"Muuta oktaloon" on RAIVOSTUTTAVIN vastaus jonka voi saada jos valittaa naapureista. Ei oktaloo noin vain "muuteta"
Tai muutan jos sinä ostat talon minulle, tulet ajamaan nurmen ja haravoimaan lehdet,
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Totta. Käsketään muuttaa metsään tai omaan taloon jos ei kestä naapureita,ikäänkuin voisi noin vaan mennä ja ostaa jonkun talon korvesta.
Luulen ettää tuota sanonta rakastavat kylvää kantapää-astujat,ovien paiskojat ja muuta törkymöykyt joiden mielestä muiden pitää sietää normaalin elämisen ääniä.
Muiden pitää sietää normaalin elämisen ääniä asuessaan kerros-tai rivitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalon naapurina tai naapurustossa voi olla millaista tahansa porukkaa. Ei välttämättä ratkaise ongelmaa.
Asutaan omakotitalossa. Tietäisittepä vaan, millaisia draamoja täällä on ollut naapureiden kesken. Yksi naapuri soitti poliisit paikalle, kun toiset naapurit grillasivat omalla pihallaan. Toinen uhkasi toista oikeustoimilla, kun puu kaatui syysmyrskyssä. Tontin rajoista on käyty kiivaita kiistoja jne...itse ollaan päästy suht vähällä, mutta ei tämä aina pelkkää päivänpaistetta ole.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mä olen reuman takia työkyvyttömyyseläkkeellä ja elän kädestä suuhun. Joka päivä pitää kuunnella kun toisessa asunnossa muksut ajelee potkumopoilla pattereita päin ja toisessa asunnossa yksi valopää juoksee juoksumatolla.
Ei mulla todellakaan ole varaa,ei säästöjä eikä luottotietoja ostaa taloa. Kuka siellä edes remontoisi tai hoitaisi pihaa?!
Tuohan ei ole muiden vika.
Se on sitä kun ihmiset laskee normaaliksi elämiseksi myös sisällä juoksevat lapset, haukkuvan koiran, äänekkään seksin jonka tahdissa sänky takoo seinään, imuroinnin keskellä yötä lattilistoja paukutellen.. eikä mistään saisi huomauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mä olen reuman takia työkyvyttömyyseläkkeellä ja elän kädestä suuhun. Joka päivä pitää kuunnella kun toisessa asunnossa muksut ajelee potkumopoilla pattereita päin ja toisessa asunnossa yksi valopää juoksee juoksumatolla.
Ei mulla todellakaan ole varaa,ei säästöjä eikä luottotietoja ostaa taloa. Kuka siellä edes remontoisi tai hoitaisi pihaa?!
Sanoinko että on? Sanoin vain,etten pysty ostamaan taloa sormia napsauttamalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin katsoin sopivan omakotitalon ja ostin sen. Ei ollut vaikeaa.
Näin mäkin olen tehnyt. Yhden rakensin itse. Siihen tarvitsin luvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä omakotitaloon voi vaan muuttaa. Ei siihen mitään lupaa tarvitse anoa sisäministeriöstä.
Eli voin tuoda tavarani taloosi ja sanoa että moi, muutin tänne kun käskettiin?
Itseasiassa muuttoilmoituksen voit tehdä toisen asuntoon, eikä sitä kukaan tarkasta tai estä etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä kun ihmiset laskee normaaliksi elämiseksi myös sisällä juoksevat lapset, haukkuvan koiran, äänekkään seksin jonka tahdissa sänky takoo seinään, imuroinnin keskellä yötä lattilistoja paukutellen.. eikä mistään saisi huomauttaa.
Saat sinä huomauttaa ja sulle saa huomauttaa.
Hanki nämä:
Korvatulpat
Vastamelukuulokkeet
Hyvä (= nykyistä paljon parempi) mielenterveys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinko että on? Sanoin vain,etten pysty ostamaan taloa sormia napsauttamalla.
Se ei ole muiden vika.
Moni muuttaa omakotitaloon ja sitten ollaan pulassa kun lämmitysoljy loppuu,putket jäätyy, piha rehottaa ym. Eli ostetaan talo koska on niin hemmetin hienoa asua omassa talossa eikä tajuta,ettei mikään huoltomies enää riennä hätiin. Ollaan kädettömiä ja torppa lahoaa ympäriltä.
Joten kyllä tajuan aloituksen pointin. Talokauppoja pidetään pikkujuttuna johon kuka vain pystyy, kuin pyörän ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä omakotitaloon voi vaan muuttaa. Ei siihen mitään lupaa tarvitse anoa sisäministeriöstä.
Itseasiassa muuttoilmoituksen voit tehdä toisen asuntoon, eikä sitä kukaan tarkasta tai estä etukäteen.
Moni on estänyt ja myös tehnyt rikosilmoituksen rekisterimerkintärikoksen tekijästä. Se on sakon paikka; mahtuuko sun ulosottojonoon?
Kuten epäilinkin, läski persuhan se taas ulisee. Mene vttu takaisin Sonkajärvelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyy estämään etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Moni muuttaa omakotitaloon ja sitten ollaan pulassa kun lämmitysoljy loppuu,putket jäätyy, piha rehottaa ym. Eli ostetaan talo koska on niin hemmetin hienoa asua omassa talossa eikä tajuta,ettei mikään huoltomies enää riennä hätiin. Ollaan kädettömiä ja torppa lahoaa ympäriltä.
Joten kyllä tajuan aloituksen pointin. Talokauppoja pidetään pikkujuttuna johon kuka vain pystyy, kuin pyörän ostaisi.
No itsehän tuon aloituksen teit.
Vierailija kirjoitti:
Eikä kaikki pidä jotain omakotitaloa kaukana kaikesta minään unelmana. Just päästy eroon moisesta. Ei enää ikinä.
Tuliko harrastettua talvisin hippaa lumisessa labyrintissä kirveen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Käsketään muuttaa metsään tai omaan taloon jos ei kestä naapureita,ikäänkuin voisi noin vaan mennä ja ostaa jonkun talon korvesta.
Luulen ettää tuota sanonta rakastavat kylvää kantapää-astujat,ovien paiskojat ja muuta törkymöykyt joiden mielestä muiden pitää sietää normaalin elämisen ääniä.
Muiden pitää sietää normaalin elämisen ääniä asuessaan kerros-tai rivitalossa.
Kaikkien, mukaanlukien maatiaispersun. Ja ne normaalin elämisen rajat määrittää asukkaiden enemmistö, ei talon ainut sinkkubönde.
No teknisesti voihan sitä noin vaan vaihtaa oman osoitteensa johonkin omakotitaloon eikä sitä kukaan estä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalon naapurina tai naapurustossa voi olla millaista tahansa porukkaa. Ei välttämättä ratkaise ongelmaa.
Asutaan omakotitalossa. Tietäisittepä vaan, millaisia draamoja täällä on ollut naapureiden kesken. Yksi naapuri soitti poliisit paikalle, kun toiset naapurit grillasivat omalla pihallaan. Toinen uhkasi toista oikeustoimilla, kun puu kaatui syysmyrskyssä. Tontin rajoista on käyty kiivaita kiistoja jne...itse ollaan päästy suht vähällä, mutta ei tämä aina pelkkää päivänpaistetta ole.
Kerran ihan vaan ajeltiin katselemassa vapaata tonttia alueella, jossa suurin taloista oli jo valmiina. Yksi talo oli kauhea rytöläjä, talo sinänsä uusi, mutta tehty halvimmista mahdollisista tarpeista ulkonäöstä päätellen, ja piha tosi epäsiisti. Lisäksi sen talon koira juoksi irti kadulle asti haukkumaan autoamme tosi vihaisena.
Joo, ei sitten sen enempää tutkailtu niitä tontteja, vaikka saattoihan tuonkin talon asukkaat olla vaikka miten mukavia naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, muuttoilmoituksen tekemisen voi estää tai rajoittaa eri palveluilla, jotta estetään luvattomat osoitemuutokset ja varmistetaan tietosuoja. Voit estää muuttoilmoituksen tekemisen sekä paperisena että verkossa,
Postin muuttosuojaus ja lomake-esto:
Digi- ja väestötietoviraston (DVV) muuttoesto
Vierailija kirjoitti:
Voi jos on pääomaa tai lainakelpoinen.
Tuonne voi ap:n budjetillakin muuttaa:https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/kemi/23439533