Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Shrinkflaatio on ärsyttävä ilmiö - jäätelöt, ruoka-annokset yms

Vierailija
27.07.2025 |

Kävin Jkl:ssä vanhassa tutussa kesäisessä konttiravintolassa. Hyvät burgerit siinä aina ollut, kuten nytkin. Mutta 19,90€ maksava burgeri olikin kooltaan kutistunut aiempaa selvästi pienemmäksi. 

Savonlinnan torilla ajattelin ottaa lihalörtsyn. Sama ilmiö siinäkin. Jos aiemmin oli lihalörtsy kooltaan sellainen reilun miehen kämmenen kokoinen, oli se kutistunut nyt pienen lompakon kokoiseksi.

Kaupan valmisjäätelöistäkin tullut sellaisia tikkarin kokoisia. 

Mutta erityisesti tuotteiden kutistuminen ärsyttää näissä tuotteissa, joita et näe kun vasta tilaamisen jälkeen. Ja se taas aiheuttaa sen, että eipä tule enää käytyä näissä paikoissa, joissa tuotteet kutistuvat.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näen hyvänä sen, että palataan ehkä pienempiin kokoihin, ainakin makeisten ja jäätelöiden osalta. Itse olen sellainen ahmija, jolla ei mitään rotia kun makean kimppuun pääsee. Jätin sipsitkin ostamatta siksi, kun pussit on valtavan kokoisia. Nyt onneksi jo pienentyneet ja tulleet sadan gramman pussit myös takaisin jo jokusia vuosia sitten. Toki kilo-/litrahinta alkaa olla aikamoinen ja pakastevihannesten yms. shrinkflaatio ärsyttää jo oikeasti.

Ahmiminen on ihan sinun oma ongelmasi. Ei annoskoot muuta sitä mihinkään.

Vierailija
22/26 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Picnic kahvilan patongit myös kaventuneet huomattavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkkärin hampurilaiset on nykyään ihan minikokoisia.

On huomattu

Vierailija
24/26 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan minidonitseja oli ennen 12 paketissa. Nyt enää 10.

Vierailija
25/26 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaarasiat https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/aladdin-ja-paradis-konvehtir…

Maraboun suklaita valmistava Mondelēz myös toimii edelleen Venäjällä.

Vierailija
26/26 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama ilmiö on itsepalvelu. Asiakas palvelee itse itseään, mutta se ei näy hinnassa.

No jep mistä ihmeen palvelusta maksan verkkopankissa joka kuukausi kun minua ei kukaan edes palvele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme