Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku tuttu joskus estänyt sinut

Vierailija
28.07.2025 |

puhelimessa tai jossain, ilman että tiedät syytä?

Mitä sitten tapahtui? Ja selvisikö koskaan, miksi hän oli laittanut sinut estoon?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen exä, kuulemma. Näin uhmakkaasti kertoi tehneensä, vaikka en ollut hänen koko somessa koskaan käynytkään. :D

On kyllä muutenkin aika erikoinen tapaus, ja tuntuu osaavan suuttua mistä tahansa, vaikka ihan yksinkin. 

Vierailija
62/83 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen exä, kuulemma. Näin uhmakkaasti kertoi tehneensä, vaikka en ollut hänen koko somessa koskaan käynytkään. :D

On kyllä muutenkin aika erikoinen tapaus, ja tuntuu osaavan suuttua mistä tahansa, vaikka ihan yksinkin. 

No tässäpä esimerkillisesti toimiva ihminen kaikkien arkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku pitää estää? Eikö voi vaan olla vastaamatta puheluihin ja/tai jättää viestit lukematta? Tai siis toki ymmärrän jos on ihan todellista vainoamista tms. mutta esim. riitatilanteessahan tuo on vain vallankäyttöä.

Vierailija
64/83 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Modernia mykkäkoulun pitämistä. Itse en ole ketään estänyt mutta entinen tapailukumppani esti minut, kai se oli tavallaan viimeinen piste suhteelle. Sinänsä hassua koska lopetin itse suhteen, en häiriköinyt tms.

Vierailija
65/83 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku pitää estää? Eikö voi vaan olla vastaamatta puheluihin ja/tai jättää viestit lukematta? Tai siis toki ymmärrän jos on ihan todellista vainoamista tms. mutta esim. riitatilanteessahan tuo on vain vallankäyttöä.

Eikö ole yhtä lailla vallankäyttöä jos ei ollenkaan vastaa puheluihin ja jättää viestit lukematta?

Vierailija
66/83 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole estänyt enkä tiedä onko joku estänyt minut.

Vierailija
67/83 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mutta ehkä se henkilö teki sillä yhtä paljon vahinkoa itselleen kuin minulle. Jos hän olisi tiennyt, miksi halusin pitää häneen yhteyttä ja mitä kaikkea asiaan liittyi, niin tuskin olisi estänyt minua.

Miksi et kertonut hänelle miksi haluat pitää yhteyttä ja mitä kaikkea asiaan liittyi?!

Siihen oli useita syitä. Mm. se, että jos olisin kertonut hänelle, niin hän olisi todennäköisesti kertonut kaiken eteenpäin sellaiselle henkilölle, jonka en halunnut tietävän niistä. Tilanne oli muutenkin monin tavoin mutkikas.

Vierailija
68/83 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On estäminen ainakin selkeämpää. Jos joku ei lue viestejä, en ehkä edes tiedä ettei hän lue niitä. Tämä voi aiheuttaa kaikenlaisia väärinkäsityksiä, kun luulee että toinen on lukenut kaiken ja tietää hänelle kerrotut asiat...

Kun tulee estetyksi, ainakin tietää että ihmissuhde on ohi, vaikka ei tietäisi miksi.

Vierailija
69/83 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, vallankäyttöä oman mielenterveytensä suojelemiseksi

Vierailija
70/83 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole yhtä lailla vallankäyttöä jos ei ollenkaan vastaa puheluihin ja jättää viestit lukematta?

Tämän takia juuri itse estin. Muuten olisin aina vaan odottanut koska kuulen hänestä. -eri

Vierailija
71/83 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poistaa watsapista, niin onko se esto. Onko se numero kuitenkin siellä puhelimessa. Miksi poistat jonkun watsapista.

Vierailija
72/83 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estämisessä ärsyttää se, että estäjä ei näe, ettei ollut edes saamassa mitään yhteydenottoa.

Vierailija
73/83 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estämisessä ärsyttää se, että estäjä ei näe, ettei ollut edes saamassa mitään yhteydenottoa.

Kyllä minä sen tiedän, nyt en enää joudu sitä odottaa. Sinun mielestä minä olen kuitenkin se joka on toiminut tässä väärin!

Vierailija
74/83 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että ei ole pokkaa tai kanttia sanoa suoraan? Ei se sen paremmalta tunnu siitä, jonka ghostaat ilman selityksiä, itse työnnät silloin pääsi pensaaseen päästäksesi helpommalla.

Joskus se ghostattukin voisi katsoa peiliin ja miettiä, että millanen ystävä/kaveri/tuttu on ollut eikä vaan vaatia toiselta vastauksia. Mun mielestä kaikesta ei tarvitse edes keskustella jos toinen on vaikka puhunut inhottavasti toisesta. Sellaset voikin laittaa estoon kertomatta.

Vierailija
75/83 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että ei ole pokkaa tai kanttia sanoa suoraan? Ei se sen paremmalta tunnu siitä, jonka ghostaat ilman selityksiä, itse työnnät silloin pääsi pensaaseen päästäksesi helpommalla.

Joskus se ghostattukin voisi katsoa peiliin ja miettiä, että millanen ystävä/kaveri/tuttu on ollut eikä vaan vaatia toiselta vastauksia. Mun mielestä kaikesta ei tarvitse edes keskustella jos toinen on vaikka puhunut inhottavasti toisesta. Sellaset voikin laittaa estoon kertomatta.

Tai jos asioista on jo puhuttu monta kertaa, mutta tilanne ei muutu tai etene siitä mihinkään.

Vierailija
76/83 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osataanpa täällä nähdä kaikki taas niin negatiivisen kautta, vaikka kyse voi olla ihan vaikka mistä, monesti jostakin, mikä ei liity mitenkään henkilöön, joka kokee tulleensa estetyksi.

Estät jonkun ilman että se liittyy ollenkaan henkilöön, joka tulee estetyksi? Antaisitko jonkun esimerkin, mikä tällainen tapaus voisi olla?

Ainakin jossain ketjun tapauksessa voi olla niinkin että numero on vaihtunut. Jokuhan taas on voinut lopettaa täysin kaikki somekanavansa.

Eikö se se ole vähän eri asia, jos lopettaa kokonaan some kanavansa, kuin että ghostaa jonkun nimenomaisen ihmisen.. 

Mistä se nimenomainen henkilö tietää tulleensa ghostatuksi?

Vierailija
77/83 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestäni kuulostaa todella lapselliselta pelailulta tuollainen estäminen. Ymmärrän sen ainoastaan siinä tilanteessa jos pitäisi joku vaarallinen ihminen (vainoaja tai muu) estää. 

Vierailija
78/83 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mielestäni kuulostaa todella lapselliselta pelailulta tuollainen estäminen. Ymmärrän sen ainoastaan siinä tilanteessa jos pitäisi joku vaarallinen ihminen (vainoaja tai muu) estää. 

No sitten et varmaan ole ollut samassa tilanteessa kun mä.

Vierailija
79/83 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole mitään pelailua.

Vierailija
80/83 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole estetty eikä ole tarvinnut ketään estää. Eräs kaveri lopetti kerran vastaamisen viesteihini ja puheluihin. En tiedä mitä tapahtui. Selitti sitten myöhemmin viestillä, että on niin kiire. En enää vastannut hänelle. 

Et tiedä mitä tapahtui, vaikka hän kertoi että oli kiire? Etkö uskonut sen olevan totta?

En uskonut, että puoli vuotta on niin kiire ettei vastaa. Jotain tapahtui. Luulin, että olimme todella hyviä ystäviä. 

Vuosikausien kiireen ymmärtäisin. Puoli vuotta on vielä uskottava.