Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyisitkö asumaan maaseudulla?

Vierailija
29.07.2025 |

Viikonloppu jotenkin menee mökillä mut ei enempää. Kohta varsinkin kun tulee pimeää, eihän siellä ole edes katuvaloja, tai eihän sitä mettätietä voi kaduksi sanoa.

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeiset 68 vuotta olen viihtynyt hyvin. Täällä ei " stadilaisia" tms. ällötyksiä tarvitse sietää :)

Mä en ymmärrä miksi stadilainen tai kukaan muukaan olisi ällötys? Mä tunnen paljon ihmisiä eri kaupungeista ja myös maaseudulta monista paikoista, eikä niistä juuri kukaan ole ällötys. Joku ykdittäinen henkilö mistä vaan saattaa olla ällötys, mutta se ei kyllä riipu asuinpaikasta vaan luonteesta.

Vierailija
102/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

44v olen maalla asunut enkä tarvitse katuvaloja mihinkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvin. Tosin vaihtelu virkistää. Nykyisin vietän 8 kuukautta vuodesta mökillä, 3 hesulin kaupunkikorsussa ja noin kuukauden ulkomailla.

Sullahan on pitkä vuosi kun 13kk noin.

Matikka ei vissiin ollut sulla koulussa ihan vahvin aihe 8+3+1=12 ainakin meidän kyläkoulussa opetettiin.

Vierailija
104/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maaseudun syrjäkylältä kotoisin, mutta en enää pystyisi siellä asumaan, koska olen asunut niin kauan ihmisten ympäröimänä. Tuntisin oloni turvattomaksi yksin metsän keskellä. En pelkää metsää, enkä metsän eläimiä, mutta pelkään sitä, että sinne tulisi kutsumattomia vieraita. 

Vierailija
105/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siellä maaseudulla on niin ihanaa, eikä mitään ongelmia, miksi maaseutu sitten vain jatkaa näivettymistään?

Totta kai suurin osa ihmisistä pitää omasta koti/asuinseudustaan, mutta ei se ole yhtä kuin kaikkien ongelmien sokea kieltäminen.

Eiköhän siinä yhtenä syynä ole, että suurin osa töistä on kaupungeissa. Itsellä ainakin syynä on työpaikka ja lasten opiskelumahdollisuudet lyhyemmällä koulumatkalla. Itsellä on auto, millä liikkua, mutta lapsilla ei ole. Etätyötäkään harvassa töissä saa tehdä 100% ja osassa töistä se ei ole lainkaan mahdollista. Kaikille ei vaan ole mahdollista asua maalla, edes niille ketkä sitä haluisivat. Kaipa tämä on lähes kaikilla tiedossa, miksi maaseutu on autioitunut useita vuosikymmeniä. 

Vierailija
106/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et halua asua maalaisten kanssa! No et ehkä sitten halua myöskään syödä sitä maalaisten kasvattamaan ruokaa!

Et halua asua kaupungissa, koska siellä on mustia ihmisiä! No, ehkä et sitten osta esim. tietokoneita tai kännyköitä tai paljon muutakaan tavaraa, joka on valmistettu ulkomailla, koska niissä tehtaissa on 100% varmuudella mustia työläisiä. 

Olet täysin omavarainen eikö niin ja omin kätösin teit puhelimesikin?

Tämä on ihan samanlainen vertaus maalaisiin. Miksei kaupunkilainen saisi inhota maalaisia, mutta silti ostaa maalaisten ruokaa, jos sinä tai joku muu kaltaisesi inhoaa ulkomaalaisia ja silti ostaa heidän tekemiään tuotteita?

Aivan käsittämätön yleistys että kaikki maalaiset plisivat automaattisesti rasisteja. Sin

Tässä ketjussa ei ole tasan yhtään kommenttia, joissa sanotaan että maalla asutaan siksi koska kapungissa on mustia. Ei yhtäkään. Että älä nyt lässytä.

Vierailija
107/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olen asunut koko ikäni. Kaupunkiin en muuttaisi.

Vierailija
108/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun maaseudulla. Ihana paikka. Ranta, metsä, luonto, ja miesystäväkin naapurikylässä kissan päässä.

Kissan päässä? Kissasi haaveilee miesystävästäsi...? Outoa.

Vierailija
109/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Må asun nytkin ikään kuin maalla, stadilaisessa lähiössä. Täällä kaikki juorutaan, susta tiedetään enemmän kuin sinä itse. Naapuri tulee pihalta käymään. Keitetään kahvit ja rupatellaan vapaapäivänä kauniilla säällä meidän pahoillani. Lapset pelaavat palloa ja keinuvat pihassa, kouluun menevät bussilla.  Koiria monilla, minullakin. Ja autolla päästään paremmille kaupoille Jumboon jos lähi- alepa ei nappaa. Luonto lähellä ja tästä on lyhyt matka myös Porvoon taakse mökkeilemään. Aika täydellistä. Stadissa keskustassa käyn vain kun on Silakkamarkkinat. Muuten ei viitsi mennä kun ei tarvettakaan.

Vierailija
110/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No periaatteessa voisin asua mutta koska en omista ajokorttia niin liikkuminen olisi liian hankalaa. Lisäksi yksin asuvana asun mieluummin niin että ihmisiä on lähellä.

Vierailija
111/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä maalaisten kyselyjä tulee tasaiseen tahtiin palstalle. Ikinä ei perustella miksi siellä maalla pitäisi asua? Mikä se juttu on miksi kaupunkilaisen pitäisi siellä maalla asua ennemmin kuin kotiseudullaan, siellä kaupungissa. Itse asun Helsingin keskustassa. Viihdyn erinomaisesti enkä ikinä suostuisi muuttamaan maalle. En halua edes kesämökkiä, koska en halua viettää sellaisessa aikaani. Miksi maalaisille ei kelpaa vastaukseksi, että suurin osa suomalaisista ei halua asua maalla?

Vierailija
112/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla Saksassa. Työpaikka kävelymatkan päässä. Seutu kelpaa matkailijoillekin. Puhdas luonto, palvelut ja kulttuuria tässäkin kylässä, tai vaativampaan makuun puolen tunnin ajomatkan päässä. Hyvät liikenneyhteydet isoon maailmaan myös. Lehmät ammuvat ja kirkonkellot kumisevat. Talvi on lyhyt, kevät ja syksy mukavia lämpötilaltaan. En tarvitse muuta.

Vierailija
113/114 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuli aikanaan vietettyä paljon aikaa maaseudulla. Eli vastaus on, voisin asua. Kriteereinä olisi, että tarjolla olisi oman alani töitä, joko etänä tai paikanpäällä tehtävänä. Peruspalvelut pitäisi löytyä. Parempiin/laajempiin palveluihin voisi olla matkaa se 10-20 km. Omalla autolla tuo ei olisi ongelma.

Vierailija
114/114 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista autoa. 

Elikkä en pystyisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan