Kesällä oli tiedossa rippikoululeiri, mutta poika ei ole koskaan ollut yötä pois kotoa :-(
Kovasti vakuuttelee pärjäävänsä, mutta en mielelläni päästäisi, kun ei ole tosiaan koskaan ollut erossa vanhemmistaan noin pitkää aikaa.
Voi kun olisi joku paikka, jossa voisi harjoitella vaikka ensin yhden yön, ja sitten kaksi.
Onko kellään kokemuksia aiheesta?
Kommentit (28)
tämänikäisen lapsen hampaat pestään kuulemma AINA vanhempien toimesta.
niin aika moni oli ekaa kertaa pois kotoa. Ja toiset ovat olleet päivää tai kahta pois. Viikon rippileiri on kyllä aivan toista kuin parin päivän yökyläilyt. 15-16v on erittäin otollinen kasvualusta uskonnolliselle kasvatukselle. Toiset vihaavat uskontoa tuon viikon jälkeen ja toiset ns. hurahtavat uskoon.
Vierailija:
Mä olen ollut 13-vuotiaana 4 viikkoa yksin Neuvostoliitossa. Mukana oli tulkki ja 4 muuta mukalaa. Kyllä oli hauska reissu, eikä siinä koti-ikävää ehditty potea. Mutta se olikin silloin vanhoina hyvinä aikoina, kun lapset eivät olleet ollenkaan niin pumpulissa pidettyjä kuin nykyään.Ja olin toki ollut aiemminkin sukulaisten luona viikonkin ilman vanhempia.
kavereille ei saanut mennä yöksi, kun niiden kotona oli jo 3-5 lasta samassa huoneessa.
Ennen rippileiriä kävi myös kouluaan edustamassa 4 nuoren porukalla Tanskassa, olivat 4 päivää. Ja tämä on arka tyttö, joka ei uskalla nukkua, ellei ovi ole auki ja vanhemmat huudon päässä.
Mä olen ollut 13-vuotiaana 4 viikkoa yksin Neuvostoliitossa. Mukana oli tulkki ja 4 muuta mukalaa. Kyllä oli hauska reissu, eikä siinä koti-ikävää ehditty potea. Mutta se olikin silloin vanhoina hyvinä aikoina, kun lapset eivät olleet ollenkaan niin pumpulissa pidettyjä kuin nykyään.
Ja olin toki ollut aiemminkin sukulaisten luona viikonkin ilman vanhempia.