Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat maksaa keski-ikäisen lapsen vuokran

Vierailija
28.07.2025 |

Joka on vielä avoliitossa ja vakituisessa työssä. Eikö kuuluisi maksaa vuokra itse ja yhdessä avopuolison kanssa sekä elää varojen mukaan? Eikö kuuluisi jo itsenäistyä ja kantaa vastuu.

Mutta toisen lapsen vuokraa eivät maksa vaikka tämä toinen lapsi jäi työttömäksi. Pakko muutti halvempaan asuntoonkin ja etsii aktiivisesti töitä.

Missä vika? Ei ainakaan omaan ymmärrykseen mene. Olen tämän työttömän kaveri, eikä ole työttömyydestä kertonut muille, koska ei halua sääliä.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön on pettymys vanhemmille.

Vierailija
2/59 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät koko tarinan? Ei kannata uskoa kaikkea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen lapsi? Kaikkea sitä kuulee 

Vierailija
4/59 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat varmasti auttaisi myös tätä työtöntä, mutta ei ole kertonut siitä muilla, näin ymmärsin.

Ero näissä lapsukaisissa on, että toinen on kasvanut itsenäiseksi joka kantaa vastuun ja toinen ei ole. 

Vierailija
5/59 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista se on, kun vanhemmilla on suosikkilapsi.

Vanhemmat voivat maksaa  toisen lapsen vuokran hamaan loppuun asti, kunhan maksavat sen suoraan vuokranantajalle,  eikä siitä tule veroseuraamuksia.  Yhden näköinen tapa antaa verotonta lahjaa  toisen lapsen hyväksi.

Vierailija
6/59 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön on pettymys vanhemmille.

Älä trollaa. Eivät edes tiedä työttömyydestä.

Vierailija
7/59 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vi tun vauvapalstatermit sentään...

keski-ikäinen lapsi

Vierailija
8/59 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun vanhemmillani olisi niin paljon ylimääräistä, että heillä ois varaa maksaa vuokrani, niin varmasti he sen tekisivät, ja minä ottaisin ilolla vastaan. Ja olen ollut omillani kolmatta vuosikymmentä 

Vierailija
9/59 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tulisi 40 vuotiaana ruinata vanhemmilta rahaa vuokraan, oma palkka siihen riittänyt AINA. Joku pahasti pielessä. Kannattaa jättää turhat kulut pois ja kasvaa aikuiseksi tämän toisen lapsen.

Vierailija
10/59 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä tulisi 40 vuotiaana ruinata vanhemmilta rahaa vuokraan, oma palkka siihen riittänyt AINA. Joku pahasti pielessä. Kannattaa jättää turhat kulut pois ja kasvaa aikuiseksi tämän toisen lapsen.

Entä jos vanhempasi tarjoutuisivat vuokrasi maksamaan? Miksi et ottaisi, mutta perinnön aikanaan kyllä hyväksyisit (oletettavasti) ?

Vierailija
11/59 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kermapylly vastauksia täälläkin jotkut. Nyt puhutaan keski-ikäisestä joka käsittää +40 vuotias.  Töissä käyvä, vakitöissä, ja vielä puolisokin on. Kyllä tuossa tilanteessa pitää ITSE maksaa vuokra! Miten kehdataankin olla käsi vanhempien kukkarolla.

Jos tässä jotain pitäisi auttaa, niin työtöntä! Toivottavasti kertoo vanhemmille ja he auttavat sitten häntä jos tarvitsee rahaa.

Vierailija
12/59 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun vanhemmillani olisi niin paljon ylimääräistä, että heillä ois varaa maksaa vuokrani, niin varmasti he sen tekisivät, ja minä ottaisin ilolla vastaan. Ja olen ollut omillani kolmatta vuosikymmentä 

Perintörahoilla olet elänyt.

Vierailija
13/59 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se Ap sun per settä kaivelee jos jotku vanhemmat maksaa lastensa vuokran? Hommaa elämä!

Vierailija
14/59 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on nimenomaan verosuunnittelua. Näin siirretään varallisuutta seuraavalle sukupolvelle ilman perintöveroa. Se aikuinen lapsi voi laittaa vastaavan summan aina sijoituksiin ym. 

Vierailija
15/59 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa maksaa vuokraa, niin sitten pitää karsia kuluja. Niin me muutkin aikuiset tehdään.

Vierailija
16/59 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joiden mielestä tämä on hyväksyttävää, niin menkää töihin! Pummit!

Vierailija
17/59 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielumin olisin tuo itsenäinen työtön.

Meinaako tuo keski-ikäinnen että aina joku elättää hänet. VOi olla karu huomata jossain kohti ettei se mene niin

Vierailija
18/59 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista se on, kun vanhemmilla on suosikkilapsi.

Vanhemmat voivat maksaa  toisen lapsen vuokran hamaan loppuun asti, kunhan maksavat sen suoraan vuokranantajalle,  eikä siitä tule veroseuraamuksia.  Yhden näköinen tapa antaa verotonta lahjaa  toisen lapsen hyväksi.

Miten apn kertomuksen mukaan suosikkilapsi tulee ilmi?

Tämä työtön on itse valinnut tiensä. Ei kerro, eikä ota vastaan.

Vierailija
19/59 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme kermapylly vastauksia täälläkin jotkut. Nyt puhutaan keski-ikäisestä joka käsittää +40 vuotias.  Töissä käyvä, vakitöissä, ja vielä puolisokin on. Kyllä tuossa tilanteessa pitää ITSE maksaa vuokra! Miten kehdataankin olla käsi vanhempien kukkarolla.

Jos tässä jotain pitäisi auttaa, niin työtöntä! Toivottavasti kertoo vanhemmille ja he auttavat sitten häntä jos tarvitsee rahaa.

Näin vanhempana sanoisin, että jos minulla olisi varaa ostaisin mielelläni aikuisille lapsilleni asunnot. 

Vierailija
20/59 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen laittaa rahat säästöön/sijoittaa tuottamaan.

Veroton varainsiirto sukupolvelta toiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä