Onko olemassa sellaista deittisovellusta, jossa oma profiili näytetään vain hakua vastaaville ihmisille?
Yritin kysyä tekoälyltä monella eri tavalla.
Tarkoitan sellaista sovellusta, jossa kaksi ihmistä määrittelee hakukriteerit ja sovellus etsii kummankin toiveiden mukaan sopivat ehdokkaat. Tietyt kohdat olisi pakko täyttää, että voi edes luoda profiilin.
Olin ihan tuskastunut Tinderissä ja muualla kun on liikaa huonoa tarjontaa. Tai sitten löytää sellaisen, että itse ei vastaa sen toisen hakukriteereitä.
Luulisi, ettei tuollainen deittisovellus olisi vaikea luoda. Kaikki saisivat sitä, mitä tilaavat. Jos olisi liian nirso, niin sitten ei osumia tulisi.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaatuisi sovellus omaan mahdottomuuteensa, kun 99% miehille (jotka sovelluksen käytöstä maksavat) ei tulisi juuri yhtäkään hakutulosta, kun eivät kelpaa.
Tinder jyrää juuri sen takia kun siellä miehet pääsee näkemään kauniita naisia (joihin heillä ei ole mitään saumaa) ja laittamaan heille kaikenlaisia maksullisia tykkäyksiä yms
Ei kukaan mies maksaisi sovelluksesta jossa selviää heti ettei kukaan sinua halua.
Miksi miehet ei vahvistu ja muuttaa ittensä?? Tarjonta on ihan hirvee. Ei haluta lapsia, pelkkää hauskaa, pukukuvia juhlista, purjevene kuvia tai jotain ganster tyylisiä hissi kuvia, tai sitten traktorin päältä otettu kuva rätit päälle tai kala käsissä, rasvaisia ja hikisiä lippisnaamoja.
Suomalaiset miehet on kaikki aivan samannäköisiä. Mua yököttää että on aina joku tietty tyyli. 30-40 vuotiailla on useimmilla
Minusta lapsettomuus on jokaisen oma valinta. Ja se on hyvä kertoa heti, ettei äidiksi tulosta haaveileva turhaan tuhlaa aikaa.
Mutta kuvista olen samaa mieltä. 10 vuotta vanhoja puku kuvia ja jotain tupakka suussa ja olutlasi kädessä kuvia aurinkolasit vielä silmillä. Miksi sellainen käy tykkäämässä, kun minä en polta enkä dokaa..? Ja sitten itketään, kun ei kelpaa. Miksi raittiin ihmisen pitäisi ottaa joku deeku?
Ja sit on nää ukkomiesten maisema kuvat. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaatuisi sovellus omaan mahdottomuuteensa, kun 99% miehille (jotka sovelluksen käytöstä maksavat) ei tulisi juuri yhtäkään hakutulosta, kun eivät kelpaa.
Tinder jyrää juuri sen takia kun siellä miehet pääsee näkemään kauniita naisia (joihin heillä ei ole mitään saumaa) ja laittamaan heille kaikenlaisia maksullisia tykkäyksiä yms
Ei kukaan mies maksaisi sovelluksesta jossa selviää heti ettei kukaan sinua halua.
Eihän Tinderin käyttö maksa mitään.
Ok, on sitten muuttunut. Viimeksi kun siellä olin, oli kaikenlaisia kulta ja platina tasoja ym ja oli mahdollista ostaa super likejä, ymmärsin etteivät ne ole ilmaisia.
Ilmainen versio on riisutumpi. Mutta h
Tarkoitin että Platina on yhtä hyödytön kuin halvin maksullinen seulomisen suhteen. Tekstillä ei ole mitään väliä. Ei miehet niitä lue.
Tinderissä, ainakin maksullisessa versiossa, voi säätää oman profiilin näkymään vain niille, joista on itse tykännyt.
Vierailija kirjoitti:
Mun hakukriteerit naiselle olisi:
25-45v
165-175cm
45-60kg
Pitkät hiukset
Ei tatuointeja
Ei lapsia
Korkeakoulutettu
Työelämässä
Ei maksuhäiriöitä
Ei mt-ongelmia
Hetero
Searching... Searching... Wait... Searching...
Results 0 matches found. Try Estonia.
Riisut kaikki muu pois paitsi tuo "Ei lapsia", tietenkin jos haluat alkaa aisuriksi.
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä, ainakin maksullisessa versiossa, voi säätää oman profiilin näkymään vain niille, joista on itse tykännyt.
Ja voi myös selata vain niitä profiileja, jotka ovat tykänneet omasta profiilista.
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä oli mitään iloa. 99% miehistä ei saisi yhtään mätsiä ja naiset dumppaa ne harvat koska kuva ei kuitenkaan miellytä vaikka kaikki kriteerit osuisi.
Ei se kuvasta johdu. Ellei sitten ole joku nolo wannabe kuva. Se johtuu siitä, että miehen profiilissa ei ole yhtään mitään, mikä herättäisi kiinnostuksen. Ei edes perustietoja mitkä on jo puoliksi täytetty.
Miehet ovat muutenkin saamattomia. Naiset harrastavat paljon enemmän ja tapaavat ystäviä. Miehet odottavat kotona, että "kelpaisivat jollekulle"
miesten kannattaisi se myös huomioida jos toinen osapuoli ei tahdo olla aktiivinen viestittelemään paitsi silloin jos sinä laitat jotain viestiä niin kannattaa jo suosiolla poistaa koko osuma
Vierailija kirjoitti:
25-45v
165-175cm
45-60kg
Pitkät hiukset
Ei tatuointeja
Ei lapsia
Korkeakoulutettu
Työelämässä
Ei maksuhäiriöitä
Ei mt-ongelmia
Hetero
Iha varppina juu. Oot sie hurja hessuli.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä sen tiedän. Ei riitä mielenkiinto kuluttaa tuntitolkulla aikaa ja selata treffikarjaa, jolla ei näy edes perustiedot.
Pitäisi olla kätevämpi tapa seuloa ja sulkea pois.
Vierailija kirjoitti:
25-45v
165-175cm
45-60kg
Pitkät hiukset
Ei tatuointeja
Ei lapsia
Korkeakoulutettu
Työelämässä
Ei maksuhäiriöitä
Ei mt-ongelmia
Hetero
Ei se mitä haet, vaan millainen itse olet.
Oletko tarpeeksi pitkä?
Sporttinen?
Millainen auto, ja missä asut?
Ikä?
Missä töissä, vuositulot?
Tuolla ikähaarukalla olet parikymppisille liian vanha.
Erityisesti pituus on tasokkaille naisille tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja voi myös selata vain niitä profiileja, jotka ovat tykänneet omasta profiilista.
Jos on aikaa ja halua alkaa kaikkia tyhjiä profiileja tenttaamaan. Mä arvasin, että osa ei tajua aloitukseni pointtia.
Siis, että luodakseen profiilin se olisi tehtävä kunnolla. Muuten ei saisi luotua koko profiilia. Ja sitten olisi automaattinen seulonta. Toki miehet valehtelevat ainakin pituuden yläkanttiin ja kuulemma naiset oman painon alakanttiin. Mutta olisi nyt ainakin jotain osviittaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
25-45v
165-175cm
45-60kg
Pitkät hiukset
Ei tatuointeja
Ei lapsia
Korkeakoulutettu
Työelämässä
Ei maksuhäiriöitä
Ei mt-ongelmia
Hetero
Sulla on lista vain ulkoisista asioista mutta ei arvoista tai luonteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on aikaa ja halua alkaa kaikkia tyhjiä profiileja tenttaamaan. Mä arvasin, että osa ei tajua aloitukseni pointtia.
Siis, että luodakseen profiilin se olisi tehtävä kunnolla. Muuten ei saisi luotua koko profiilia. Ja sitten olisi automaattinen seulonta. Toki miehet valehtelevat ainakin pituuden yläkanttiin ja kuulemma naiset oman painon alakanttiin. Mutta olisi nyt ainakin jotain osviittaa.
Ap
Joo, ymmärretään kyllä, ja teoriassa hyvä, mutta käytännössä tuo toimisi vain niin harvojen miesten kohdalla, ettei tuollaisen sovelluksen käyttäjämäärä kasvaisi riittävän suureksi ja taloudellisesti kannattavaksi.
OkCupid oli joskus tuommoinen. Mitä enemmän vastaili appin kysymyksiin, sitä tarkempia matcheja sai, nämä ilmoitettiin prosenttitasolla. Mutta saattoi dsaada 90% matchin sittenkin, jos toinen ei ollut vastannut kuin pieneen osaan. Muistaakseni siinä kyllä näkyi kaikki kyssärit mihin kumpikin oli vastannut. Vastausten kriteerejä oli myös painotettu "erittäin tärkeä, tärkeä, ei väliä".
Ikävä kyllä ei sieltäkään kumppania löytynyt. Oli myös feikkiprofiileja, ehkä ylläpitäjän omia "täkyjä".
Vierailija kirjoitti:
25-45v
165-175cm
45-60kg
Pitkät hiukset
Ei tatuointeja
Ei lapsia
Korkeakoulutettu
Työelämässä
Ei maksuhäiriöitä
Ei mt-ongelmia
Hetero
Tiedän tunteen.
Mies, hetero, 45 - 60v, ei päihde-tai mielenterveysongelmia, mukava, luotettava, mielellään kykenee elättämään itsensä.
Mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et maininnut tätä pointtiasi, eli haluttomuutta käyttää profiilien selaamiseen aikaa, aloituksessasi. Jos haluaa käyttää suosituimpia nettitreffisovelluksia, on valitettavasti pelattava niiden ehdoilla. Suomessa on muuten tänä vuonna lanseerattu Ensitreffit alttarilla -tyylinen palvelu, jossa asiantuntija etsii käyttäjille pareja. Se on toki maksullinen, suosiosta en tiedä.
Deittipalvelut haluavat mahdollisimman paljon käyttäjiä, koska a) ne saavat käyttäjistä rahaa ja b) palveluiden idea perustuu siihen, että käyttäjiä on paljon (jos käyttäjiä ei ole, heitä ei tule). Jos kynnys tehdä profiili on korkea ("pitää tehdä kunnolla" tai sinne pitää syöttää tietoja, joita ei halua kertoa), käyttäjiä tulee väistämättä vähemmän kuin matalan kynnyksen palveluun. Ja jos automaattinen seulonta tuottaa tuloksen, ettei sopivia profiileja ole palvelussa, kovin moni tuskin jatkaa palvelun käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
OkCupid oli joskus tuommoinen. Mitä enemmän vastaili appin kysymyksiin, sitä tarkempia matcheja sai, nämä ilmoitettiin prosenttitasolla. Mutta saattoi dsaada 90% matchin sittenkin, jos toinen ei ollut vastannut kuin pieneen osaan. Muistaakseni siinä kyllä näkyi kaikki kyssärit mihin kumpikin oli vastannut. Vastausten kriteerejä oli myös painotettu "erittäin tärkeä, tärkeä, ei väliä".
Ikävä kyllä ei sieltäkään kumppania löytynyt. Oli myös feikkiprofiileja, ehkä ylläpitäjän omia "täkyjä".
OkCupid on kyllä ihan ookoo sivusto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25-45v
165-175cm
45-60kg
Pitkät hiukset
Ei tatuointeja
Ei lapsia
Korkeakoulutettu
Työelämässä
Ei maksuhäiriöitä
Ei mt-ongelmia
Hetero
Tiedän tunteen.
Mies, hetero, 45 - 60v, ei päihde-tai mielenterveysongelmia, mukava, luotettava, mielellään kykenee elättämään itsensä.
Mahdotonta.
Mä oon. Mut ruma ja ylipainoinen. Olen täysin näkymätön naisille.
Joo siis on tommosia, mutta ei niitä mihinkään tartte.