Mitä olette mieltä, että lemmikeille annetaan ihmisen nimiä?
Olisiko ok, jos vaikka naapurisi nimeäisi koiransa kanssasi samannimiseksi? Huutelisi sitten rivarin pihalla: "Ritva, hae keppi!" jne.
Kommentit (64)
Olihan se jännä tunne, kun vuosia sitten mies koiransa kanssa meni ohitseni ja vähän ajan kuluttua huusi nimeäni.
Olisin ylpeä jos nimeni kelpaisi koirallekin. Ihmisen nimet ok, mutta näitä rukkanen ja lapanen juttuja mä en ymmärrä. Se vitsi meni j o kolkyt vuotta sitten. Tai pöhkö tyhmä yms. Naapurissa asuu Pöhkö-Antero nimien koira. Ehehehee.
Onhan se vähän sellaista vähemmän avarakatseista toimintaa jos nimeää koiransa Sirkka-Liisaksi tms. Ehkä vähän loukkaavaakin. Usein nimen antajat pitävät itseään suvaitsevina.
Vierailija kirjoitti:
Minun narttuni ovat Sanna, Li ja Maria
Mitä rotua?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai olisi, miksi minun maailmani siihen kaatuisi? Saa antaa ihan minkä nimen tahansa minun puolestani.
Jaa ei häiritse, koira joka kävelee takanasi sillä on sama nimi kuin sinulla, omistaja haukkuu koiraa nimellä saata huo anneli , perkele usko jo anneli hakkaan sinut kun päästään kotia heh et edes vilkaise taaksesi vai mitenkä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai olisi, miksi minun maailmani siihen kaatuisi? Saa antaa ihan minkä nimen tahansa minun puolestani.
Jaa ei häiritse, koira joka kävelee takanasi sillä on sama nimi kuin sinulla, omistaja haukkuu koiraa nimellä saata huo anneli , perkele usko jo anneli hakkaan sinut kun päästään kotia heh et edes vilkaise taaksesi vai mitenkä on?
Lemmikkien omistajat eivät puhu yleensä noin. Onko sinulla lemmikki, jolle puhut tuolla tapaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lemmikkien omistajat eivät puhu yleensä noin. Onko sinulla lemmikki, jolle puhut tuolla tapaa?
Yleensä noin mutta jos se tyyppi ei olekkaan mikään yleensä noin, vaan sellainen hulivili pössyttelijä.Mulla on ollut kyllä koiria mutta niillä ei tosiaankaan ole ollut ihmisen nimeä, laitoin tuohon vaan esimerkin tuosta huutelijasta joka voisi sattua kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa joltain puliukon örvellykseltä, häiritsisi jopa niin paljon että soitto viranomaisille ei olisi kovin kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut kenenkään puhuvan noin koiralleen. Jos joku mainitsee minun nimen niin itseasiassa käännyn katsomaan ja sitten totean että se olikin joku ihan toinen Anneli kenelle puhuttiin, onko Anneli nainen, koira vai kultakala on ihan sama, reagoin siihen omaan nimeen.
Yhdellä tutulla oli ysärillä kaksi koiraa, joiden nimet olivat Osama ja Saddam Osama Bin Ladenin ja Saddam Husseinin mukaan. Herätti yleistä hilpeyttä naapurustossa, kun se niitä komensi.
Minusta Essi on edelleen valkoisen, luonteeltaan kiukkuisen koiran nimi. Kiitos lapsuuden naapurit!
Mielestäni ihmisen nimi eläimellä on mautonta. Samoin kun eläimestä sanotaan hän.
Mustille pitäis aina antaa apinan nimi!
Se on ihan ok. Mutta kun nykyään annetaan ihmislapsille eläinten nimiä, niin se menee jo yli! Junttia touhua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hauskempia, kuin jotkut rexit tai lunat.
Luna on myös ihmisen nimi.
Ei, kyllä se on koiran nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollein jos joku puhuu julkisesti, niin kyllä ihan jokainen vilkaisee taakseen. Ihan sama onko se saata huo rekku tai akka tai poika tai mikä vaan. Ja vielä suuremmalla syyllä, jos on kyseessä viaton koira, niin on aika jo avata se omakin suu!
Ei haittaisi yhtään, jos jollain lemmikillä olis sama nimi kuin mulla. Olisin vaan iloinen, että nimeä on pidetty niin hyvänä, että sillä voi nimetä rakkaan eläimen. Mutta sitä en ihan ymmärrä, miksi lemmikille annetaan nimi, joka assosioituu aivan eri eläinlajiin, esim. koira nimeltä Mirri tai kissa nimeltä Musti.
Meidän naapurustossa on koira jonka nimi on Helmi, sama kuin meidän lapsella. Ei meitä haittaa, koira on ihana, kuten lapsemmekin ja lapsen mielestä on varsin hauskaa kun on koira-kaima.
Luna on myös ihmisen nimi.