Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijais- ja adoptiovanhempien kokemuksia

Vierailija
26.07.2025 |

Missä vaiheessa arki alkoi rauhoittua sekä vakiintua ja lapsi tuntua perheenjäseneltä? Heti vai myöhemmin ja jos myöhemmin niin minkä aikaa siihen kului? Muitakin kokemuksia kiinnostaa kuulla.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti, kun sain lapsen syliini. T. Adoptioäiti

Vierailija
2/23 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kysyy ja miksi?

Sijoitettu lapsi ei ole oma, adoptiolapsi on, joten luonnollisesti se oma lapsi tuntuu heti omalta. Sijoitetun lapsen ei ole tarkoituskaan tuntua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia pidetty nälässä, laitosmaisissa olosuhteissa, tyttöjä jopa r aiskailtu. Nämä sijaislapsien pitäjiä

Toinen ääripää adoptoijat, jotka ovat täysin kujalla ihmisen toiminnasta, joka syy myös siihen etteivät saa omia lapsia. Näillä lapset kärsivät osaamattomuutta. Omistaja saattaa noudattaa ohjeita ja hokea rakkautta, mutta lapsi kärsii, sillä tämä ei saa lajityypillistä hhoivaa

En suosittele näitä kenellekään.

Vierailija
4/23 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kysyy ja miksi?

Sijoitettu lapsi ei ole oma, adoptiolapsi on, joten luonnollisesti se oma lapsi tuntuu heti omalta. Sijoitetun lapsen ei ole tarkoituskaan tuntua.

Adoptiolapsi ei ole "oma" vaan kaapattu, ostettu, jne. Samalla tavalla kun koira.

Vierailija
5/23 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kysyy ja miksi?

Adoptiolapsi ei ole "oma" vaan kaapattu, ostettu, jne. Samalla tavalla kun koira.

Mene hoitoon.

Vierailija
6/23 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kysyy ja miksi?

Hy häpeä sinä mistään mitään tietämätön, sydämetön ihminen. 

Vierailija
7/23 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tienaa sijaisvanhempana. Helppoa rahaa. Sossu uskoo kaiken. Ei tarvitse edes hoitaa. Suosittelen!

Vierailija
8/23 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tienaa sijaisvanhempana. Helppoa rahaa. Sossu uskoo kaiken. Ei tarvitse edes hoitaa. Suosittelen!

Sinä olet yhtä paljon sijaisvanhempi kuin minä astronautti. Luulen, että oma lapsesi on sijoitettu. 

Vierailija
9/23 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun aidosti haluaisin kokemuksia. Tiedän, että on heitä, joista lapsi tuntuu heti omalta ja alku helppo varsinkin jos lapsi on vauva. Kiinnostaisi kuitenkin kaikenlaiset kokemukset. Ap

Vierailija
10/23 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun aidosti haluaisin kokemuksia. Tiedän, että on heitä, joista lapsi tuntuu heti omalta ja alku helppo varsinkin jos lapsi on vauva. Kiinnostaisi kuitenkin kaikenlaiset kokemukset. Ap

Vastaa kysymykseen: Miksi utelet.

Vierailija
11/23 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska asia voi itselle olla tulevaisuudessa ajankohtainen.

Vierailija
12/23 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi pakollista yhteydenpitoa biologisiin vanhempiin, olisi moni asia paljon, paljon paremmin. Siis sijoitetuilla lapsilla, jotka eivät uskalla rauhoittua ja olla lapsia, koska säännöllinen yhteys vanhempiin rikkoo enemmän kuin rakentaa. Minusta sijaislapset pitäisi irrottaa kokonaan perheestä ja suvuistaan ja antaa heille mahdollisuus uuteen alkuun, jossa kukaan ei selitä, että me rakastetaan sua ja siksi olet kavereille kaupan.

Vierailija
13/23 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska asia voi itselle olla tulevaisuudessa ajankohtainen.

Mikä asia? Ihmeellistä kiertelyä. Ja jos harkitset esimerkiksi adoptiovahemmaksi ryhtymistä, kysyymksesi on typerä ja asenteellinen.

Vierailija
14/23 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Sijaisvanhemmuus voi olla ajankohtainen. Pahoilli jos koet kysymykseni typeräksi. Haluan perusteellisesti miettiä asiaa ja muiden kokemuksia ennen koulukseen lähtemistä. Olen ymmärtänyt, että alku voi olla haastava ja tälläseen ei voi lähteä mielestäni mukaan ilman perusteellista pohdintaa tai itsetutkiskelua.

Vierailija
15/23 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Sijaisvanhemmuus voi olla ajankohtainen. Pahoilli jos koet kysymykseni typeräksi. Haluan perusteellisesti miettiä asiaa ja muiden kokemuksia ennen koulukseen lähtemistä. Olen ymmärtänyt, että alku voi olla haastava ja tälläseen ei voi lähteä mielestäni mukaan ilman perusteellista pohdintaa tai itsetutkiskelua.

Ja lähdet liikkeelle tuollaisella kysymyksellä? Ethän sinä pohdi tai itsetutkiskele vaan lähdet jo lähtökohtaisesti lapsen puutteista liikkeelle.

Sijaisvanhemmuus on sitäpaitsi täysin eri asia kuin adoptiovanhemmuus.

Vierailija
16/23 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein tiedä enää miten sinulle pahoitella kysymystä tai sen muotoilua enempää? Monet muutkin asiat kiinnostavat, mutta tätä nyt kysyin täällä. 

Vierailija
17/23 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein tiedä enää miten sinulle pahoitella kysymystä tai sen muotoilua enempää? Monet muutkin asiat kiinnostavat, mutta tätä nyt kysyin täällä. 

Miksi? 

Vierailija
18/23 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sijaisvanhempana olen tuntenut lapsen omaksi ihan heti. Oma ja rakas ja toivottu.

Sijaisvanhempi

Vierailija
19/23 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sijaisvanhempana olen tuntenut lapsen omaksi ihan heti. Oma ja rakas ja toivottu.

Sijaisvanhempi

Näinhän ei saa ajatella, koska koko sijoituksen päämäärä on palauttaa lapsi vanhemmilleen.

Teet väärin lasta kohtaan.

Vierailija
20/23 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijaisvanhempi

Näinhän ei saa ajatella, koska koko sijoituksen päämäärä on palauttaa lapsi vanhemmilleen.

Teet väärin lasta kohtaan.

Osa sijaislapsista saa uuden pysyvän perheen. Lapselle on aina tärkeää, että häntä rakastetaan kuin omaa. Ei rakkaus ole keneltäkään pois.

Huostaanottoja on voitu tehdä väärin perustein, mikä on toki valtava tragedia jne. Mutta osalla biologiset vanhemmat ovat vanhemmaksi kelpaamattomia, eikä lasta pitäisi palauttaa heille koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi