En tiedä, miten pitkään perunoita pitää keittää
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Äitini ei opettanut minulle ruoanlaittoa. Hän ei antanut minun tehdä mitään. Ap
😪Voi kauheaa !
Pienet perunat n 15min. Isot jopa puoli tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja tuntuu olevan varsin yksinkertainen ihminen
Myös lampun laitto kattoon ja johtojen kiinnitys sokeripalaan on maailman yksinkertaisinta. Onnistuu varmasti myös sinulta?
Kai se onnistuu, jos ruuvari pysyy kädessä. Itsellä pysyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkeita ovat ihmiset, jotka ovat vanhempansa opetusten varassa koko elämänsä. Useimmat oppivat asioita ihan itsekseenkin ja vielä aikuisenakin.
Youtube on täynnä ruuanlaitto-opastusta !
Vierailija kirjoitti:
Kiehautat noin 20 minuuttia ja tökkäät haarukalla perunoita. Jos haarukka lähtee irti helposti, niin ovat kypsiä.
Kiitos. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja tuntuu olevan varsin yksinkertainen ihminen
Myös lampun laitto kattoon ja johtojen kiinnitys sokeripalaan on maailman yksinkertaisinta. Onnistuu varmasti myös sinulta?
Kai mä nyt jotkut johdot osaan yhdistää, siis täytyy yhdistää teipillä.
Vierailija kirjoitti:
Itse halkaisen isot raakana, tasakokoisia keitän, kukaan ei suurta kypsänä kerralla edes hotkaise. Ja muista keitinveteen merisuola.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet käynyt suomalaisen peruskoulun, sinulla on ollut pakollisia kotitaloustunteja. Mitä teit niillä tunneilla?
Jos perunat pilkkoo pieniksi kuutioiksi keittoaika on pienempi.
Levy neloselle jahka vesi ensin kiehuu ja samalla suolaus. Suolapitoosuuden voi maistaa lusikalla keitinvedestä.
En minäkään tiedä, olen keittänyt jo 75 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet käynyt suomalaisen peruskoulun, sinulla on ollut pakollisia kotitaloustunteja. Mitä teit niillä tunneilla?
Ei ollut kotitaloutta. Ap
Mikrossa kuvun alla "kaasupohjassa" 4-5 minuuttia se on siinä, turha tuhlata elämää ja sähköä perunoiden keittämiseen kattilassa.
Keskikokoisille, jauhoisille perunoille n. 17 minuuttia?
Vanhat perunat kypsyy hitaammin, mitä vanhempia perunoita, niin energiankäytön kannalta sitä pienemmiksi ne kannattaa pilkkoa. Uudet perunat kypsyy mopeammin. Myös lajikkeella on väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse halkaisen isot raakana, tasakokoisia keitän, kukaan ei suurta kypsänä kerralla edes hotkaise. Ja muista keitinveteen merisuola.
Siis halkaiset? Tätä en ole ennen kuullut.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tiedä, olen keittänyt jo 75 vuotta
Vähän summamutikassa meillä keitellään. Mitään varmuutta ei ole,
Vierailija kirjoitti:
30-40 minuuttia
Jos on isoja potaatteja, niin tuo on hyvä varata.
Jaha joko se pakastimen sulatus onnistui? Äidit ei ehdi kaikkea opettamaan ja koulussa on sellanen jännä oppiaine kuin kotitalous. Siellä viimeistään opitaan keittämään perunoita.