Mitä olette mieltä, että lemmikeille annetaan ihmisen nimiä?
Olisiko ok, jos vaikka naapurisi nimeäisi koiransa kanssasi samannimiseksi? Huutelisi sitten rivarin pihalla: "Ritva, hae keppi!" jne.
Kommentit (64)
Minä kailottaisin naapurille kovaan ääneen, että teidän Ritva on taas kussu meidän portinpieleen!
Koiralenkillä usein tuli labbis isäntäänsä ulkoiluttaen,nimi oli Teppo. Kerran Teppoa seurasi nainen joka kertoi että joutui tuuraamaan kun Matti oli loukannut nilkkansa. T. Mies ketä ulkoiluttaa spanieli Teuvo
Pakko myöntää etten ollut fani kun miehen ystävä (tai siis hänen vaimonsa) nimesi koiransa samannimiseksi kuin meidän lapsi. Ja nää on siis about samanikäisetkin! Vauva (ja nimi) tuli ensin ja sitten joitain kuukausia myöhemmin se koira.
Vierailija kirjoitti:
Minun narttuni ovat Sanna, Li ja Maria
Minun sekarouonen koira on Halla-aho ja liskoni nimi Purra .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun narttuni ovat Sanna, Li ja Maria
Minun sekarouonen koira on Halla-aho ja liskoni nimi Purra .
...huudan aina että Hallaaho pos naapurin narun luota!!!!
Annetaanha ihmisillekin eläinten nimiä
En tunne yhtään nimikaimaani, paitsi koiria ja kissoja. Hauhauskaahan se vaan on ja onpahan itselläkin vähän erottuvampi nimi, josta ei tarvii enää vääntää mitään lempinimiä.
Todellakin mautonta antaa lemmikille pikkulapsen nimi (yksi meidän naapurissa, sama nimi annettu kuin toisen naapurin aikaisemmin syntyneellä vauvalla. Ja - kuten joku aikaisemmin kirjoitti - kun lemmikeistä sanotaan hän. Ja muutenkin inhimillistetään liikaa, todella ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hauskaa ja juuri sellainen joka ei oikein soveltuisi eläimelle, esim Kyllikki.
Meidän pihalla pyörii fasaanipariskunta, nimeltään Johannes ja Kyllikki.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin mautonta antaa lemmikille pikkulapsen nimi (yksi meidän naapurissa, sama nimi annettu kuin toisen naapurin aikaisemmin syntyneellä vauvalla. Ja - kuten joku aikaisemmin kirjoitti - kun lemmikeistä sanotaan hän. Ja muutenkin inhimillistetään liikaa, todella ärsyttävää.
Meidän koiran nimi on Hän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hauskaa ja juuri sellainen joka ei oikein soveltuisi eläimelle, esim Kyllikki.
Meidän pihalla pyörii fasaanipariskunta, nimeltään Johannes ja Kyllikki.
Esittelivätkö itse itsensä, vai oletteko te nimenneet ne?
Oon aina miettinyt, että jos joskus olisin ottanut koiran, sen nimeksi olisi tullut Koira.
Hauska yhteensattuma kun juuri olin tulossa toteamaan että Ritva- nimi oli jo kyllä hiukka outo eräällä pikkusella pörrökoiralla! :D muutoin ihan ok, omallakin koirallani oli komea, mutta ihmisellä aika harvoin käytetty nimi.
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtään nimikaimaani, paitsi koiria ja kissoja. Hauhauskaahan se vaan on ja onpahan itselläkin vähän erottuvampi nimi, josta ei tarvii enää vääntää mitään lempinimiä.
Moi Misse!
Mökkinaapurin koira on Tero ja siskoni uusi miesystävä on Tero. Toinen on sitten Tero ja toinen on ihmis-Tero.
Naapurustossa kulkiessani joku huuteli mieheni nimeä toruvaan sävyyn. Hän puhui mäyräkoirallensa.
Ihminen, jolla on joku lemmikki on vähän vinksahtanut, eli eipä ihme.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan ok. Mutta kun nykyään annetaan ihmislapsille eläinten nimiä, niin se menee jo yli! Junttia touhua...
En ymmärrä mitä mieheni ja exänsä päässä oikein on liikkunut kun antoivat lapselleen nimen joka on suosittu koiran nimi..... On vieläpä sellainen lälly nimi joka ei sovi aikuiselle ihmiselle
Enemmän minua ottaa päähän, kun lapsille annetaan epänimiä. Peikkoa, Eemiä jne.
Mulla on melko harvinainen nimi. On kyllä suomalaisessa kalenterissa. Tiedän vain kolme ihmiskaimaa mutta eläinkaimoja useamman, mm. yksi on hevonen ja yksi koira. Ihan hauskaa!