Onko joku tuttu joskus estänyt sinut
puhelimessa tai jossain, ilman että tiedät syytä?
Mitä sitten tapahtui? Ja selvisikö koskaan, miksi hän oli laittanut sinut estoon?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osataanpa täällä nähdä kaikki taas niin negatiivisen kautta, vaikka kyse voi olla ihan vaikka mistä, monesti jostakin, mikä ei liity mitenkään henkilöön, joka kokee tulleensa estetyksi.
Estät jonkun ilman että se liittyy ollenkaan henkilöön, joka tulee estetyksi? Antaisitko jonkun esimerkin, mikä tällainen tapaus voisi olla?
Ainakin jossain ketjun tapauksessa voi olla niinkin että numero on vaihtunut. Jokuhan taas on voinut lopettaa täysin kaikki somekanavansa.
Aloituksesta kyllä ymmärsin, että nyt puhutaan ihan tarkoituksellisesta tietyn ihmisen ghostaamisesta. Tuollaiset some tilien sulkemiset ja numeron vaihdokset on tietenkin eri juttu. (Numeron vaihdoksesta kyllä yleensä ystäville ilmoitetaan), siinäkin lienee aihetta loukkaantua, jos on vaihtanut numeroa kertomatta ystävälle.
Vierailija kirjoitti:
Vanhan tutun ghostaaminen on aika julmaa, ellei kyseessä ole häirikkö.
Se on nimenomaan julmaa, jos sen ilman selityksiä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Mutta ehkä se henkilö teki sillä yhtä paljon vahinkoa itselleen kuin minulle. Jos hän olisi tiennyt, miksi halusin pitää häneen yhteyttä ja mitä kaikkea asiaan liittyi, niin tuskin olisi estänyt minua.
Miksi et kertonut hänelle miksi haluat pitää yhteyttä ja mitä kaikkea asiaan liittyi?!
Millä sitä kertoo, jos toinen on ghostannut kokonaan? Oven taakse rimpittelemaam ovikelloa vai?
Vierailija kirjoitti:
On, ei ilman syytä tosin. Olen sanonut asioita, joista ovat loukkaantuneet. Olen myös itse estänyt ihmisiä samasta syystä. Puhelin on ongelmallinen kapistus siinä mielessä, että sen käyttö on melko rajatonta nykyään. Ennen oli kotirauha, nyt kuka tahansa voi tunkeutua tilaasi koska tahansa
Puhelimen voi myös pitää äänettömällä ja laskea välillä kädestään..
Olen estänyt ilman selitystä mutten ilman syytä.
Voi olla julmaa sanoa, että vaikka oltaisiin oltu tuttuja/kavereita monta vuotta voi olla kuitenkin niin ettei hirveästi ole yhteistä ja ettei ehkä pidä edes niin paljon tästä tyypistä mutta kun kummallakaan ei ole paljoa kavereita niin sitten kaveerataan säälistä/tylsyydestä ja sitten kun ikää tulee tarpeeksi tajuaa että parempi yksin kuin tuollaisen "riippakiven" kaverina.
Eihän sitä nyt viitsi päin naamaa sanoa "sori, en koskaan erityisesti pitänyt sinusta", parempi vain estää.
Mahdollisesti, en tiedä. Itse en ole blokannut koskaan ketään. Näkeekös sen muuten jotenkin jos joku tuttu on blokannut sut esim WhatsAppissa ?
Jotain kuormittavaa on ollut siinä ihmissuhteessa, jos haluaa estää. Turha miettiä tuollaisia. Elämä jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai. Serkkuni poisti fb-kavereistaan, kai siksi kun julkaisi jotain rasistista ja kysyin miksi haluaa laittaa tuollaista. En sitten tiedä estikö kun emme soittele tms.
Minä taas olen valitettavasti joutunut sekä poistamaan että vaimentamaan niin sukulaisia kuin tuttujakin sekä rasististen että navan alle menevien he he-juttujen vuoksi. Eivät ole edes vitsejä vaan puhdasta kuraa, jota on yritetty jotenkin keventää. Jotenkin tuntuu, että juuri nämä kuranjakajat ovat niitä ahkerimpia verkostojensa kasvattajia.
Montakin kertaa. Itekin estänyt, viimeksi kuormittavssa kaverisuhteessa jossa olin terapeutin roolissa. Ja koko ajan piti olla 24/7 saatavilla ja jos ei heti vastannut alkoi puhelin pommitus. Vaikka sanoin asiasta ei kunnioittanut sitä. Kävin töissä ja tarvitsin arkisin omaa aikaa.
Kun vielä olin somessa, hiljensin monia sarjapostaajia, joiden julkaisuja näkyi useampi päivässä. Estin muutaman nuoruuden kaverin, joilla oli aika häiriintyneitä ja sairaita juttuja. Lopulta taisin poistaakin heidät.
Kun lähdin somesta, moni kysyi olenko estänyt heidät. Eli estetty ei kyllä tiedä, onko henkilö poistunut kokonaan vai estetty.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla julmaa sanoa, että vaikka oltaisiin oltu tuttuja/kavereita monta vuotta voi olla kuitenkin niin ettei hirveästi ole yhteistä ja ettei ehkä pidä edes niin paljon tästä tyypistä mutta kun kummallakaan ei ole paljoa kavereita niin sitten kaveerataan säälistä/tylsyydestä ja sitten kun ikää tulee tarpeeksi tajuaa että parempi yksin kuin tuollaisen "riippakiven" kaverina.
Eihän sitä nyt viitsi päin naamaa sanoa "sori, en koskaan erityisesti pitänyt sinusta", parempi vain estää.
Minä olen tehnyt noin. Ei vaan pysty hengaamaan sen takia ettei ole kavereita jos toinen on riippakivi eikä vaan jutut natsaa
On. Laittoi dickpickiä ja päälle estot.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyynnyn helposti ihmisiin. Sitten en halua olla tekemisissä. Mutta lepyn taas. Ja olemme ylimmät ystävät taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyynnyn helposti ihmisiin. Sitten en halua olla tekemisissä. Mutta lepyn taas. Ja olemme ylimmät ystävät taas.
Joitain lapsuuden ihmisiä olen estänyt, koska olen ollut hyvin pettynyt heidän käytökseensä. Jos ei muutenkaan ole tekemisissä, niin miksi sitten somessakaan. Minua ei kiinnosta heidän elämänsä millään tasolla. Enkä halua jakaa omaani heille. Petos on petos.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että mieheni ex on estänyt minut monessa paikassa. Tämä tapahtui heti, kun miehen ja hänen exän vanhin lapsi tuli täysi-ikäiseksi. Aiemmin viestiteltiin lasten asioita yms. Mutta hänen päätöksensä ja kunnioitan sitä. Ja nyt tosiaan lasten jo aikuistuttua meillä ei toisillemme asiaa olekaan.
Minkä ihmeen takia olet olet ollut yhteydessä ja kiusannut miehesi exää?
Ei sinulla pitäisi olla hänelle mitään asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitain lapsuuden ihmisiä olen estänyt, koska olen ollut hyvin pettynyt heidän käytökseensä. Jos ei muutenkaan ole tekemisissä, niin miksi sitten somessakaan. Minua ei kiinnosta heidän elämänsä millään tasolla. Enkä halua jakaa omaani heille. Petos on petos.
On ihmisiä, jotka pöyristyvät, että lakataan lähettämästä joulukortteja, kun yhteys on poikki. Kyllä joulukortin voisi sentään lähettää. Ei voi. Joulukortit lähetetään ihmisille, joilla on positiivista merkitystä elämällesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että mieheni ex on estänyt minut monessa paikassa. Tämä tapahtui heti, kun miehen ja hänen exän vanhin lapsi tuli täysi-ikäiseksi. Aiemmin viestiteltiin lasten asioita yms. Mutta hänen päätöksensä ja kunnioitan sitä. Ja nyt tosiaan lasten jo aikuistuttua meillä ei toisillemme asiaa olekaan.
Minkä ihmeen takia olet olet ollut yhteydessä ja kiusannut miehesi exää?
Ei sinulla pitäisi olla hänelle mitään asiaa.
On erilaisia uusperhekuvioita, joiden kaikkia piirteitä ei varmasti kukaan voi kuvata. Enemmän minulla tuli tästä fiilis, että kirjoittajan tapauksessa kaksi perhettä on kasvattanut yhtä lasta yhteistyössä.
Vierailija kirjoitti:
Niin että ei ole pokkaa tai kanttia sanoa suoraan? Ei se sen paremmalta tunnu siitä, jonka ghostaat ilman selityksiä, itse työnnät silloin pääsi pensaaseen päästäksesi helpommalla.
Mitä jos nyt kuitenkin yrittäisit olla kaveeraamatta sellaisten kanssa, joista et "oikeasti tykkää", ei sitten tarvitsisi kohdella heitä huonosti. Eikö sitä sanota, että parempi yksin, kuin huonon kanssa..