Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku tuttu joskus estänyt sinut

Vierailija
28.07.2025 |

puhelimessa tai jossain, ilman että tiedät syytä?

Mitä sitten tapahtui? Ja selvisikö koskaan, miksi hän oli laittanut sinut estoon?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen itse tietää, onko estetty, jos kukaan ei ole sitä erikseen ilmoittanut ?

Vierailija
22/83 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rajoittanut julkaisujen näkyvyyttä tietyiltä ihmisiltä. Oudot asiaan liittymättömät kommentit, sekoilu, julkinen nolaaminen jne.syynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen estänyt. Jos haluaa tietää miksi, en blokannut esim. puhelinnumeroa, mutta eipä taida kiinnostaa, joten jätän asian sikseen.

Vierailija
24/83 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mutta ehkä se henkilö teki sillä yhtä paljon vahinkoa itselleen kuin minulle. Jos hän olisi tiennyt, miksi halusin pitää häneen yhteyttä ja mitä kaikkea asiaan liittyi, niin tuskin olisi estänyt minua.

Miksi et kertonut hänelle miksi haluat pitää yhteyttä ja mitä kaikkea asiaan liittyi?!

Vierailija
25/83 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulin uskoon, estin lähes koko entisen tuttavapiirini. En siksi, että joku olisi sitä vaatinut, vaan siksi, että tarvitsin pari vuotta ns kuplaani kasvaakseni uskossani. Olen toki purkanut estot, ja valmis nykyisin keskustelemaankin asiasta jis joku haluaa.

Vierailija
26/83 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole vähän kiusallista, jos on estänyt jonkun (siis jos on syytä uskoa, ettei asianomainen yhtään tiedä miksi hänet on estetty) ja sitten sattumalta nähdään jossain? Tai jos on muuten ghostannut jonkun, vaikka varsinaista estoa ei olisi tapahtunut.

Mun mielestä on kiusallista, en ole oikein koskaan ymmärtänyt sellaista menettelyä, että ilman mitään selityksiä pelkästään ghostaa jonkun, ellei siis ole ihan ilmiselvää syytä. Jollei ollenkaan tiedä loukanneensa toista /  tehneensä jotain millä toisen on suututtanut, niin sittenhän sitä miettii päänsä puhki, että mitä hemmettiä olen tehnyt. 

Vierailija
27/83 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estämisessä ärsyttää se, että estäjä ei näe, ettei ollut edes saamassa mitään yhteydenottoa.

Vierailija
28/83 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osataanpa täällä nähdä kaikki taas niin negatiivisen kautta, vaikka kyse voi olla ihan vaikka mistä, monesti jostakin, mikä ei liity mitenkään henkilöön, joka kokee tulleensa estetyksi.

Vierailija
29/83 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi kyllä välirikko sellaisen jälkeen. Jos on kitkaa suhteessa, niin se selvitetään eikä toimita noin. Ei ole onneksi koskaan käynyt tuolla tavalla. 

Vierailija
30/83 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osataanpa täällä nähdä kaikki taas niin negatiivisen kautta, vaikka kyse voi olla ihan vaikka mistä, monesti jostakin, mikä ei liity mitenkään henkilöön, joka kokee tulleensa estetyksi.

Estät jonkun ilman että se liittyy ollenkaan henkilöön, joka tulee estetyksi? Antaisitko jonkun esimerkin, mikä tällainen tapaus voisi olla?

Vierailija
31/83 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisi kyllä välirikko sellaisen jälkeen. Jos on kitkaa suhteessa, niin se selvitetään eikä toimita noin. Ei ole onneksi koskaan käynyt tuolla tavalla. 

Eiköhän sellainen haluakin katkaista välit, joka ghostaa toisen. Mutta olen ihan samaa mieltä, asiat pitäisi ainakin yrittää puhumalla selvittää.

Vierailija
32/83 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estät jonkun ilman että se liittyy ollenkaan henkilöön, joka tulee estetyksi? Antaisitko jonkun esimerkin, mikä tällainen tapaus voisi olla?

Ainakin jossain ketjun tapauksessa voi olla niinkin että numero on vaihtunut. Jokuhan taas on voinut lopettaa täysin kaikki somekanavansa.

Vierailija
33/83 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin jossain ketjun tapauksessa voi olla niinkin että numero on vaihtunut. Jokuhan taas on voinut lopettaa täysin kaikki somekanavansa.

Eikö se se ole vähän eri asia, jos lopettaa kokonaan some kanavansa, kuin että ghostaa jonkun nimenomaisen ihmisen.. 

Vierailija
34/83 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se se ole vähän eri asia, jos lopettaa kokonaan some kanavansa, kuin että ghostaa jonkun nimenomaisen ihmisen.. 

Kaikenlaista voi olla. Vaikka kuolema.

Vierailija
35/83 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä, ja syytä en tiedä. Oli kyseessä ihminen, joka jakoi facessa meemejä, joista ei voi tykätä. Ne olivat aina jotain sellaisia, joissa sanoma oli "Jos teet väärin minua kohtaan, kosto on VERINEN!!" Kuitenkin ihan aikuinen äiti kyseessä, niin tuo pelottava puoli oli yllätys... Muunlaisia meemejä en nähnyt.. Joskus mietin, että ellei kyseessä oli ihminen joka suuttuu kaikesta, olisin voinut kysyä onko kaikki ok? 

Sen verran tiesin, että hänellä oli vakava sairaus. Luulen, että en valinnut oikeita sanoja kun kertoi siitä, koska sen jälkeen yhteydenpito hiljeni, ja vähän aikaa sitten poisti ja esti. Eka ajatus oli, että kuoliko hän :( Googlailulla selvisi, ettei kuollut ja ajattelin että oikein hyvä, nyt voin antaa olla. Asia ei aiheuta surua, mutta tuleehan tuollaisesta poistamisesta ja blokkaamisesta sellainen, että poistaja paljastuu ihmiseksi, joka on katkera ja haluaa satuttaa, ehkä vainoharhainen että olen tehnyt jotain?  

Vierailija
36/83 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että mieheni ex on estänyt minut monessa paikassa. Tämä tapahtui heti, kun miehen ja hänen exän vanhin lapsi tuli täysi-ikäiseksi. Aiemmin viestiteltiin lasten asioita yms. Mutta hänen päätöksensä ja kunnioitan sitä. Ja nyt tosiaan lasten jo aikuistuttua meillä ei toisillemme asiaa olekaan.

Vierailija
37/83 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä, ja syytä en tiedä. Oli kyseessä ihminen, joka jakoi facessa meemejä, joista ei voi tykätä. Ne olivat aina jotain sellaisia, joissa sanoma oli "Jos teet väärin minua kohtaan, kosto on VERINEN!!" Kuitenkin ihan aikuinen äiti kyseessä, niin tuo pelottava puoli oli yllätys... Muunlaisia meemejä en nähnyt.. Joskus mietin, että ellei kyseessä oli ihminen joka suuttuu kaikesta, olisin voinut kysyä onko kaikki ok? 

Sen verran tiesin, että hänellä oli vakava sairaus. Luulen, että en valinnut oikeita sanoja kun kertoi siitä, koska sen jälkeen yhteydenpito hiljeni, ja vähän aikaa sitten poisti ja esti. Eka ajatus oli, että kuoliko hän :( Googlailulla selvisi, ettei kuollut ja ajattelin että oikein hyvä, nyt voin antaa olla. Asia ei aiheuta surua, mutta tuleehan tuollaisesta poistamisesta ja blokkaamisesta sellainen, että poistaja paljastuu ihmiseksi, joka on katkera ja haluaa satuttaa, ehkä vainoharhainen että olen tehnyt jotain? &n

Miten oon huomannut, että kaikki pahimmat pöpipäät jakavat tuollaisia uhkaavia meemejä. 

Vierailija
38/83 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tästä on jo kymmenen vuotta. Eräs nuoruuden ystäväni lopetti täysin puhumasta minulle ja laittoi estoon, eikä minulla ole mitään hajua miksi. Kerran törmäsimme sattumalta kaupungilla ja hän esitti, ettei tunne, ei vastannut tervehdykseeni mitään, käveli vain ohi. 

Luulen että se johtuu siitä, että hän loukkaantui kun etäännyin hänestä parisuhteeni takia. Seurustelin väkivaltaisen, mustasukkaisen, kontrolloivan narsistin kanssa, joka yritti etäännyttää minut kaikista ystävistäni. Olin nuori (juuri täysi-ikäistynyt) ja tyhmä ja annoin eksäni pitää minua talutushihnassaan. Kun sitten uskalsin erota 20-vuotiaana, otin yhteyttä moniin hiljentyneisiin ystävyyssuhteisiini ja moni otti minut ilolla takaisin. Tämä yksi ystävä ei kai vain voinut antaa minulle anteeksi että etäännyin. Sinänsä ymmärrän häntä, epäkunnioittavaa käytöstä minulta, mutta jos kotona sai pullosta jos kehtasi soittaa kaverille, niin enpä juuri soitellut.. 

Vierailija
39/83 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin facekavereista tapailumiehen kun ei enää vastannut viesteihini ollenkaan. Kaipaan häntä valtavasti yhä mutta ehkä parempi näin. En tykännyt tulla ghostatuks,  se oli julmaa ja särki sydämeni kun tunnettiin jo hyvin ja pitkään ja oltiin intiimiväleissä. Olisin halunnut enemmän. Ghostaaminen tuntuu tosi inhottavalta ja syyttää vaan itseään kun ennen pidettiin yhteyttä paljon. Julmista julminta jättää ilman selityksiä. Ei uskalla kohdata toista. Vei uskon rakkauteen.

Vierailija
40/83 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse estin yhden vanhan ukon joka oli ehdotellut Kaikkea irstasta minulle. Aloin siis seurustella ikäiseni miehen kanssa ja molempien mielestä oli parempi etten enää ole yhteydessä kyseiseen ehdottelijaan.