Mun äiti ei ikinä opettanut mulle miten jääkaappi/pakastin sulatetaan
Nyt olisi muutto edessä enkä viitsi siltä kysyä kun se vaan tiuskii. Joten mitä pitää ottaa huomioon?
Kommentit (40)
Virrat pois, niin siinähän se sulaa.
Kts. Martat, sieltä hyvät ohjeet. Varaa pyyhkeitä lattialle.
Eikö isäsikään opettanut?
Ketäänhä ei kiinnosta🤣🤣
Ehkä siksi ettei niitä ole tarvinnut enää vuosikymmeniin sulattaa?
Marttojen sivulta löytyy tämäkin. Älä anna veden valua lattioille. Osaat kyllä!
Nopein sulatus on, kun laittaa virrat pois ja laittaa höyryävän vesikattilan pakastimen hyllylle. Jää sulaa niin hyvin että sitä voi ottaa isoina paloina pakastimen pinnoilta eikä tarvitse odottaa että kaikki jää muuttuu vedeksi.
Huolehdi että on pyyhkeitä/astia vettä varten siinä kohdassa, josta sulamisvesi valuu. Ja sittenkin saa olla varovainen. Itse pilasimme yhden halvan laminaatin, kun pyyhkeet lattialla oli märät eikä laminaatti kestänyt sitä.
Ja ÄLÄ missään tapauksessa kaavi sitä lunta ja jäätä millään metallisella/terävällä.
Joissakin jääpakastinkaapeissa tulee mukana sellainen muovinen kauha millä tippuvia jääpaloja voi kauhoa tai sitten puulasta.
Kuivaaminen on se tärkein vaihe, jäinen pakastin tuottaa yllättävän paljon vettä. Sitten pyyhit sisältä hyvin ja peset hyllyt ja lokerikot.
Virta pois. Varaa useita isoja pyyhkeitä paikalle. Vuoraa jääkaapin edusta kunnolla, varo ettei pääse vuotamaan kaapin allekaan. Vaihda pyyhkeitä tarpeen mukaan. Älä jätä yksin!
Voit nopeuttaa hommaa laittamalla hyllyille kattiloita, jotka ovat täynnä kuumaa vettä. Jos irrottelet itse sohjoa rakenteista, niin hyvin varovasti, jotta et riko mitään.
Ei meidänkään äiti opettanut eikä isä, näin vain kun sulattivat, katsomallakin oppii. Nyt on sellainen pakastin ettei sitä edes pidä sulattaa koskaan
Vierailija kirjoitti:
Nopein sulatus on, kun laittaa virrat pois ja laittaa höyryävän vesikattilan pakastimen hyllylle. Jää sulaa niin hyvin että sitä voi ottaa isoina paloina pakastimen pinnoilta eikä tarvitse odottaa että kaikki jää muuttuu vedeksi.
Huolehdi että on pyyhkeitä/astia vettä varten siinä kohdassa, josta sulamisvesi valuu. Ja sittenkin saa olla varovainen. Itse pilasimme yhden halvan laminaatin, kun pyyhkeet lattialla oli märät eikä laminaatti kestänyt sitä.
Vieläkö jotkut paviaanit panee laminaattia lattiaan
Näin esim.
- kamat kylmälaukkuun
- virrat pois / säätö nollille huom. Yleensä myös jääkaappi menee pois päältä
- pyyhettä, rättiä kaapin eteen lattialle.
- hyllyille kuumaa vettä kattilassa tms.vaihda tiheään uutta kuumaa tilalle
- max 2h niin alkaa palat irrota kaapin seinistä paitsi jos se on syväjäässä
- älä käytä veistä tm niitten irrottamiseen, ihan käpälillä lähtee
- kun kaikki jää pois , kuivaa. Rättiä tai talouspaperia tarvitaan kautta koko operaation
Mun äitini hylkäsi minut puolivuotiaana vuonna 1956.
Ei minullekkaan. Kyllä elämä opettaa.
Ai asioita ei voi oppia ihan itse mitenkään, jos ei äiti tai isi opettanut niin ei voi mitään...
Kannattaisi lukea se laitteen käyttöohjekirja. Naiset kehuu aina miten paljon lukevat hömppäkirjoja mutta mitään asiaa sisältäviä kirjoja ei näköjään voi lukea, saati edes pdf käyttöohjeita...
Virrat pois ja ovet auki. Pyyhkeitä lattialle suojaksi ja pakastimen ylähyllylle. Sulaa ihan itsestään.
Ottaa huomioon ettei vesi valu lattialle. Siihen eteen jotain rättejä.