Miten KOLME voi hukkua?
Onko täällä jo ollut keskustelua siitä?
Tuntuu tosi oudolta.
Kommentit (295)
Toimittajat on lukutaidottomia . EI OLLUT SUPPI LAUTAA MUILLA KUIN YHDELLÄ JOKA LÄHTI AUTTAMAAN . Ne oli siellä pallon kanssa. Eikä kukaan huku ellei ole uimataidoton siten ettei osaa pysytellä pinnalla. Enemmistö toimittajista kirjoittaa hädissään heti jotain mediaan sitten seuraavaksi tulee uusi kirjoitus ei se ollutkaan niin. Sitten tulee uusi taas missä jutun lopussa lukee KORJAUS .
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran Kalajoella uimassa. Päärannasta katsottuna oikealla puolella kahlasin aika kauas. Yht'äkkiä tuli äkkisyvä, siis yhdellä askeleella humsahdin syvään. Siinä kohdassa oli kauhea veto ja säikähdin tosissaan. Luulin, et hukun. Olin tuolloin 25-vuotias ja kuntoni oli hyvä. Koulussa liikuntanumeroni oli aina10. Jos sama paikka, en ole yllättynyt. Yllättynyt olen siitä, että harvoin siellä kukaan hukkuu.
Yleensä noista kohdista vaan uidaan pois. Siksi niitä hukkumistapauksia harvemmin tulee. Kauas ei kahlata ellei osata uida. Kauas kahlataan päinvastoin juuri siitä syystä, että pääsisi syvään veteen uimaan.
Vierailija kirjoitti:
Kolme uimataidotonta 15-vuotiasta kantista yhdessä olisi melkoinen ihmeellisyys.
76% suomalaisista kutosluokkalaisista osaa uida. Sinänsä yllättävän huono prosentti.
Vierailija kirjoitti:
"Pojat huusivat apua englanniksi." Kyseessä lienee olleet m a a h a n m u u t t a j a t. Heillä ei ollut uimataitoa, ja joutuivat äkkisyvään. Olivat poijujen ulkopuolella. Surullista, mutta ei ehkä yllättävää.
Ruotsiksi huusivat, koitapa nyt pysyä uutisissa perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme uimataidotonta 15-vuotiasta kantista yhdessä olisi melkoinen ihmeellisyys.
76% suomalaisista kutosluokkalaisista osaa uida. Sinänsä yllättävän huono prosentti.
Ei ollut noin iso osuus, muistaakseni vain hieman yli puolet osaa uida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AI:ltako kysyit vai miksi tuollainen väärä tieto? AI antaa usein virheellistä tietoa.
Tuo on nimittäin tilastoa vuodelta 2016, koronavuosien jälkeen vuonna 2022 luku oli romahtanut vain 55 prosenttiin. Eli vuonna 2022 enää 55% suomalaisista kuudesluokkalaisista oli uimataitoisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi. Lasten ja nuorten uimataito on heikentynyt sekä vähentyneen koulun uimaopetuksen että vähentyneen luonnonvesissä uimisen vuoksi. Nykyään lillutaan paljuissa ja metrin syvissä uima-altaissa omalla pihalla. Muut harrastukset kilpailevat uimakoulujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuomitsijat saisivat nyt pitää suunsa kiinni. Olen itse hyvä uimaan, hyväkuntoinen, vahva, äärimmäisen tietoinen turvallisuussäännöistä enkä ota turhia riskejä. Silti minäkin olen meinannut hukkua mereen kohdassa jossa jalat ottivat maahan. Senttiäkään en päässyt etenemään enkä saanut sanottua tai huudettua mitään. Minuuttia myöhemmin olisin ollut ulapalla tai veden alla, niin kovaa se virtaus nappasi. Ystäväni ansiosta olen hengissä nyt, hän yhtäkkiä tajusi miksi olen hiljainen ja sai kuin saikin nykäistyä minut irti.
Vesi vie jos on viedäkseen.
Uskokaa jo, nyt ei merivirta vienyt.
Pojat löytyi aika rannasta ja ihan olis ollu matalaa lähellä, mutta joutuneet kai syvänteesee ja eivät osanneet uida kun kerran siihen hukkuivat.
Joo merivirta voi viedä, mutta nyt ei ollut kyse siitä.
Tätä hukkumista
En sanonut että nämä pojat hukkuivat virtaan vaan että itse meinasin hukkua sellaiseen. Pointtina oli se että vesi on monella eri tavalla vaarallinen ja tänne on turha tulla tuomitsemaan, oli se syy mikä tahansa.
Ja nimenomaan uimataitoiset voivat myös hukkua ja useimmiten matalaan ja tuttuun veteen.
Vierailija kirjoitti:
"Uimataitoinenkin hukkuu, jos vesi niin päättää"
Joo varmaan jossain keskellä merta, mutta nämä pojat hukkui lähes rantaan, jossa pelastamaan menneen tytön mukaan oli vettä noin 1,6m syvyydeltä ja matalikkoa, jossa vettä 10 senttiä ihan vieressä.
Nuo pojat oli aika rannassa. Ihmeteltiin, miksi poikia etsitään rannan tuntumassa,jos kerran olivat hiutaleet apua merellä, mutta siitähän nuo kaksi löytyivät
Ei tuohon näissä olosuhteissa uimataitoinen hukkuisi,saatikka kolme uimataitoista.
Uimataitoiset hukkuvat useimmiten matalaan ja tuttuun veteen.
Vaatteet päällä ei vesiin mennä täyskielto . Ja noi monikielisen kyltit voi vaihtaa Englanti Suomi kielellä. Kaikki maapallolla osaa englantia jopa Intiassa kuin Afrikassa. Uimaan vain uimapuvussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutisissa luki että alueella on vedenalaisia virtauksia, pohja voi muuttua äkkisyväksi ja sää ollut tuulinen. Noilla spekseillä voi hukkua uimataitoinenkin nopeasti.
No ei ole uimataitoinen jos tohon hukkuu.
Valtaosa hukkumisista tapahtuu uimataitoisille ihmisille tutulla rannalla lähellä rantaa melko matalassa vedessä.
Valtaosa hukkumisesta ei-humalaiselle tapahtuu sairauskohtauksen tullessa. Suonenveto riittää, mutta ei ole oletettavaa, että kaikille kolmelle tuli suonenveto samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten saa subbilaudan UPPOAMAAN ??? en tajua.
Hukkuvilla ei ollut subbilautaa. Tämä virhe on jo korjattu uutisissa.
3 poikaa oli heittelemässä palloa varoituspoijujen ulkopuolella kun yhtäkkiä hiekka karkasi heidän jalkojen alta. Luulivat siis seisovansa hiekkapohjassa.
Ei se hiekka mihinkään jalan alta hävinnyt, vaan pojat on astuneet syvään kohtaan. Ne tulee ihan yllättäen. Astut tyhjän päälle ja jos et osaa uida, olet heti veden alla.
Pojat heitteli palloa ja siinä liikutaan pallon perässä. Pojat oli poijujen takana ja siellä on syvänteitä.
Siellä oli paljon ihmisiä poijujenkin takana uimassa, eivätkä äkkisyvät kohdat ei ole ongelma uimataitoisel
Mene nyt maahamuutoulinasi kanssa männikköön täältä.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet päällä ei vesiin mennä täyskielto . Ja noi monikielisen kyltit voi vaihtaa Englanti Suomi kielellä. Kaikki maapallolla osaa englantia jopa Intiassa kuin Afrikassa. Uimaan vain uimapuvussa.
Kaikki eivät todellakaan osaa englantia. Todella monessa maassa on erittäin heikko englannin taito. Aikamoisen typerä täytyy ihmisen olla jos luulee että kaikki osaavat englantia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuomitsijat saisivat nyt pitää suunsa kiinni. Olen itse hyvä uimaan, hyväkuntoinen, vahva, äärimmäisen tietoinen turvallisuussäännöistä enkä ota turhia riskejä. Silti minäkin olen meinannut hukkua mereen kohdassa jossa jalat ottivat maahan. Senttiäkään en päässyt etenemään enkä saanut sanottua tai huudettua mitään. Minuuttia myöhemmin olisin ollut ulapalla tai veden alla, niin kovaa se virtaus nappasi. Ystäväni ansiosta olen hengissä nyt, hän yhtäkkiä tajusi miksi olen hiljainen ja sai kuin saikin nykäistyä minut irti.
Vesi vie jos on viedäkseen.
Uskokaa jo, nyt ei merivirta vienyt.
Pojat löytyi aika rannasta ja ihan olis ollu matalaa lähellä, mutta joutuneet kai syvänteesee ja eivät osanneet uida kun kerran siihen hukkuivat.
Joo merivirta voi viedä, mutta nyt ei ollut kyse siitä.
Tätä hukkumista
Älä keksi omia tarinoita, uimataidonkin omaava voi hukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät todellakaan osaa englantia. Todella monessa maassa on erittäin heikko englannin taito. Aikamoisen typerä täytyy ihmisen olla jos luulee että kaikki osaavat englantia.
Moni suomalainenkaan ei osaa englantia.
En käsitä miksi pitää mennä veteen jos ei osaa uida, en kyllä itse menisi. Toki en tiedä tästä tapauksesta mitään osasivatko uida tai eivät.
Täällä luullaan, että hiekka jotenkin mystisesti vaan häviää jalkojen alta. Näinhän ei ole, jos vaan seisot yhdessä kohtaa.
Nämä pojat on liikkuneet pallon perässä ja astuneet syvennykseen.
Joku väitti, että merivirta on vienyt pojat ja sitten palauttanut löytöpaikalle. No ei ole. Siihen hukkuivat ja siitä löytyivät. Jos merivirta olis vienyt, eivät siitä olisi löytyneet.
Mitään merivirta ei ollu tässä kohtaan.
Tuohon ei olisi uimataitoinen hukkunut, koska matalaa oli ihan vieressä.
Itsekin noihin syvänteisiin usein joutunut, mutta uimataitoisena vaan uin niistä pois.
Uimataitoinenkin voi hukkua,se on selvää, mutta ei kolme uimataitoista lähes rantaan, jossa matalaa ihan vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pojat huusivat apua englanniksi." Kyseessä lienee olleet m a a h a n m u u t t a j a t. Heillä ei ollut uimataitoa, ja joutuivat äkkisyvään. Olivat poijujen ulkopuolella. Surullista, mutta ei ehkä yllättävää.
Toisten mukaan ruotsiksi, toisten englanniksi. Tieto on epävarma. Mikä on todennäköisyys, että 3 kantasuomalaista uimataidotonta suomenruotsalaista hukkuu samana päivänä samalla rannalla? Ei suuri. Ei-kantasuomalaisuus todennäköisempää.
Ei ole millään tapaa epävarma, uutisiin on tieto korjattu, näitä rasistisia huuteluita en sen sijaan jaksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hjälp ja help kuulostaa kyllä samalta panikoivien ihmisten suusta.
Tämähän on jo kerrottu, että siellä on äkkisyvä, upottava paikka, jossa hiekkaan voi ns. vajota.