Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos käytän yksityisiä tereyspalveluita niin eikö minun veroprosenttia pitäisi laskea reilusti?

Vierailija
28.07.2025 |

Aina puhutaan että veroja maksetan sen takia että saa hoitoa julkisella puolella. Mites siinä tapauksessa kun  minä käytän yksityisiä terveyspalveluita ja maksan ne omalla rahalla, eikö minun verotusta pitäisi keventää esim 20% kun en käytä julkisia terveyspalveluita?

Käytän yksityisiä siksi koska siellä saa nopeasti hoitoa toisin kuin julkisella puolella.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas maksoi ap:n koulutuksen? Toki ap ei peruskoulua enempää ole käynyt, mutta silti. 

Vierailija
22/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisit veroa vain muutaman prosentin, just.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkiselle joudut kuitenkin, jos ihan tosissasi sairastut. Yksityisellä ei tehdä mitään isompia leikkauksia tai hoitoja.  

Aika harvoin ihminen tarvitsee sellaista hoitoa että se passitetaan julkiselle. Terveystalo tekee pieniä leikkauksia nopealla aikataululla.

Niin, aika harvoin  tosiaan sairastutaan esim. syöpään. Vain joka kolmas suomalainen sairastuu. Lisäksi selkäleikkaukset, sydänoperaatiot, onnettomuuksien jälkeiset toimenpiteet jne. jne. Tosi harvoin tarvitaan isoja operaatiotia vai mitä?

Vierailija
24/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkiselle joudut kuitenkin, jos ihan tosissasi sairastut. Yksityisellä ei tehdä mitään isompia leikkauksia tai hoitoja.  

Aika harvoin ihminen tarvitsee sellaista hoitoa että se passitetaan julkiselle. Terveystalo tekee pieniä leikkauksia nopealla aikataululla.

Aika harvoin!? Työterveys passitti julkiselle heti ensimmäisen ultratutkimuksen jälkeen, kun paljastui leikkausta vaativa operaatio. Saatat yllättyä, kun työnantajat karsii koko ajan siitä, mitä työterveys sisältää. Ja todellakaan siellä yksityisellä sinua ei hoideta, kun tarvitset viikon osastohoitoa.

Sitä paitsi Kela korvaa takautuvasti noin puolet työterveyshoidon kustannuksista työnantajille, ja yllätys yllätys, yhteisillä verorahoilla sekin tapahtuu.

Vierailija
25/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle annetaan 3kk välein lääkitys, joka maksaa 1500€/kerta. Ei saisi yksityisellä, vaikka haluaisin. 

Vierailija
26/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta lapsilisät ja muut opintotuetkin pitäisi rikkailta ottaa pois

Vierailija
27/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI

Vierailija
28/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska olet itse valinnut sen vaihtoehdon.

Vierailija
29/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti et ole vieläkään maksanut veroina kaikkia saamiasi sote-palveluita. Taskulaskin esille ja alotat siitä synkästä ja myrskyisestä yöstä, kun päästit ensiparkaisun julkisen palvelun sairaalassa.

Vierailija
30/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun verotustani olisi ollut jo aikaisemmin syytä keventää, koska en käyttänyt terveyspalveluja lainkaan. Nytkin verotustani  täytyy keventää, koska en käytä minkäänlaisia sosiaalipalveluja, ainakaan toistaiseksi.  Maksan vaan veroina mm. työtä vieroksuvien erilaisia tukia.

Vierailija
31/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun verotustani olisi ollut jo aikaisemmin syytä keventää, koska en käyttänyt terveyspalveluja lainkaan. Nytkin verotustani  täytyy keventää, koska en käytä minkäänlaisia sosiaalipalveluja, ainakaan toistaiseksi.  Maksan vaan veroina mm. työtä vieroksuvien erilaisia tukia.

Niin, mitä nyt synnyit sairaalassa, kävit neuvolat ja lastentautien lääkärit läpi, sait kouluterveydenhuoltoa jne. Tuskin on sinun hiluillasi vielä päästy edes ikävuoden 3 kohdalle kulujen kattamisessa. 

Vierailija
32/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksoin veroina sinun peruskoulusi, syntymäsi, neuvolakäyntisi jne. Eli olet vielä reilusti velkaa minulle.

t. äitisi ikäinen työtön

Vierailija
33/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla logiikalla enemmistöllä pitäisi olla yksilöllinen veroprosentti muunkin kuin tulojen ties minkä syyn perusteella.

Minä en käytä terveyspalveluita,miksi maksan veroja kauppaostoksista?

Vierailija
34/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen veroprosenttia? Suomessa on niin halvat  sosiaaliturvamaksut, että hävettää. Ja vielä maristaan.

Saksassa maksetaan, pienipalkkainenkin JOKA KUUKAUSI noin 200 euroa sosiaaliturvamaksuihin palkasta tai eläkkeestä ja työnantaja maksaa toisen puolen.

Marinat pois edullisesta plämästä Suomessa..

Vierailija
35/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo toimii vain, jos kieltäydyt jatkossakin terveyspalveluista etkä mene esim. ottamaan kalliita syöpähoitoja, jos sairastut. Katsos, pikkuinen, kun niitä maksuja maksellaan vähän niin kuin varastoon sitä varten, että on sitten rahaa millä maksaa, kun tulee tarve. 

Vierailija
36/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen veroprosenttia? Suomessa on niin halvat  sosiaaliturvamaksut, että hävettää. Ja vielä maristaan.

Saksassa maksetaan, pienipalkkainenkin JOKA KUUKAUSI noin 200 euroa sosiaaliturvamaksuihin palkasta tai eläkkeestä ja työnantaja maksaa toisen puolen.

Marinat pois edullisesta plämästä Suomessa..

Miten voi olla oletettavasti aikuinen eikä tiedä, mikä ero on veroprosentilla ja sosiaaliturvamaksulla? 

Vierailija
37/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne taida yksityisellä tehdä mitään isompaa vaan ohjaavat sieltä aika nopeasti lähetteellä julkkarille kuitenkin jos jotain oikeasti on.

Vierailija
38/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei käytä mitään terveyspalveluja niin miksi pitää maksaa verojakaan? Miksi pitäisi tukea tuollaista tehotonta moolokin kitaa joka nielee mielettömät määrät rahaa pelkästään ollakseen olemassa, eikä saa edes mitään aikaan. Koskee koko julkista sektoria.

Vierailija
39/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei käytä mitään terveyspalveluja niin miksi pitää maksaa verojakaan? Miksi pitäisi tukea tuollaista tehotonta moolokin kitaa joka nielee mielettömät määrät rahaa pelkästään ollakseen olemassa, eikä saa edes mitään aikaan. Koskee koko julkista sektoria.

Muista tuo sitten, jos sairastut vakavasti tai tarvitset isompaa leikkausta. Älä mene tehottomaan moolokin kitaan ruinaamaan palveluita.

Vierailija
40/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa sitten itse myös syöpähoidot tarvittaessa. Hinnat voi liikkua esim. 300 000 e muutaman kuukauden hoito. Tai jos sattuisit tarvitsemaan kirurgista hoitoa, leikkaus saattaa maksaa esim. 100 000 e kun otetaan huomioon koko salihenkilökunta, ym. seurantahoito. Tai jos tulisi vaikka isompi infektio, vaikkapa keuhkokuume jossa tarvitsisi henhityskonehoitoa, tehohoito maksaa jotain 5000 - 10 000 e/vrk. Nämä kaikki sitten omaan piikkiin yksityiseltä.