOS todettu 1997
Asun: Perheeni kera Viialassa[/color]
[color=olive]Nimim: Ibiza79
Lapsoset: Tyttö ja poika 1/07
Hoidot: lasta toivottu 1999 alusta, -03 clomit, -04 3xIUI, 1xIVF/ICSI, 1xPAS
Plussasin: 2. ICSI 05/06
Muuta: asun Vammalassa miehen ja 2 kissan kanssa[/color]
[color=maroon]Nimim.: Katariina77
Lapsoset: poika 1/07
Hoidot: 5xinseminaatio (clomit ja gonal-f)
Plussasin: 1. ivf
Asun: noin 100 km Tampereelta mieheni ja koiran kanssa[/color]
[color=olive]Nimim.: Keinuhepo
Lapsoset: poika 12/06
Hoidot: melkein jo " päästiin" ekaan IVF:ään, plussa tuli luomuna ennen sumuttelujen aloittamista.
Plussasin: Luomuplussa
Asun: Tampereen lähellä[/color]
[color=maroon]Nimim.: Kuutar78
lapsoset: LA 06/07
aiemmat hoidot: clomit, 3*IUI (2*clomit+pregnyl, 1*menopur+pregnyl)
plussasin: 1. ivf
asun: Miehen kanssa Tampereella[/color]
[color=olive]Nimim.: Lempi-Kukka
lapsoset: poika 06/06
plussasin: PAS
asun: 20 km Treelta
muuta: 30 v.[/color]
[color=maroon]Nimim.: MiaMik
Lapsoset: tyttö 9/06
Hoidot: Clomeja, 4xIUI, 1xIVF
Plussasin: Luomusti tammikuussa, 2. IVF:n piti juuri alkaa
Asumme: Tampereen naapurissa
Muuta: vm. -84[/color]
[color=olive]nimim: mi-ki
lapsoset: poika 1/07
hoidot: 4xIUI, 2xIVF, 1xdonor-PAS
plussa: luomuna hoitotauolla oik. munasarjan ja -torven poiston jälkeen
asumme: reilut 20km Treelta
muuta: vm 1975[/color]
[color=maroon]nimim. nurminata
lapsoset: poika 9/06
hoidot: 3xIUI, 1xIVF, 1XPAS
plussasin: luomusti hoitotauolla alkuvuodesta.
asun: Tampereella miehen ja marsun kanssa
muuta: työssäkäyvä opiskelija vuosimallia-77[/color]
[color=olive]nimim.: osborne
lapsoset: tyttö 11/06
aiemmat hoidot: clomit * 5, 2 IUI -> ku 5/05, luomu km 11/05
plussasin: 1. ivf
asumme: Tampereella
muuta: vm. -77[/color]
[color=maroon]Nimim: pewina
Lapsoset: Tyttö ja poika 10/06
Hoidot: yritystä loppuvuodesta -02, -04 terot ja clomit, -05 3xIUI, 1xICSI (josta keskenmeno), 1xPAS
Plussasin: 2. IVF/ICSI 02/06 (toinen lapsista IVF toinen ICSI, hauskaa aina arvuutella kumpi on kumpi)
Asutaan n. 40 km Tampereelta
Muuta: vm -79[/color]
[color=olive]Nimim : samako
Lapsoset : LA 26.6
Aiemmat hoidot: clomit,muutama inssi,3*IVF
Plussasin : viimesimmän IVF:n PAS kahdesta alkiosta toinen jatkaa kasvuaan edelleen :>
Asumme : 50 km päässä Tampereelta[/color]
[color=maroon]nimim.: Tazu
lapsoset: Tyttö 01/06
plussasin: 1. icsi
asun: Tampereella miehen ja tytön kanssa
muuta: vm. -80[/color]
[color=olive]Nimim.: vegax
Lapsoset: poika 6/06
Hoidot: yritystä 3/2001 alkaen, clomeja monen monta kiertoa, joista raskaus 7/2003 (meni kesken), 3x inssi
Plussasin: 1. ivf 9/05
Asun: Nokialla[/color]
[color=maroon]nimim.: violet82
lapsoset: tyttö 12/05, LA 30.3.2007
hoidot: yritys aloitettu 8/02, terolut, 4xclomit, menogon+pregnyl, 1xIUI, km 12/04
plussasin: luomuplussa (käytössä metformin)
asun: Tampereella mieheni ja tyttöni kanssa[/color]
[color=olive]nimimerkki: vumpe
lapsoset: Aamos 08/04, Luukas 9/06
hoidot: luomuyritystä vuodesta -98, clomeja viisi kuuria (lopuksi sellaisilla annoksilla, että tuli näköhäiriöitä ja huimausta), 3xIUI, 1xIVF, 1xICSI (tuloksena Aamos), 2xPAS (pakastin tyhjäksi ja jälkimmäisestä km 11/05)...
plussasin: LUOMUNA! Kaikkien näiden vuosien jälkeen!!!!!!!!
asumme: Tampereella[/color]
Olisi kiva kuulla kaikista! Katariina, samako, pewina, Tazu!!
Iita, sulta ei ollut esittelyä, ei oo pakko laittaa mut jos haluat. :)
Kommentit (74)
Meillä ainakin oireet oli tuollaiset mitä kuvailit. Ei nukuta, koska vaakatasossa paine ottaa korviin. Imeminen sattuu korviin joten syöminenkin takkusi. Sitten poika pulautteli tosi paljon. Ja semmoinen yleinen rätyisyys.
Onko pojalla ollut yskää? Meillä se riitti korvatulehdukseen, ja usein juuri pienillä hengitysteissä olevat pöpöt menee herkästi korviin. Eli ei tarvi olla nuhaa jotta tulee korvatulehdus.
-miki ja poika 12 viikkoa
ps. huomenna 3kk neuvolakäynti :)
Vegalle tervetuloa minunkin puolesta! Hyvinhän tosiaan tuo kirjoittaminen sujui, heti oikeaan paikkaan ;)
Lempi-kukka, kuulostaa tosiaan joko hampaiden tulolta tai sitten korvatulehdukselta (vaikkakaan meillä ei vielä kummastakaan kokemusta)!
Ossen kanssa oltiin tänään aamulehdessä :)
Meille ei mitään kummempia. Soseet menee hyvin alas, tai siis peruna-porkkana ja maissi-peruna sekä nyt muutaman päivän lihaa seassa. Hedelmä- ja marjasoseita olen antanut eri makuja lusikan kärjellisen ja ne saa aikaan vain puistatuksia sekä suu menee tiukasti suppuun :) Parin viikon päästä sitten puuro kehiin ja joskos sinne sekaan saisi jotain hedelmää laittaa.
MiaMik ja neiti 6kk1vko+
me ollaan oltu mummoloissa pääsiäinen, eilen palauduttiin kotiin. Oli oikein ihana reissu, sain levätä ja typyllä oli paljon hoitajia! Typy oppi pomppimaan sylissä ja ryömii jo täyttä häkää ympäri kämppää ja tutkii uusia paikkoja innoissaan. Saa nähdä, milloin pitää ruveta tukkimaan pistorasioita jne. Vielä ei oikeastaan mitään ole tarvinnut raivata, koska tutkiminen on vielä aika viattomalla tasolla. Kiinteitäkin meillä nyt mutustellaan 1-2 kertaa päivässä, maissi, porkkana, mustikka ja ruusunmarja ovat olleet parhaita. Koetan pitää tosi vähällä noita marja&hedelmäsoseita, et oppis syömään oikeetakin ruokaa. Ehkä jo huomenna otetaan ne vellit arsenaaliin... :) (Oli tänään puhetta violetin ja auringon kanssa mun vellinegatiivisuudesta... :))
Kiitos muuten violetille ja pikkuneitille viimeisestä! Isompi neiti vetelikin sikeitä koko kyläilyn ajan, mutta sitä pientä ihmettä sit tulikin ihasteltua niin, et vasta lähdettyä tajusin, etten tullut pyytäneeksi edes syliin! On ne vastasyntyneet niiiiin pieniä ja lutusia, että. Auringon typykkä näytti taas jo ihan mielettömän isolta tytöltä, kun uusi tulokas oli vertailukohtana.
Auringolle kiitos myös shoppailureissusta! Vinkkinä kaikille, että Lindexillä ja H&M:llä on nyt alennusrekit täynnä, jos kaipaatte uusia vaatteita kesäksi!
Vegalle tervetuloa linjoille! Lempis, mulle voi lähettää postia osoitteeseen mette-awaits@hotmail.com. Toivottavasti pojulla ei ole korvatulehdusta vaan vaikkapa niitä hampaita! Mä olen ollut pari päivää ihan varma, et typylle on tulossa hampaita, mutta vieläkään ei näy. Kovaa on kaiken jyrsintä ja itku kun kutina ei lopu tai sit jyrsintä sattuu...
Mitäs vielä... onko vegaxin kone edelleen rikki? Ai niin, seuraava leffa olis muistaakseni 26.4., leffasta ei vielä tietoa. Me ei päästä, mutta tiedoksi muille, kun asian tänään tarkistin. :)
Mun täytyy teille vielä kertoa, miten luttana meidän typy oli, kun nukutin sitä. Oon ihan vasta sitten alkukuukauden itkuiltojen jälkeen laulamaan tuutulaulua. Musta on niin käsittämätöntä, miten nopeesti typy rauhottuu kuuntelemaan ihan ilman tissittelyä ja nukahtaa kiltisti sänkyyn, kun nostan vielä puoliksi hereillä. Tänään en meinannut malttaa itse lähteä pois makkarista, kun niin sydämeen kävi toisen ihanuus.
Nyt menen ihastelemaan tuota aviomiestä, kun se päästi mut tänään tanssijumppaan yksinäni. Oli aivan ihanaa tanssia pitkästä aikaa!
-Osse ja typykkä 5kk
mun piti tuota meidän noin rytmiä vielä kirjottaa:
nukkumaan 20-21, yöllä normaalisti 2 syöttöä
7 herätys
9-10 päikkärit
12-> pitkät päikkärit, 2-3,5 h
n. kaks tuntia edellisten lopusta kolmannet päikkärit, 0,5-1 h
20 iltapesut ja nukkumaan
Meillä myös alkoi pojalla ensin limaisuus ja ruoka lakkasi maistumasta. Sitten alkoi yskiä. Perjantaina sai lääkäristä ihan tavallisen flunssan diagnoosiksi ja lauantaina olikin sitten vasemmassa korvassa tulehdusta ja lievää rohinaa keuhkoissa eli myös keuhkoputkentulehdus. Nyt antibiootti kuurilla, ruoka maistuu hieman paremmin, mutta on vieläkin limainen ja yskii kovasti.
Mä luulen, että on viisainta peruuttaa nyt ne meidän maanantain treffit. En halua, että teidänkin nyytit sairastuu. Tuo poika on vielä sen verran räkäinen ja yskii edelleen aika pahasti. Mutta otan teidät vieraaksi mielelläni sitten myöhemmin, vaikka toukokuun lopulla kun eikö alku kuuhun ollut jo jotain suunnitelmia.
Laitan tämän nyt tänne, kun sähköpostini on jotenkin jumissa.
Terkuin Ibiza ja nyytit pian jo 4kk
No voi harmi, että Ibizan pikkupojalla diagnosoitiin tuollainen tauti. Toivon mukaan nyt sitten alkaa toipuminen!
Kiitokset Violetille eilisestä! Oli ihanaa nähdä teidän pikkunyytti! Meidän tytöt näyttivät ihan jo isoilta.
Kiva, että Vega pääsit linjastolla käymään, ehdittekö laittaa asuntoa yhtään järjestykseen pääsiäisen aikana?
Huh, pelastin äsken meidn neidin tuolta etupihalta nukkumasta takapihalle, kun iso kaivinkone pärähti pihaan. Meillä rytmi on taas muuttunut, ja nyt herää jälleen klo 3 yöllä. Voisikohan johtua siitä, että päivisin vetelee pienimuotoisia rintaraivareita, joten yöllä pitää sit herätä syömään..
t aurinkoinen ja nukkumatti
Moi!
Tervetuloa porukkaan Vega; nähtiinkin jo Auringolla. Todella ihanat pojat sulla.
Täällä pitää pientä kiirettä; eilen illalla 22 aikoihin kuului kaamea rysäys ulkoa ja nopsasti juoksin yläkertaan katsomaan että mikä tuli ja ikkunasta katottuani huomasin, että katohan johan puu onkin tullut lähelle eli talon päälle oli kaatunut iso kuusi; ulkona luurailtiin ja huomattiin, että kuusi oli ihan harjalle saakka; mies sitten yöllä sahaili puuta poikki ja nyt näyttäs siltä, että 6 kattotiilen uusimisella päästäs vaikka aluks näytti tosi pahalta.. nyt sitten pistetään takapihalta puita sileeksi.
Oiskos ens viikoks minkäälaisia tärskyjä, kun ibizan treffit peruuntu?
Mut nyt puuta karsimaan kun jannu nukkuu...
-Eliza-
Plaah, mä oon ihan maassa kun imetys on takunnut alusta asti ja nyt sitten joudun imettämään rintakumilla. Mulla on ongelmana liian runsas heruminen, jolloin vauva meinaa aluksi tukehtua kun maitoa tulee liikaa ja hetken päästä hermostuu kun virtaus hidastuu niin radikaalisti :( Eilen pisin imetysväli oli 2 tuntia, muuten söi tunnin välein... Vauva otti kyllä rinnasta otteen, mutta päästi yhden imun jälkeen irti, autoin rintaa yhdellä syötöllä (valehtelematta) 30krt vauvan suuhun!! Pikkuinen rupesi jo hylkimään rintaa, joten viimeisenä keinona otin käyttöön rintakumin. Nyt syö taas ihan kiltisti ja syöttövälit ovat siedettäviä. Imetin esikoista koko ajan rintakumilla, joten tällainen ongelma ei edes tullut esille. Nyt olisin niin kovasti toivonut voivani imettää ilman kumia, sillä vaikka viimeksi imetys hyvin sujuikin niin rintakumien kanssa pelaaminen tuntui välillä työläältä... No, kai tämä harmistus menee ohi...
Muuten vauva-arki alkaa sujua ja alan jo tottua ajatukseen että mulla on kaksi lasta :) Toisen raskauden alussa (joka siis oli yllätysraskaus) murehdin miten voin rakastaa kahta lasta yhtä paljon, mutta kyllä rakastan ja tuntuu että rakkautta riittää niin paljon!
Vauvalla oli vähän masuvaivoja, mutta helpottivat selvästi kun alettiin käyttää cuplatonia. Täytyy nyt vaan toivoa että masuvaivat pysyvätkin poissa!
Kiitokset osselle ja auringolle eilisestä!! Oli ihana nähdä teitä, jotenkin sitä piristyy teidän seurasta aina :) Auringon suloisen tytön näinkin ensimmäistä kertaa, ihana pakkaus! Ja ossen neiti oli taas semmoinen hymytyttö, vauhtia riittää kyllä!
Laitoinkin jo sähköpostia, mutta mä olisin mielelläni treffannut jossakin/tehnyt jotakin maanantaina kun ibizan treffit peruuntuivat. En oo oikein päässyt täältä kotoa mihinkään (paitsi tiistaina kun kävin yksin shoppailemassa tytöille vaatteita :D), joten olis ihana lähteä johonkin. Miten olis Ideapark-treffit??
Pikkuisempi neiti alkaa heräillä tissille, joten täytyy lopetella. Ihania aurinkoisia päiviä kaikille!
violet ja tyttöset 11pv ja 1v4kk
ps. Täytyy sanoa, että kyllä tuntuu haikealta kun nimimerkin perään ei enää voi kirjoittaa raskausviikkoja... ja masua mun tuli ikävä jo synnytystä seuraavana päivänä... *huokaus*
pikkuisempi neiti onkin " jo" 12pv eikä 11 kuten kirjoitin! :D
Violet; oletko kokeillut että lypsäisit vähän ennen imetystä, jos sillä saisi sen suihkuamisen loppumaan, ja vauvallesi olisi helpompi alkaa imeä?
Ideapark voisi olla ihan hyvä juttu maanantaille!
Jaahas, nyt me lähdetään nukkumispuuhiin..
t aurinko ja pulunen 10vkoa
ja edelleen voin käydä hakemassa MiaMikin, jos haluatte lähteä mukaan. Ideapark vois olla tosiaan hyvä! käviskö klo 12-> jokainen omaan tahtiin ja päiväunien mukaan?
Typy maisteli äsken maissivelliä nokkamukista, en tiedä kuinka suuri osa lopulta meni mahaan asti ja oliko se sit kuitenkaan hyvää... :) Odotukset yöunien osalta ei oo hirveän suuret, mutta katotaan nyt, miten menee.
Täytynee mennä auttamaan miestä siivoilusta, huomenna tulee ostajakandidaatti katsomaan kämppää uudelleen. Ja sit unille itsekin.
-Osse ja nukkuva vauhti-typykkä 5kk
eli tosta huonosta nukkumisesta ja syömisestä. Saman tien, kun olin saanut tuon viestin tänne laitettua, kaikki palautui onnellisesti ennalleen *pim* :) Eli nyt ollaan taas syöty kun pienet hepat ja nukahdettu taisteluitta ja nukuttu kuin murmelit. Aivan outoa. Mutta hyvä tietenkin näin! Arvelin ittekin tota korvatulehdusta ja jonotin pitkän aikaa tervarin ajanvaraukseen mut en sit jaksanut oottaa ja aattelin, et jos päivä menee huonosti niin varaan yksityiselle ajan. No jätin sit varaamatta.
Ehkä tää on joku taikapalsta, et tänne kun saa purettua jonkun vaivaavan jutun, niin se ratkeaakin ittestään:) Kokeillaanpa: joo on ollut taloudellisesti aika köyhää viime aikoina, oiskohan mitään tehtävissä...?Ja nyt eikun ootellaan :)
Öitä.
(Laitoin Osse sulle potsia.)
Laitoin tuossa äsken porukalle meiliä, mutta tässä vielä tätäkin kautta.
Eli yksi vaihtoehto on pitää maanantain treffit meillä.
Mi-ki siihen jo vastasikin että sopii hyvin.
Mitens muut?
Asustellaan siis Tampereella keskustan tuntumassa.
Terkuin iita ja reissu-herra melkein 4kk
Moi!
Kävinkin jo s-postiin vastaamassa, että mullekin passaa tuo iitalla treffaaminen tai sitten ideaparkissa, molemmat käy.
Viikonlopuks on luvattu ihanaa ilmaa ja maanantaillekin melkein +20 astetta :)
Aurinkoista viikonloppua!
-Eliza sekä nukkuva poitsu 8kk-
No nyt on kone kunnossa, kävinkin sähköpostit lukemassa ja sinne viestiä laittamassa... Niin kauhen paljon olis kaikkee kommentoitavaa, lukemassa oon välillä jonkun koneella pistäytynyt, ettei nyt ihan tippuis kärryiltä. Ibizan poikaselle pikaista paranemista, toivottavasti olo pian helpottaa.
Meillä tuli 10 kk täyteen ja neuvolan mitat 9710 g ja 76 cm. Kasvu oli siis täysin hyytynyt! No eipä mitä, aletaan siis lähestyä normikäyriä:) Oli siis pituutta tullut 9 mm ja painoa joku 600 g, mutta se on vähän meillä. Poikanen on aivan ihana, nyt on selvästi tullut sellaista komiikan tajua ja hassuttelee koko ajan:)
Violetille tsemppiä imetykseen. On varmasti ihanaa, eikä toivottavasti liian rankkaa kahden ihanan neidin kanssa! Onko mustasukkaisuus helpottanut?
Lempi-kukka, meillä on välillä ollut totaalisia ruokalakkoja (nuha ja hampaat joskus syynä, joskus ei näkyvää syytä) ja unet on olleet huonoja (koko ajan). Yöt menee öhkiessä ja välillä kääntyillään, istutaan, seisotaan ja touhutaan. Oon pistänyt tuon kaiken sen piikkiin, että nyt on joku tosi nopean kehityksen vaihe menossa ja aivot yöllä prosessoi asioita. Poika saattaa aamulla herättyään alkaa tehdä jotain, mitä ei oo vielä edellisenä päivänä osannut. Harjoittelee yön aikana konkreettisestikin:)) Joskun herään siihen, että istuu kainalossani ja vilkuttelee tai taputtaa:D
Mitenkäs ne on ne maanantain treffit, paria variaatiota on... Meillä on tosiaan sovittu juttu Tampereella, joten siellä suunnalla voisin ehkä pistäytyä, jos ei mee kiireeksi. Toisaalta mä ehkä oon hermoraunio, jos kiireessä lähden autoilemaan ja etsimään parkkipaikkaa keskustasta ( nimim. järkyttävän huono autoilija)
Ääh, pitäis imuroida vaan ihan älyttömästi laiskottaa. Meni taas viime yönä vähän hillumiseksi meillä... Aurinko, aika ihanalle kuulostaa tuo teidän rytmi. Meillä syödään yöllä vieläkin vähintään 2-3 kertaa. Täytyis varmaan vierottaa, mutta ei jaksais millään alkaa sitä showta. Ja on se aika ihana tuhisija siinä kainalossa:)
Mukavaa ja lämmintä viikonloppua kaikille, uusille tuttavuuksille tervetuloa!
vegax ja poikanen 10 kk
Ja Vega tervetuloa joukkoon!=)
Ajattelin tulla ilmoittautumaan, että hengissä ollaan. Iso-A ollu nyt 2vko ilman kuumetta, mutta tuo korvien ja pään tahkoaminen/hakkaaminen on kamalaa. Öitä valvotaan ja särkylääkettä otetaan. Korvissa siis koko ajan tulehdus mitä antibiootit ei enää poista=( Mutta kun nyt vaan pysyis isompi räkäisyys pois ja ennen kaikkea kuume, niin päästäis 25. päivä putkitukseen!!
Viestejänne lukiessa huomaan miten aika on mennyt hurjan nopeesti, sillä oikeesti teidän pienet vastasyntyneet nyytit alkaa kertomustenne perusteella kuulostamaan jo " isoilta" neideiltä ja pikku miehiltä=) Niin kivaa olis teitä nähdä, mutta tällä hetkellä neidin päikkärit estävät pahasti teffailut Tre suunnalla päiväs aikaan. Mutta het ku mahdollista tulen mukaan, eli nti mummulas tai päikkärit jäävät pois kuvioista.
Mutta oikein mukavaa viikonloppua kaikille ja lupasivat ihanan lämmintä, joten nautitaan siitä=)
H-R sekä pian 11kk iso-A ja nti 3v ja risat
..piti sanomani, että kun teidän pikkuiset joutuvat ottamaan antibioottia, niin antakaa ihmeessä samalla myös maitohappobakteereita!!! Nimittäin me olemme nyt neidin kanssa taistelleet vuoden suolisto ongelmien kanssa, jotka ainoastaan johtuvat antibiooteista joita on joutunut syömään 3kk ikäisestä asti.
Kiitos emännälle eli iitalle ja kaikille muillekin :) Harmi että meidän poitsu oli vähän kiukkuisella päällä.
Mä voisin järkätä 14.5. treffit meillä, pistän siitä sähköpostilla lisätietoa kohta.
-miki
Iitalle kiitokset tämänpäiväisestä.
Ketä kiinnostais vauvakino torstaina 26. huhtikuuta klo 11- elokuvana ois ainakin Sekavia suhteita
http://www.finnkino.fi/movie/1291/
Nyt nukkumaan...
Ihana auringonpaiste, aamulla paisko räntää muskariin mennessä...
Vegalle mun puolestani tervetuloa, näyttäähän toi koneen käyttö luonnistuvan, kun sun viestis kerta päästiin lukemaan;)
Hei mihin mun pitää ilmottautua, että pääsen sille teitin postituslistalle? Olikse Ossen s.postiosoite, saisinko sen vielä kiitos? Ajattelin, et voisi tässä kevään kunniaks aktivoitua enemmän ihmisten ilmoille, jos täältä maalta (20 km Treelta) kömmittäis sinne isoon sitiin:)
Muuten täällä on vähän ikävää pidetty, miehen kans ollaan sairastettu pääsiäisestä ja nyt vaivaa vielä kaamee kurkun kutina. Tulee sellasia hervottomia yskityskohtauksia, et vesi valuu silmistä...Mikähän auttas? Strepsilsit ja Bafucinit ei ainakaan auta.
Pojallakin on jotai kummaa meneillään. Ennen niin täsmällinen ja reipas syömämies ei oo kahteen-kolmeen päivään syöny oikeestaan muuta kun velliä! Normaalisti siis 5 ateriaa/pvä (no yks on välipala, mut kummiski) nyt menee puolipakolla pari vellipulloo! Ja päiväunille nukahtaminen on hirveetä showta, eilen nukutin kaks tuntia herraa, joka nukku sit tunnin! Mä en oikeen käsitä mitä nyt on vialla. Jaksaa ihan kivasti leikkiä ja olla, mut noi syömiset ja päikyt on ihan sekoa! Yöunet vetelee 20-07 mut nyt on alkanu kauheesti ähräämään ja viime yönä mies kävi 7 kertaa kääntämässä takas selälleen, kun toinen oli poikittain tai pää jalkopäässä tai kontallaan siellä ärisemässä.
Ei pitäis olla hammasasiaa eikä oikeen kipeeltä vaikuta...Mitä oireita korvatulehduksessa on?
No tämähän meni nyt ihan kyselytunniksi, sori. Mutta apua otetaan mielellään vastaan, jos joku keksii jotain!
Kuulemiin ja toivotavasti joskus myös näkemiin, Lempsu ja Ässä 10 kk 2 pvää
p.s. Oliks tän päivän Aamulehdessä jotain tuttuja? Aattelin vaan...