Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalajoen hukkuneet pojat oöovay syntyneet 2009

Vierailija
26.07.2025 |

Onko kerrottu miltä paikkakunnalta? 

Kommentit (350)

Vierailija
21/350 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikkien syntymäpäivä 1.1. vai?

Vierailija
22/350 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko muuten niinkin, ettei siitä ilmaisesta uimaopetuksesta ole mitään hyötyä, jos ei opetettavalla ole omaa motivaatiota? Tuli vaan mieleen. 3 uimakoulua itse maksaneena, 2 lasten ja 1 oma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/350 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin oli itsestään selvää että olivat ulkomaalaistaustaisia. Vaikea kuvitella että suomalaiset 15v kaverukset, joista kukaan ei osaa uida, olisivat menneet heittelemään palloa 100metrin päähän rannasta.

Vierailija
24/350 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olivat ulkomaalaistaustaisia kuten arvata saattaa 

Miksi tämä on muka tärkeä tai oleellinen tieto?

Niin. Sitähän ei saisi missään nimessä mainita, jos on ulkomaalaistausta (oli asia mikä tahansa), koska heti kommentit ja ihmiset leimataan rassisstisiksi.

Auttaako se asiaa, että kaikki tuon tyyppiset asiat lakaistaan maton alle?

Se on juuri päinvastoin. Ne asiat pitää keskustella ja tehdä korjaavia toimenpiteitä. Kuten suomenkielen opiskeleminen, maan tapojen tunteminen ja ohjeiden lukeminen/ymmärtäminen/noudattaminen. Se on polu integroitumiseen suomalaiseen yhteiskuntaan.

Toki nämä onnistuisivat, jos vihervasemmisto ei pistäisi kapuloita rattaisiin, antaisi kaikkea tarjottimella ja valtion kustannuksella.

Lisäksi tämän palstan mode on toiseksi pahin integraation jarruttaja.

Vierailija
25/350 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sivusta lukeneena pakko sanoa etten ymmärrä sinua mutta en varmasti ole ainut. 

Vierailija
26/350 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sitähän ei saisi missään nimessä mainita, jos on ulkomaalaistausta (oli asia mikä tahansa), koska heti kommentit ja ihmiset leimataan rassisstisiksi.

Auttaako se asiaa, että kaikki tuon tyyppiset asiat lakaistaan maton alle?

Se on juuri päinvastoin. Ne asiat pitää keskustella ja tehdä korjaavia toimenpiteitä. Kuten suomenkielen opiskeleminen, maan tapojen tunteminen ja ohjeiden lukeminen/ymmärtäminen/noudattaminen. Se on polu integroitumiseen suomalaiseen yhteiskuntaan.

Toki nämä onnistuisivat, jos vihervasemmisto ei pistäisi kapuloita rattaisiin, antaisi kaikkea tarjottimella ja valtion kustannuksella.

Lisäksi tämän palstan mode on toiseksi pahin integraa

Ei kommentteja ja ihmisiä tarvitse leimata rasssistisiksi, jos ne/he eivät ole sitä. Mutta esim.uhrien taustan vuoksi tapahtuneella ilakointi, jota palstalla esiintyy, mitä se on mielestäsi, asiallista keskusteluako?

Vierailija
27/350 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oöovay Oöovay 

Vierailija
28/350 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vastuuta heille itselleen myös. Kaikkea ei tarvitse suomalaisten opettaa ja veronmaksajien maksaa. 

Vierailija
29/350 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiseen ketjuun ehdotin, että kouluissa opetettaisiin paitsi uimataitoa myös vesillä olemisen taitoja, tietoa pelastusliiveistä jne. Siihen tuli paljon alapeukkuja. Uskomatonta minusta! Itse ainakin opena aioin paneutua tähän jatkossa enemmän ja varmasti useimmat kollegatkin, vaikkei se meidän päävastuulla olisikaan. Muista omasta lapsuudestani, että koulussa näitä opetettiin. Miksei nykyään voisi opettaa. Alapeukuttajien mielestä tämä ei kuulu koulun vaan vanhempien vastuulle. 

MIKSI sinä et itse tutustu näihin muuttajiin ja opasta heitä ilmaiseksi? Miksi kaikkeen pitää aina käyttää julkista rahaa? Sinä olet selvästi itseäsi hyvin s uvaitsevana pitävä ihminen, mutta et ole vaivautunut edes tutustumaan yhteenkään perheeseen

Kuule, opena olen tutustunut aika moneenkin perheeseen

Silti vaadit muita tekemään jotain asialle? Ilmeisesti keksit nyt tämän jutun ihan lennossa. Oikeasti kierrät ne kaukaa ja huudat vaöltiota apuun, koska itse et viitsi.

Montako perhettä olet kutsunut esimerkiksi teille kylään?

Tekopyää urputusta ja paskanjauhantaa 

Vierailija
30/350 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiseen ketjuun ehdotin, että kouluissa opetettaisiin paitsi uimataitoa myös vesillä olemisen taitoja, tietoa pelastusliiveistä jne. Siihen tuli paljon alapeukkuja. Uskomatonta minusta! Itse ainakin opena aioin paneutua tähän jatkossa enemmän ja varmasti useimmat kollegatkin, vaikkei se meidän päävastuulla olisikaan. Muista omasta lapsuudestani, että koulussa näitä opetettiin. Miksei nykyään voisi opettaa. Alapeukuttajien mielestä tämä ei kuulu koulun vaan vanhempien vastuulle. 

MIKSI sinä et itse tutustu näihin muuttajiin ja opasta heitä ilmaiseksi? Miksi kaikkeen pitää aina käyttää julkista rahaa? Sinä olet selvästi itseäsi hyvin s uvaitsevana pitävä ihminen, mutta et ole vaivautunut edes tutustumaan yhteenkään perheeseen

Ku

Tekopyhää 

Vierailija
31/350 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn paljon itse uimassa, sekä rannalla että halleissa. Ulkomaalaistaustaisille järjestetään paljon uimakoulu ja jo nyt, samoin tietyt kellonajat halleissa on sellaisia, että heitä on perheineen paljon uimassa. Ja voin sanoa, että noina aikoina on valvojilla kädet täynnä töitä. Huudetaan, juostaan, lapset on omillaan jne. Vanhemmilla lienee joku luotto joko valvojiin tai ylimaalliseen.

Vierailija
32/350 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja niksi huusivat apua englanniksi ?

Ruotsksi

Vierailija
33/350 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin oli itsestään selvää että olivat ulkomaalaistaustaisia. Vaikea kuvitella että suomalaiset 15v kaverukset, joista kukaan ei osaa uida, olisivat menneet heittelemään palloa 100metrin päähän rannasta.

Näin. Suomenruotsalaiset ovat myös kuuliaisia, eivätkä suhtautuisi ylimielisesti ja välinpitämättömästi kieltoihin ja varoituksiin. 

Vierailija
34/350 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn paljon itse uimassa, sekä rannalla että halleissa. Ulkomaalaistaustaisille järjestetään paljon uimakoulu ja jo nyt, samoin tietyt kellonajat halleissa on sellaisia, että heitä on perheineen paljon uimassa. Ja voin sanoa, että noina aikoina on valvojilla kädet täynnä töitä. Huudetaan, juostaan, lapset on omillaan jne. Vanhemmilla lienee joku luotto joko valvojiin tai ylimaalliseen.

Heillä on varmaan sellainen asenne, että lasten täytyy itse oppia pitämään huolta itsestään ja että he oppivat virheistään.

Noinhan se meni sata vuotta sitten täälläkin.

Kyllä tuli sapiskaa, jos meni törttöilemään.

Nuo lapset ja vanhempansa säälittävät. Ei mikään tuo lapsiaan enää takaisin.

Osanottoni.

Vierailija
35/350 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsksi

Lopettakaa jo tämä, ei ollut mitään ruotsia.

Vierailija
36/350 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa opitaan kouluaineita, kotona perusasiat. Ei koululla ole aikaa opettaa itsestäänselvyyksiä, mitä muuta pitäisi opettaa? Turvavyön käyttö autossa? Polkupyöräily? Käsien pesu vessassa käynnin jälkeen?

Jokaisen vastuulla on selvittää miten missäkin paikassa toimitaan. En voi mennä vaeltamaan Australian aavikolle perehtymättä asiaan siksi, että olen vaeltanut jossain Nuuksiossa. Tai voin mutta huonostihan siinä käy ja se on ihan oma syy.

Vierailija
37/350 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo oleellista, ettei joku taas tule väittämään, että suomalaiset nuoret eivät osaa uida. Kyllä osaavat ja ne jotka eivät osaa, tietävät sen itse, eivätkä viihdy rannoilla uimassa.

Vierailija
38/350 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluissa opetetaan paljon liikuntaa, eikä silti monikaan osaa pelata korista, sulista, lentistä tai muita palloilulajeja. Osaavatko pesäpallon säännöt tai lentääkö kuula?

Liikunnasta sitten vain karsimaan lajeja ja keskittymään vedessä liikkumiseen. Voisit vaikka opettaa 20 mukulaa ajamaan pyörällä.

Vierailija
39/350 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsksi

Lopettakaa jo tämä, ei ollut mitään ruotsia.

Olipas

Vierailija
40/350 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tärkeä tieto siksi, että joka puolella huudetaan suomeksi, että vahtikaa lapsianne, varokaa vettä ym. Eihän nämä ihmiset saa näitä viestejä! Kuinka monen pitää vielä kuolla! Kunnon varoituskyltti rannoille, joissa kuvia! Kai ne lapset/nuoret itsekin niitä huomaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän