Pystyisitkö asumaan maaseudulla?
Viikonloppu jotenkin menee mökillä mut ei enempää. Kohta varsinkin kun tulee pimeää, eihän siellä ole edes katuvaloja, tai eihän sitä mettätietä voi kaduksi sanoa.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
En. Olen kaupunki ihminen ja haluan hyvän joukkoliikenteen joka toimii sekä muut palvelut toimivien yhteyksien saatavilla.
Missä päin Suomea nämä toteutuvat?
"Itse asun 200 asukkaan kylässä, lähimmät naapurit eivät ole näköpiirissä ja allekirjoitan tuon listan ihan täysin. Ihmisten takia haluaisin muuttaa pois, luonnon ja tilan takia jäädä."
Asut siis kylässä, ehkä maaseudulla mutta et maalla. Ei voi verrata. Itse asuin sellaisessa paikassa missä lähin naapuri oli kilometrin päässä ja lähin kyläkeskittymä parinkymmenen kilometrin päässä. Noita mitään listan ongelmia ei ollut.
Eikö kaupunkilaisilla ole rahaa vai mikä siinä on kun moni meinaa ettei sinne saa ilppiä?
kyllä, koska en voi sietää ihmisten typeryyttä ja sitä löytyy aina, kun näkee ihmisiä. ällöttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. En halua asua maalaisten kanssa.
Perustele.
- ykstyisyyden puute juoruilusta ja rajattomuudesta johtuen
- takapajuiset asenteet
- sisäpiirisuhmurointi
- holtiton aseiden käyttö ja kännissä ajelu
- vihamielinen suhtautuminen luontoon ja eläimiin
- vihamielinen suhtautuminen oikeastaan kaikkeen muuhun kuin omaan elämäntapaan
Ei enää ikinä maalle asumaan.
Sun paikkas todellakin on kaupungissa, ja mitä isommassa sen parempi. Luontoa on mukavampi suojella jostakin boheemista kaffilasta. Meille päin muutti entiselle tilalle niinsanottuja ituhippejä, pariskunta ja kaksi lasta. Kulkevat ilman kenkiä it
Olinko mä nyt agressiivinen sun elämäntapaa vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pystyy. Lamput on keksitty ajat sitten, pimeys ei haittaa.
Moni sinne ulos pimeällä muutoinkaan lähtee, valtaosa tuntuu olevan sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaupunkilaisilla ole rahaa vai mikä siinä on kun moni meinaa ettei sinne saa ilppiä?
Tässä keskustelussa on todellakin tullut selväksi, että vain maalaisilla on ilpit :D
Minä juuri mietin tätä. Hyvä aihe. Lapset muuttavat pian kotoa ja mietin haluaisinko mökin ja kaupunkiasunnon vai muuttaa ihan maalle. Tällä hetkellä tuo ensimmäinen vaihtoehto houkuttaa, mutta on toki kallis.
Maalla asuin elämäni ekat 19 vuotta. Siitä sitten muutto kaupunkiin yksiöön. Sehän oli ihan hirveää, seinät kaatui päälle. Siitä muutto opiskelijakämppään, se oli ihan kivaa aikaa. Sitten asuin hetken taas kerrostalossa ja rivarissa. Viimeiset kuusi vuotta olen taas asunut maalla omakotitalossa taajaman ulkopuolella. Oma rauha on parasta ja maalla haluan elää. Ulkovalot on keksitty, lenkeillä käytän otsalamppua pimeän aikaan. Ei mitään ongelmaa. Ei tarvitse kestää humalaisia tai narkkeja, ei irtokoiria tai lähiympäristön roskaamista. Maalla on puhdasta, turvallista ja hiljaista.
Siis monessa omakotitalossa asuminen on jo melko samanlaista kuin asuisi maalla, vieressä voi olla pimeä metsikkö ja pieni hiekkatie voi olla heikossa kunnossa ja auraamatta jne...
