58 miljoona voittanut suomalaismies jatkaa silti työelämässä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/92974185-07dc-4578-bfd0-7ec822c5003d
Jaa. On meitä moneen junaan. Itse en tekis enää ikinä mitään työtä. Mahtaa sitten pitää työstään, kun haluaa jatkaa.
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Kivä herätä meripäivien jälkeen krapulassa, kun joku v:n veikkaus soittelee...
- Onkos se Veijo puhelimessa? Ihan tässä sellaisella asialle lähdin soittelemaan, että voitit juuri 58 miljoonaa.
- Ööövvöyuuwjdbsassihgh...? 🤮
Harmi ettei voitot satu sellaisille, jotka osaisivat nauttia elämästä.
Ehkä nyt tuntuu siltä, mutta tuskinpa kovin kauaa.
Vierailija kirjoitti:
Eräs asiantuntija sanoi että kannattaa olla työssä, ehkä vähentää työntekoa. Ei rahallisesti tietenkään ole tarpeellista.
Elämänhallinnallisesti kyllä.
Ei se työn teko enää motivois yhtään voiton jälkeen. No, eipä se motivoi kyllä nytkään mutta kun on pakko tehdä. Jos itelle kolahtais tuommonen summa niin heti irtisanoutuminen ja sen jälkeen suunnittelemaan miten saada rahat suojaan tältä valtiolta. Jollekin juristille vois hyvinkin maksaa kunnon korvauksen että pääsis laittamaan rahat turvaan.
Itsekästä mielestäni, jos sitä rahaa ei enää tarvitse itse niin olisi oikein luopus työpaikasta että joku muu sen saisi joka sitä tarvitsee!
Kyllä ihmisen pitäisi kyetä keksimään muutakin tekemistä ja omia projekteja voi väsäillä kyllästymiseen asti ilman huolia :D siten voisi jops työllistää muita ja näin tehdä hyvää. Pistäisin hyvät palkat ja koittaisin ainakin pari työntekijää ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Itsekästä mielestäni, jos sitä rahaa ei enää tarvitse itse niin olisi oikein luopus työpaikasta että joku muu sen saisi joka sitä tarvitsee!
Kyllä ihmisen pitäisi kyetä keksimään muutakin tekemistä ja omia projekteja voi väsäillä kyllästymiseen asti ilman huolia :D siten voisi jops työllistää muita ja näin tehdä hyvää. Pistäisin hyvät palkat ja koittaisin ainakin pari työntekijää ottaa.
No jos kyseessä on esim. yhteiskunnan rahoilla kalliisti koulutettu lääkäri, niin todellakaan ei ole itsekästä, että jatkaa työtään.
Miksi ei jatkaisi? Jos tykkää työstään ja haluaa pitää jonkinlaiset raamit elämässään.
Jatkaisin töissä itsekin vastaavassa tilanteessa.
Yhteiskunnan rahoilla kalliisti koulutettuja ovat kyllä kaikki muutkin, ne höpöhöpömaisteritkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän sitä peitetarina olla ettei kukaan tunnistaisi voittajaksi
Senpä takia kannattaakin viettää kenties loppuelämänsä töitä tehden?
Mitä se paljastuminen haittaa? Ei muutkaan superrikkaat peittele vaurauttaan. Rohkeasti vaan olemaan se mitä on. Antaa kateellisten kadehtia.
Tämä. Hukkaan kyllä menee voitto ja elämä jos ei uskalla rahojaan käyttää paljastumisen pelossa. Kateellisia nyt aina riittää ja rahanruinaajille voi sanoa ei.
Jos itse voittaisin tuollaisen summan niin ehdottomasti jatkaisin työelämässä, mutta en toisen palveluksessa vaan yrittäjänä ja sijoittajana. Omilla ehdoillani ja osapäiväisesti.
Työhön ja omaisuuden hoitoon käyttäisin 3pv viikossa, ja lopun ajasta omistaisin omalle ja perheen hyvinvoinnille, treenaamiselle, matkustelulle ja harrastuksille. Mahdollisesti säätiöisin osan rahasta käytettäväksi valitsemiini hyväntekeväisyyshankkeisiin ja se voisi olla työtäni muutaman viikon vuodessa.
No tottahan sitä nyt tuoreeltaan sanoo noin. Samanlainen rituaalinomainen vastaus kuin jos kysyttäisiin urheilijalta kisatavoitetta. "Parhaani yritän, ja katsotaan, mihin se riittää." Ihme, että ihmiset tuosta vaivautuu kiihtymään. Edes tällä palstalla.
Itse jättäisin työelämän heti irtisanomisajan ja rästivapaiden pitämisen (niitä ei ole paljoa) jälkeen.
"mutta en mä näitä hommia lopeta ". Miksi nuo isot voitot menevät usein tuollaisille ihmisille?
Vaikea edes kuvitella moista rahamäärää. Ihan ensin ostaisin asunnot ja autot lapsillemme ja avustaisin kohteita, jotka ovat lähellä sydäntäni. Sitten alkaisin miettimään, missä ja miten haluaisin itse asua. Varmaan pari - kolme taloa tulis ostettua.
Töihin päin en edes vilkaisisi.
Mää irtisanoutuisn ja alkaisin kitkemään lupiinia.
Vierailija kirjoitti:
Itse jättäisin työelämän heti irtisanomisajan ja rästivapaiden pitämisen (niitä ei ole paljoa) jälkeen.
En odottaisi edes niitä. Se olis baibai heti.
Vierailija kirjoitti:
Työelämässä jatkaminen voi olla vaikka sitä, että ei lopeta yritystään ja työntekijät saavat pitää työnsä.
Kun saa tuollaisen summan, voi tehdä ihan mitä haluaa ja osa pitää ihan oikeasti työstään.
Ei tosiaan olisi mitään pahaa, jos lottomiljonääri jatkaisi vaikkapa tappiollisen kyläkaupan pystyssäpitämistä. Saa elämälleen tarkoitusta, ja samalla ehkä työllistää muita.
Tämä olisi ehkä sellainen työ, jota voisin lottomiljonäärinä harrastella, jos kukaan ei tietäisi mun rahoista.
Mutta en mä missään Lidlissä kieli pitkänä juoksisi hyllyttämässä tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin jatkaisin aivan varmasti. Kyllä se työelämä vaan tuo sen säännöllisyyden ja rytmin siihen elämään.
Täällä tietysti kun pyörii teitä pitkaistyöttömiä ja syrjöytyneitä niin se on teille aivan outoa. Mitö helvettiä mö tekisin päivät pitkät kun kaikki ystävät/ tutut ovat kuitenkin työpaikoillansa. Jo pelkästän pitkät lomat saavat pään hajoamaan tähän tekemättömyyteen.
T. Raflakokki
Lähtisin vaikka koko talveksi tai ehkä koko vuodeksi lomalle tavoitteena kehittää kielitaitoani niin että siitä olisi jotain oiekaa hyötyäkin. Ostaisin metsäpalstoja joiden taimikoin hoidossa voisin tehdä jotain tuottavaakin ja voisin kaiketi maksaa itselleni yrittäjän eläkevakuutuksen. Kasva jo aikaiseksi. Minun elämääni eivät ystävät tai hyvänpäivän tutut määrittele. Huvittavinta on kun joku matalatuloinen duunari ei voi hakea johonkin vuorotyöhön mistä saisi yli 50 000€ vuodessa kun niiden kaverien näkeminen on niin tärkeää. Voi kysyä onko ne kaverit niin tärkeitä että näiden vuoksi perheesi elintaso pysyy matalampana kuin voisi olla.
Eräs asiantuntija sanoi että kannattaa olla työssä, ehkä vähentää työntekoa. Ei rahallisesti tietenkään ole tarpeellista.