Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälasiliikkeet tarjoavat kolmet lasit yksien hinnalla tai vuosisopimusta - miksi maksaa tällaisesta?

Vierailija
28.07.2025 |

Ajelin just työmaalta kotiin ja radiossa Specsavers mainosti kolmia laseja 59 euroa - yhdet töihin, toiset en muista mihin ja kolmannet harrastuksiin.

Synsam tarjosi minulle lifestyle-sopimusta alkaen 5e/kk , mitähän tuohonkin sisältyy?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa bisneksessä on enemmän matoja kuin silmälaseja. Kolmet lasit 59 tai millä nyt milloinkin? Ja kun juttelee ihmisille, jotka on uudet lasit hankkineet, niin hinta onkin oho, yhtäkkiä jossain 1500 - 1800 EUR haarukassa, kun laitettiin pinnoitteet linssiin?

Vierailija
2/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla halppislaseilla ei mitään tee. Voi ne jollain ikäihmisellä lukulaseina mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa vaihtelua silmälaseihin, niin siinä tapauksessa tuo on ihan hyvä diili. Mutta ap on mitä ilmeisemmin perinteinen suomalainen, joka käyttää samoja silmälaseja 20 vuotta eikä voi siksi ymmärtää.

Vierailija
4/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä sitten osta

Missä ongelma?

Vierailija
5/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monitehot ja hieman enemmän lininäköä niin hinnat onkin lähempänä 1500 euroa..

Tosiaan tarvitsisi.vsin yhdet en halua ostaa 3 kappaletta

Vierailija
6/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin itse siirtyä kuukausisopimukseen sitten kun ikänäkö alkaa vaivaamaan ja tarvitsen monitehot sekä näyttöpäätelasit. Uskoisin sen tulevan edullisemmaksi kuin kahdet uudet lasit, jos vahvuudet alkuun muuttuvat ja lasit pitää uusia vuoden-parin välein.

Vierailija
7/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa bisneksessä on enemmän matoja kuin silmälaseja. Kolmet lasit 59 tai millä nyt milloinkin? Ja kun juttelee ihmisille, jotka on uudet lasit hankkineet, niin hinta onkin oho, yhtäkkiä jossain 1500 - 1800 EUR haarukassa, kun laitettiin pinnoitteet linssiin?

59 euroa on niillä halvimmilla rimpulakehyksillä ja linsseillä ilman mitään pinnoitteita yms. Eli juuri kukaan ei ota noita kun eihän ne halvimmat kehykset edes kestä käytössä ja linssitkin kaipaa yleensä heijastuksen estoa tai naarmuja vähentävää pinnoitetta. Siksipä minunkin joku "alle" 100 tarjous maksoi lopulta yli 300 vaikken niin ihmeitä niihin laseihin ottanutkaan perusjuttujen lisäksi.

Ja jos tarvitsee vähän erikoisempia hiontoja tai ohennuksia tms. niin hinnan voi kertoa tosiaan ainakin viidellä. 

Vierailija
8/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se tuli voimaan, että optikko voi määrätä lasit myös leikattuihin silmiin?

Vierailija
9/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan itse: Ei ihan vielä mutta 1.8. alkaen!

Uutisista:

Hallitus päätti tänään valtioneuvoston yleisistunnossa kumota terveydenhuollon ammattihenkilöistä annetun asetuksen, jolla on rajoitettu laillistetun optikon ammatin harjoittamista. Jatkossa asetuksella ei siis enää rajoiteta sitä, kenelle optikko saa itsenäisesti määrätä silmälaseja, piilolaseja tai silmälaseihin rinnastettavia optisia välineitä. Muutos tulee voimaan 1.8.2025.

Aikaisemmin optikot eivät ole voineet määrätä silmälaseja henkilöille, joille on tehty silmäleikkaus, vaan asiakas on jouduttu ohjaamaan silmälääkärin vastaanotolle. Muutos lyhentää jonoja silmälääkäreille ja on tervetullut tilanteessa, jossa silmälääkäreistä on pula valtakunnallisesti, sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuso korostaa.

Vierailija
10/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa paljosalennuksissa voi astua nappoon. Mulla oli joskus muinoin niin, että kahdet lasit samaan hintaan tai kalliimmat maksat ja toiset kaupanpäälle. Yksitehot parhailla linsseillä oli 500€ kaupanpäälle sain valita toiset kehykset ja niihin tulikin vain halpislinssit ilman ohennuksia tai muita herkkua. Eihän sellaisia voinut käyttää kun paksut linssit ja heti naarmuuntuivat.

Vierailija
11/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla monitehot ja sen verran voimakkuutta että ohennus pitää olla 

Specsavers on mun valinta, toissavuonna ostin lasit siten, että otin kirkkaat ja aurinkolasit - monitehoina molemmat ja maksoivat about 800e yhteensä 

nyt kun voimakkuus oli muuttunut vaan vähän, ostin kahdet kirkkaat, aurinkolaseissa ei niin haittaa vaikka lähelle ei ihan tarkasti näekään. Vanhat kirkkaat jäi kotilaseiksi.

Linsseinä monitehoista ei paras taso vaan ehkä jotain keskitasoa olevat, toimivat mulla erittäin hyvin ja nämä nykyiset ovat ainakin kuudennet samoilla linsseillä

Vierailija
12/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Kahdet yksien hinnalla, hinta yli 700. Tänä kesänä.

Vierailija
13/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan itse: Ei ihan vielä mutta 1.8. alkaen!

Uutisista:

Hallitus päätti tänään valtioneuvoston yleisistunnossa kumota terveydenhuollon ammattihenkilöistä annetun asetuksen, jolla on rajoitettu laillistetun optikon ammatin harjoittamista. Jatkossa asetuksella ei siis enää rajoiteta sitä, kenelle optikko saa itsenäisesti määrätä silmälaseja, piilolaseja tai silmälaseihin rinnastettavia optisia välineitä. Muutos tulee voimaan 1.8.2025.

Aikaisemmin optikot eivät ole voineet määrätä silmälaseja henkilöille, joille on tehty silmäleikkaus, vaan asiakas on jouduttu ohjaamaan silmälääkärin vastaanotolle. Muutos lyhentää jonoja silmälääkäreille ja on tervetullut tilanteessa, jossa silmälääkäreistä on pula valtakunnallisesti, sosiaali- ja terveysministeri&nbs

Onhan tuossa muutoksessa hyvät ja huonot puolet.  Lasien uusiminen helpottuu ja halpenee, mutta samalla silmien terveys saattaa heiketä huomaamatta, kun lääkärin kontrolli jää tekemättä. 

Itsellä laserleikatut, kaihileikatut ym. ym. silmät. Aikani kävin silmälääkärillä vuoden, parin välein. Nuorena pidin piiloinssejä. Nyt kaikista leikkauksista jo vähintään 10 v aikaa. En usko, että leikkauksista on enää riskiä. Silmänpaine voidaan mitata optikkkoliikkeessäkin. 

Vierailija
14/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin itse siirtyä kuukausisopimukseen sitten kun ikänäkö alkaa vaivaamaan ja tarvitsen monitehot sekä näyttöpäätelasit. Uskoisin sen tulevan edullisemmaksi kuin kahdet uudet lasit, jos vahvuudet alkuun muuttuvat ja lasit pitää uusia vuoden-parin välein.

Työnantajahan ne päätelasit maksaa, ei niitä itse tarvii ostaa

Vierailija
15/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa vai lukulasit niin voi pärjätä noilla halvemmalla rimuloilla..lukulaseihob ei tarvi laittaa niitä kaikkia lisäominaisuuksia

Vierailija
16/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla halppislaseilla ei mitään tee. Voi ne jollain ikäihmisellä lukulaseina mennä.

Köyhä pärjää specsaverin halpalaseilla ihan hyvin, kun ei vaan voi laitta 3kk työmarkkinatukia laseihin. Yhdet saa myös aurinkolaseina.

Vierailija
17/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuollaiset halpislasit. Toimivat ihan hyvin, kun on melko vähän miinusta. Käytän vain ajaessa.

Vierailija
18/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit ovat olleet aikoinaan Instrumentariumin monopoli Suomessa. Kilpailua ei ole vieläkään saatu kunnolla toimimaan. 

Maksa yhdet saat kolmet, kertovat karusti vääristyneestä hinnoittelusta ja kilpailun puutteesta. 

Vierailija
19/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse piti kanssa työttömänä hankkia moniteholasit ..pisti hieman kärvistelemään 500 euron työmarkkinatuella 1500 euron silmälasien hinta ..  säästää olisi voinut jättämällä pinnoitteet pois ja ohennukset ja ottaa pullonpohjalasit mutta ne on erittäin epämukavat..

Päädyin sitten ostamaan köyhänä netistä...sain kaikilla pinnoitteella ja ohennuksilla ja ominaisuuksilla lasit alle 300 eurolla joka sekin on työttömälle paljon

Vierailija
20/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista propagandaa nämä yritykset ovat menestyksellä kertoneet. Sillä on hinnat pidetty keinotekoisesti korkealla. Silmälaseja pidetään jonkinlaisia lääkinnällisiä tuotteina ja sen avulla lypsetään ylihintaa. 

Minulle oikea silmälääkäri sanoi että osta Aleksi 13 rullaportaiden vierestä itsellesi lasit. Ei tarvitse olla paremmat. Optikko olisi lässyttänyt kaikki myyntipuheet kuinka kallis on parempi. 

Älkää luotatko tahoihin jotka myyvät silmälaseja. Sellainen silmälääkäri joka ei myy silmälaseja on luotettava. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi