En tiedä, miten pitkään perunoita pitää keittää
Kommentit (52)
Et osaa googlata? Se on n. 20 min kiehumista riippuen perunoiden koosta, kokeile haarukalla onko pehmeitä vai kovia.
Vierailija kirjoitti:
Et osaa googlata? Se on n. 20 min kiehumista riippuen perunoiden koosta, kokeile haarukalla onko pehmeitä vai kovia.
En ole nyt keittämässä. Ap
Kunnes ne on kypsät haarukalla kokeiltaessa. 20-25min.
Lapin puikulat 15 + hetki höyryssä
Äitini ei opettanut minulle ruoanlaittoa. Hän ei antanut minun tehdä mitään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Surkeita ovat ihmiset, jotka ovat vanhempansa opetusten varassa koko elämänsä. Useimmat oppivat asioita ihan itsekseenkin ja vielä aikuisenakin.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa keittää uusia perunoita 20 min. niin ovat muusina.
Tuskinpa tarkkaa keittoaikaa kukaan osaa aloittajalle noilla spekseillä, tai millään spekseillä kertoa. Ei minulla ainakaan ole aavistustakaan, onko hänen perunansa kypsiä 5 vai 30 minuutin keittämisen jälkeen. Enkä tunne ketään, joka sen päältäpäin tai kellosta näkisi, kyllä kaikki tuntemani sen kokeilevat haarukalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkeita ovat ihmiset, jotka ovat vanhempansa opetusten varassa koko elämänsä. Useimmat oppivat asioita ihan itsekseenkin ja vielä aikuisenakin.
Olisin kuollut, jos olisin vanhempieni opetusten varassa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset opettelee usein ihan itse asioita. Vaikeata olisi elämä jos pelkästään äidin opettamilla asioilla pitäisi tulla toimeen.
En minäkään pysty minuuttiaikaa sanomaan sehän riippuu miten isoja perunat ovat. Kokeilemalla selviää.
Mahtavaa, kun kuitenkin osaat kysyä juuri oikeasta paikasta!
Itse asiassa et tarvitse mihinkään muuta tiedonlähdettä, kun täällä päivystävät parhaat voimat!
Perunoita on turvallista syödä vaikka raakana joten et voi mennä kovin paljon vikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa tarkkaa keittoaikaa kukaan osaa aloittajalle noilla spekseillä, tai millään spekseillä kertoa. Ei minulla ainakaan ole aavistustakaan, onko hänen perunansa kypsiä 5 vai 30 minuutin keittämisen jälkeen. Enkä tunne ketään, joka sen päältäpäin tai kellosta näkisi, kyllä kaikki tuntemani sen kokeilevat haarukalla.
Sanoinkin arvion, joka riippuu perunan koosta. Fiksu osaisi päätellä, että hyvin pienillä perunoilla menee vähemmän aikaa ja hyvin isoilla enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa tarkkaa keittoaikaa kukaan osaa aloittajalle noilla spekseillä, tai millään spekseillä kertoa. Ei minulla ainakaan ole aavistustakaan, onko hänen perunansa kypsiä 5 vai 30 minuutin keittämisen jälkeen. Enkä tunne ketään, joka sen päältäpäin tai kellosta näkisi, kyllä kaikki tuntemani sen kokeilevat haarukalla.Sanoinkin arvion, joka riippuu perunan koosta. Fiksu osaisi päätellä, että hyvin pienillä perunoilla menee vähemmän aikaa ja hyvin isoilla enemmän.
Mistä sen voi päätellä?
Aloittaja tuntuu olevan varsin yksinkertainen ihminen
Vierailija kirjoitti:
Joo, hänestä on helppo uskoa ettei hän osaa edes vettä keittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa tarkkaa keittoaikaa kukaan osaa aloittajalle noilla spekseillä, tai millään spekseillä kertoa. Ei minulla ainakaan ole aavistustakaan, onko hänen perunansa kypsiä 5 vai 30 minuutin keittämisen jälkeen. Enkä tunne ketään, joka sen päältäpäin tai kellosta näkisi, kyllä kaikki tuntemani sen kokeilevat haarukalla.Sanoinkin arvion, joka riippuu perunan koosta. Fiksu osaisi päätellä, että hyvin pienillä perunoilla menee vähemmän aikaa ja hyvin isoilla enemmän.
Mistä sen voi päätellä?
No kokeilemalla sillä haarukalla? Mitä ihmettä nyt taas.
Kiehautat noin 20 minuuttia ja tökkäät haarukalla perunoita. Jos haarukka lähtee irti helposti, niin ovat kypsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, hänestä on helppo uskoa ettei hän osaa edes vettä keittää.
Tämä onkin mielenkiintoista. Perustelut? Ap
Sitä sanotaan uusavuttomuudeksi. Et varmaan omista edes haarukkaa jolla kokeilla perunan kypsyys?