Jos käytän yksityisiä tereyspalveluita niin eikö minun veroprosenttia pitäisi laskea reilusti?
Aina puhutaan että veroja maksetan sen takia että saa hoitoa julkisella puolella. Mites siinä tapauksessa kun minä käytän yksityisiä terveyspalveluita ja maksan ne omalla rahalla, eikö minun verotusta pitäisi keventää esim 20% kun en käytä julkisia terveyspalveluita?
Käytän yksityisiä siksi koska siellä saa nopeasti hoitoa toisin kuin julkisella puolella.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkiselle joudut kuitenkin, jos ihan tosissasi sairastut. Yksityisellä ei tehdä mitään isompia leikkauksia tai hoitoja.
Aika harvoin ihminen tarvitsee sellaista hoitoa että se passitetaan julkiselle. Terveystalo tekee pieniä leikkauksia nopealla aikataululla.
Aika harvoin!? Työterveys passitti julkiselle heti ensimmäisen ultratutkimuksen jälkeen, kun paljastui leikkausta vaativa operaatio. Saatat yllättyä, kun työnantajat karsii koko ajan siitä, mitä työterveys sisältää. Ja todellakaan siellä yksityisellä sinua ei hoideta, kun tarvitset viikon osastohoitoa.
Sitä paitsi Kela korvaa takautuvasti noin puolet työterveyshoidon kustannuksista työnantajille, ja yllätys yllätys, yhteisillä verorahoilla sekin tapahtuu.
Jonka työantajat ja työntekijät maksavat kelalle, tämä raha vain kiertää kelan kautta. Työterveydestä julkinen puoli maksaa vain ~5% eli se on todella halpaa hoitoa. Jso tuo koko massa siirtyisi julkiselle puolelle se romahtaisi täysin.
Hauskoja nämä "en koskaan käytä terveyspalveluita". Kuitenkin jokainen suomalainen on käyttänyt tuhansien eurojen edestä terveyspalveluita jo ennen kuin ikää on tullut täyteen vuorokausi.
Minä maksan tuloveroja mielellään, mutta en veroissa valtion lahjottamia turhia yritysveroja yrityksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkiselle joudut kuitenkin, jos ihan tosissasi sairastut. Yksityisellä ei tehdä mitään isompia leikkauksia tai hoitoja.
Aika harvoin ihminen tarvitsee sellaista hoitoa että se passitetaan julkiselle. Terveystalo tekee pieniä leikkauksia nopealla aikataululla.
Sydäri, autokolarin uhrit, pahat palovammat, useimmat syöpäleikkaukset ym. vaativammat hoidot, aina julkisella. Yksityisellä puolella ei ole esim. tehohoitoa lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Hauskoja nämä "en koskaan käytä terveyspalveluita". Kuitenkin jokainen suomalainen on käyttänyt tuhansien eurojen edestä terveyspalveluita jo ennen kuin ikää on tullut täyteen vuorokausi.
Ja olisiko näille ok että heitä ei sitten viedä ambulanssilla julkiselle jos vaikka sydän pettää? On hyvin paljon tilanteita joissa yksityinen puoli ei potilasta ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olisiko näille ok että heitä ei sitten viedä ambulanssilla julkiselle jos vaikka sydän pettää? On hyvin paljon tilanteita joissa yksityinen puoli ei potilasta ota.
Huutaisivat pää punaisena: "MINÄ OLEN MAKSANUT VEROJA JOTEN MINUN PITÄÄ SAADA PALVELUA"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee pieniä päiväkirurgisia leikkauksia. Yön yli jos pitää olla, niin julkiselle menet.
Saihan ne sinutkin tähän maailmaan vinkumaan. Ja peruskoulunkin oletettavasti olet käynyt. Ja käytät teitä. jne. jne.