Miksi et ole uskovainen?
Miksi sinä et ole etkä edes tahdo olla uskovainen?
Kommentit (357)
Minulla on mielenterveys kunnossa.
Kuolemanpelko on fobia, joka rajoittaa elämää. Itseään toki pitää suojella mutta rukoilut ja uskomukset on yhtä tyhjän kanssa.
Koko kuolemanjälkeinen elämä on tuotteistettu uskontojen toimesta, vaikka kukaan ei oikeasti tiedä mitä tapahtuu muuta kuin, että elämä loppuu.
Se ei vain ole koskaan tapahtunut minulle, että olisin alkanut uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Kuolemanpelko on fobia, joka rajoittaa elämää. Itseään toki pitää suojella mutta rukoilut ja uskomukset on yhtä tyhjän kanssa.
Koko kuolemanjälkeinen elämä on tuotteistettu uskontojen toimesta, vaikka kukaan ei oikeasti tiedä mitä tapahtuu muuta kuin, että elämä loppuu.
Kai ymmärrät että raivokas ateismisi on uskonto.
Maailmassa on yli tuhat uskontoa ja kaikki väittävät olevansa se oikea.
En tarvitse uskontoa selittämään maailmaa tai ohjaamaan elämääni. Luonnontiede kertoo miten maailma toimii, ja osaan ihan rationaalisesti perustella itselleni miksi pitää elää ns. ihmisiksi.
Toisaalta ymmärrän kyllä, että kaikilta ei tällainen onnistu, jotkut tosiaan tarvitsevat sen irrationaallisen kainalosauvan pysyäkseen pystyssä, ja jos se auttaa selviämään elämän halki niin mikäpä siinä. Kyllä uskonnolla arvonsa on, eivät ne olisi muuten tuhansia vuosia ihmisen mukana kulkeneet.
Joten uskokaa vain kaikessa rauhassa mihin haluatte, kunhan että yritä sotkea uskomuksianne minun elämääni. Sillä järjestäytyneen uskonnollisuuden rakenteet ovat olemassa lopulta ihmisten alistamiseksi ja kontrolloimiseksi.
Jumala loi, kaikki muu on pelleilyä.
Kysyit tätä jo eilen, älä jankuta.
Uskovaisten ajatusmaailma ja elämäntyyli eivät sovi minulle.
Apee. Kerro miksi teet jakuvasti näitä helvetin typeriä kyselyitä ja aloituksia?????
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi.. olen moukka.
Uskonnollisuus on joku aivokemiallinen häiriötila. Ei vain ole sattunut omalle kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi.. olen moukka.
Niin olet.
Onko tämä sinulle suurikin ongelma, ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät että raivokas ateismisi on uskonto.
Ei ateistit mieti koko asiaa kuin toisinaan kun joku sitä näin suoraan kysyy.
eri
Koska olen toistaiseksi mieleltäni terve. Ei psykoosin psykoosia menneisyydessä eikä toivon mukaan myöskään tulevaisuudessa.
En usko satuihin