58 miljoona voittanut suomalaismies jatkaa silti työelämässä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/92974185-07dc-4578-bfd0-7ec822c5003d
Jaa. On meitä moneen junaan. Itse en tekis enää ikinä mitään työtä. Mahtaa sitten pitää työstään, kun haluaa jatkaa.
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Loppuisi palkkatyöt siihen paikkaan kun rivi näyttäisi päävoittoa. Perustaisin puutarhan ja eläinhoitolan ja palkkaisin työntekijöitä ja puuhastelisin noiden parissa. Hankkisin loma-asuntoja ja lahjoittaisin eläinsuojeluun. Tekemistä kyllä riittäisi.
Toivon oikeasti, että voittaja tukisi voitollaan merkittävällä summalla eläinsuojelutoimintaa.
Hah mä en pysyisi edes suomaliassa
Sain potkut viime talvena ja nyt työttömänä. Syy on tietysti mulkussa esimiehensä eikä itsessäni.
Jos voittaisin 58 miljoonaa niin ostaisin Porschen ja laatikollisen sikareja. Parkaisin Porschen entisen työpaikkani pääoven eteen ja kutsuisin entiset työkaverit juttusille. Tarjoaisin 50.000€ bonuksen ja sikarin jokaiselle entisen pomoni tiimissä joka irtisanoutuu ja menee kilpailijalle töihin.
Sillä ehdolla, että lähtöhaasttelussa sanovat HR:n edustajalle mitä oikeasti pomostamme ajattelevat.
Tässä menisi aamupäivä ja lounastunti. Iltapäivästä lähtisin majorkalle Business luokassa mutta pysähtyisin matkalla Genevessä ja ostaisin kunnon kellon jotta varmasti tietäisin milloin cocktail-hour alkaa.
Majorkalta lähettelisin ex-työpaikalle kikkelikortteja ja tekisin some-postauksia kellostani.
Olen ollut kaksi vuotta työttömänä, miksi tämä voitto ei tullut minulle. Olen 55-vuotias nainen, minua ei kukaan enää palkkaa, on huomattu.
Minä kyllä osaisin elää oikein hyvää elämää tuollaisella summalla, muuttaisin pois Suomesta Sveitsiin, ostaisin Ranskan rivieralta loma-asunnon ja Pariisista kaupunkiasunnon tai New Yorkista. Minulla ei ole kummoisia siteitä Suomeen lapseni lisäksi, joten voisin hyvin häippästä täältä. Omille vanhemmille ja veljeni perheelle antaisin kyllä mojovan summan, mikä helpottaisi myös heidän elämäänsä. Lapseni tietysti saisi niin paljon rahaa kuin tarvitsee ja saisi toteuttaa itseään juuri kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa suunnattomasti nämä työelämässä jatkavat lottovoittajat, minkä helvetin takia isot voitot menevät aina näille? En jatkaisi itse sekuntiakaan.
Antaisin mieluusti työpaikkani sitä tarvitseville. Voisin hoitaa lapsenlapsiani, tai tehdä taidetta, ja poistua somesta loppuiäkseni. :(
Vierailija kirjoitti:
Työ voi tarjota paljon muutakin kuin rahaa. Mutta kyllä taloudellinen riippumattomuus muuttaa suhdetta työpaikkaan. Sitä alkaa sanoa suoraan asioista, jotka ärsyttävät, eikä välitä, vaikka voisi saada potkut. Ei tarvitse sietää pomojen ylimielisyyttä tai kyykyttämistä.
Mä sanon nytkin suoraan. Eihän mikään muutu mielistelyllä. Kova on ollut matka, mutta nyt mulla on tosi hyvä esiMIES.
Jospa odottelee puolisen vuotta, että kohu ehtii loppua ja sitten alkaa valitella töissä, ettei selkä enää tahdo kestää näitä hommia ja lääkärille tarttis mennä. Ja sitten kertoo, että niin ne sairaseläkepaperit nyt sitten tuli, että eipä voi mitään, kun jäädä töistä pois.
Vuoden päästä sitten muuttaa paikkakunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa miehellä mennä ulosottoon suurin osa summasta kun töihin viellä hamuaa.
Kellään tavallisella palkannauttijalla ei ole kymmenien miljoonien velat ja ulosotot.
oletteko koskaan kuullut, että työtön olisi voittanut lottovoitossa`? en minäkään, aina ne on olleet ahkeria työntekijöitä ja jatkavat työssään, ehkä Jumala näin palkitsee ihmisen joka on ahkera
Vain hyödyksi ovat ahkeran ajatukset, mutta kaikki touhuilijat saavat vain vahinkoa.
Onnea vaan voittajalle mut eiköhän Kotkassakin ole työttömiä jotka kyseisen voittajan työpaikan mieluusti ottaisi vastaan. Toivotaan että tulee järkiin ja ottaa loparit jotta joku joka sitä työtä oikeesti tarvii sais paikan. Luulis tolla rahalla saavan ajan kulumaan muutenkin kuin töitä tekemällä?
Vierailija kirjoitti:
Sain potkut viime talvena ja nyt työttömänä. Syy on tietysti mulkussa esimiehensä eikä itsessäni.
Jos voittaisin 58 miljoonaa niin ostaisin Porschen ja laatikollisen sikareja. Parkaisin Porschen entisen työpaikkani pääoven eteen ja kutsuisin entiset työkaverit juttusille. Tarjoaisin 50.000€ bonuksen ja sikarin jokaiselle entisen pomoni tiimissä joka irtisanoutuu ja menee kilpailijalle töihin.
Sillä ehdolla, että lähtöhaasttelussa sanovat HR:n edustajalle mitä oikeasti pomostamme ajattelevat.
Tässä menisi aamupäivä ja lounastunti. Iltapäivästä lähtisin majorkalle Business luokassa mutta pysähtyisin matkalla Genevessä ja ostaisin kunnon kellon jotta varmasti tietäisin milloin cocktail-hour alkaa.
Majorkalta lähettelisin ex-työpaikalle kikkelikortteja ja tekisin some-postauksia kellostani.
Höh. Mä kävisin varmaan vääntämässä tortut yhden entisen tj:n kotirappusille. En kiusaisi entisiä työkavereitani. Ei tosta niin isoja sakkoja saisi, etteikö niistä rahalla selviäisi, mutta olisi taatusti inhottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Hah mä en pysyisi edes suomaliassa
Niin muuttaisit Somaliaan ja jakaisit rahasi apua tarvitseville, olisi jalo teko saisit kunniamaininnan ja helvetin suuren tynnyristä tehdyn kuninkaankruunun.Siellä somaliassa sitten perseaukisena kruunu päässä kulkisit pitkin katuja ihmiset näyttäisivät sulle kerjäläiselle keskisormea.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kaksi vuotta työttömänä, miksi tämä voitto ei tullut minulle. Olen 55-vuotias nainen, minua ei kukaan enää palkkaa, on huomattu.
Minä kyllä osaisin elää oikein hyvää elämää tuollaisella summalla, muuttaisin pois Suomesta Sveitsiin, ostaisin Ranskan rivieralta loma-asunnon ja Pariisista kaupunkiasunnon tai New Yorkista. Minulla ei ole kummoisia siteitä Suomeen lapseni lisäksi, joten voisin hyvin häippästä täältä. Omille vanhemmille ja veljeni perheelle antaisin kyllä mojovan summan, mikä helpottaisi myös heidän elämäänsä. Lapseni tietysti saisi niin paljon rahaa kuin tarvitsee ja saisi toteuttaa itseään juuri kuin haluaa.
About samaa ikää nainen, mutta työelämässä. Antaisin heti työpaikkani pois. Ostaisin vanhemmilleni ja lapselleni ihkauudet hyvin ilmastoidut kerrostalokämpät. Ja itselleni uuden asunnon ihan mistä haluaisin ja mökin Tukholman saaristosta, siellä paistaa aina aurinko.
Yksi kikka yrittää parantaa mahdollisuuksiaan olla paljastumatta?
Vierailija kirjoitti:
Jospa odottelee puolisen vuotta, että kohu ehtii loppua ja sitten alkaa valitella töissä, ettei selkä enää tahdo kestää näitä hommia ja lääkärille tarttis mennä. Ja sitten kertoo, että niin ne sairaseläkepaperit nyt sitten tuli, että eipä voi mitään, kun jäädä töistä pois.
Vuoden päästä sitten muuttaa paikkakunnalta.
Olisi kyllä nihkeät puoli vuotta töissä. Tekisin niin hitaasti ja huolella hommat, että tulisin sohlaajien poispotkimaksi. Silloin saisi vielä erorahatkin. Ja muuttaisi työpaikan kulttuuria kummasti. :DDD
Veikkauksen trolleja. Ei näitä summia kukaan oikeasti voita.
Vierailija kirjoitti:
oletteko koskaan kuullut, että työtön olisi voittanut lottovoitossa`? en minäkään, aina ne on olleet ahkeria työntekijöitä ja jatkavat työssään, ehkä Jumala näin palkitsee ihmisen joka on ahkera
Vain hyödyksi ovat ahkeran ajatukset, mutta kaikki touhuilijat saavat vain vahinkoa.
Kun työttömyys on näin suurta, on törkeää viedä työpaikka, jos sitä ei tarvitse. Ton lääkärin mä vielä ymmärrän, tai jonkun kutsumustyön.
Vierailija kirjoitti:
Propagandaa
Tämän ymmärtää. Mutta ellei ole näin, ei niin suurta väliä. Noilla rahoilla muuten voisi opiskella hyvin lääkäriksi ilman opintolainoja tai asuinkulujen stressiä. Ja olisi aikaa lukea hyvin, kun ei työnteko verota sitä.