Vierailija kirjoitti:
Minä juuri mietin tätä. Hyvä aihe. Lapset muuttavat pian kotoa ja mietin haluaisinko mökin ja kaupunkiasunnon vai muuttaa ihan maalle. Tällä hetkellä tuo ensimmäinen vaihtoehto houkuttaa, mutta on toki kallis.
Hanki mökki ja asu siellä keväästä syksyyn. Moni muuttaa maalle ihan väärien kuvitelmien kanssa. Ne yleensä intoutuu kylän puuhanaisiksi, juoksee naapurista toiseen, hankkii kauhean kasan eläimiä joita eivät kuitenkaan jaksa hoitaa ja lopulta edessä on hirveä perheriita, avioero ja talon myynti, sekä kauhea katkeruus siitä kuinka hirveää maalla on asua
Onhan noita nähty.
Totta ihmeessä pystyn asumaan maaseudulla. Siellä voi harrastaa mitä vain ja mihin aikaan vain ilman että kukaan häiriintyy, tai ilman että kukaan aiheuttaa häiriötä.
Mitä suuremmassa kaupungissa olen käymässä, sitä nopeammin haluan sieltä pois. Kaupungin hälinässä menee kyllä päivä tai kaksi, mutta sen pidempään ei hermo kestä.
Vierailija kirjoitti:
Totta ihmeessä pystyn asumaan maaseudulla. Siellä voi harrastaa mitä vain ja mihin aikaan vain ilman että kukaan häiriintyy, tai ilman että kukaan aiheuttaa häiriötä.
Mitä suuremmassa kaupungissa olen käymässä, sitä nopeammin haluan sieltä pois. Kaupungin hälinässä menee kyllä päivä tai kaksi, mutta sen pidempään ei hermo kestä.
Tietenkään maallakaan ei voi harrastaa mitä itseä huvittaa mihin aikaan huvittaa, vaan naapurit pitää sielläkin huomioida
Onko Akaa kaupunkia vai maaseutua?
Aattelin vaan kun moni maaseutu-taajama on isompi kuin tuo kaupunki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Olen kaupunki ihminen ja haluan hyvän joukkoliikenteen joka toimii sekä muut palvelut toimivien yhteyksien saatavilla.
Missä päin Suomea nämä toteutuvat?
Joissain osissa Helsinkiä.
Pystyn ja asun. Kyllä täällä katuvalot löytyy, asfalttitietkin on. Kauppoihin vain vaivainen kilometri. Hyvinvoiva alue jonka talous kunnossa ja muuttovirta nousussa kun alueella hyvä työllisyys. Ja kyllä ihan landella asun.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunki, mutta monien ihmisten käsitys maalla asumisesta on kirkonkylällä tuhannen neliön tontti ja naapuri mollemmin puolin aitaa, sekä tien toisella puolella
Maalle muutetaan koska käsitys maalla asumisesta on talo järven rannalla ja pelkkä kuikka siellä huutaa kesällä ja sitten muutetaan kuitenkin siihen naapurihelvettiin kirkonkylälle
Kesällä kyllä, talvella en. Ei kiinnosta autoilu liukkailla ja huonokuntoisilla teillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupunki, mutta monien ihmisten käsitys maalla asumisesta on kirkonkylällä tuhannen neliön tontti ja naapuri mollemmin puolin aitaa, sekä tien toisella puolella
Maalle muutetaan koska käsitys maalla asumisesta on talo järven rannalla ja pelkkä kuikka siellä huutaa kesällä ja sitten muutetaan kuitenkin siihen naapurihelvettiin kirkonkylälle
Siellä kaupunkilaiset huutaa kun ei oo skeittiramppia, eikä pyörätietä kaupunkiin saakka ja miksi katua ei ollut hiekoitettu, kun aamulla lähdin kello viisi survomaan autollani kaupunkiin töihin
Oikeastaan en edes alua kaupunkilaisia tänne. Voitte ihan rauhassa vihata tai inhota maaseutua, tai millä nimillä tunnettanne ikinä haluatte kutsuakaan
Pääasia, että maaseutu pysyy hiljaisena