Ihana rakkaustarina! Pia ja Juhani löysivät toisensa "kypsässä" iässä!
Sympaattinen pari. Tarina antaa toivoa muillekin ikääntyville yksinäisille ihmisille.
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000011174982.html
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä nyt oikein sympaattista ihanuutta ja vuosisadan rakkaustarinaa näe siinä että vielä naimisissa oleva nainen on tindereissä ja heilastelee vieraita miehiä...
M42
Miehellä muutama kuukausi vaimon kuolemasta.
Mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten te kuvittelette, että he olisivat "tyytyneet" ensimmäiseen, johon saivat kontaktin? Heillä vain kävi niin älyttömän hyvä tuuri, että ekalla kerralla tärppäsi. Ja ovat kunnollisia, tavallisia kansalaisia muutenkin. Taidatte nuoret palstalaiset vaan olla kateellisia kun ikäihmiset onnistuvat asioissa, joissa teillä on vaikeuksia.
Täh? Mulla on 19 vuotias tyttöystävä joten kellä on vaikeuksia löytää?
M38
Jollain joka haluaa muuta kuin hyväksikäyttöasetelman. Ja jollain joka on nuori
Vierailija kirjoitti:
Nainen näyttää siltä, että pitää ilmiselvästi huolta kunnostaan. Hoikka uuma jne.
Hänen kuntonsa ei pitäisi sun persettäsi kutittaa mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäi mietityttämään tuosta lehtiartikkelista maininta, että tuolla rouvalla on "lukuisia" pitkäaikaissairauksia. Kysehän oli vasta 66-vuotiaasta henkilöstä, joilla suurimmalla osalla ei vielä ole lääkintää vaativia sairauksia. Joten ison riskin mies tuossa ottaa, ettei vaan ihan heti uudelleen jäisi leskeksi.
Ennen vanhaan tosiaan oli jo kuusikymppisilläkin valtava lääkearsenaali, mutta nykyinen terveydenhuolto ja ennaltaehkäisy on vaikuttanut siihen, että ihmiset ovat pidempään terveemiä ja toimintakykyisiä. Harvalla alle 70-vuotiaalla tänä päivänä on mitään pitkäaikaissairauksia.
Kuten astmaa, diabetesta, kilpirauhasen vajaatoimintaa, atopiaa, verenpainetta, ibs:ää, reumaa... Onpa tosi harvinaista.
Tilastokeskuksen mukaan yli puolella työikäisistä on jokin pitkäaikaissairaus tai vamma.
(Osa iskee tyypillisemmin vasta keski-iässä, mutta esimerkiksi astma, diabetes ja reuma voivat hyvin alkaa jo kouluiässä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä nyt oikein sympaattista ihanuutta ja vuosisadan rakkaustarinaa näe siinä että vielä naimisissa oleva nainen on tindereissä ja heilastelee vieraita miehiä...
M42
Et tunne häntä etkä tiedä silloisesta tilanteesta mitään joten turha tuomita. Minä tunnen hänet ja myös ex-miehensä.
Sinäkö teit aloituksen, laitoit linkin juttuun, jonka olit tarjonnut lehteen?
En tehnyt, itsekin näin jutun nyt ensimmäistä kertaa. Miksi mä olisin toisten elämästä kertovan jutun lehteen tarjonnut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäi mietityttämään tuosta lehtiartikkelista maininta, että tuolla rouvalla on "lukuisia" pitkäaikaissairauksia. Kysehän oli vasta 66-vuotiaasta henkilöstä, joilla suurimmalla osalla ei vielä ole lääkintää vaativia sairauksia. Joten ison riskin mies tuossa ottaa, ettei vaan ihan heti uudelleen jäisi leskeksi.
Ennen vanhaan tosiaan oli jo kuusikymppisilläkin valtava lääkearsenaali, mutta nykyinen terveydenhuolto ja ennaltaehkäisy on vaikuttanut siihen, että ihmiset ovat pidempään terveemiä ja toimintakykyisiä. Harvalla alle 70-vuotiaalla tänä päivänä on mitään pitkäaikaissairauksia.
Kuten astmaa, diabetesta, kilpirauhasen vajaatoimintaa, atopiaa, verenpainetta, ibs:ää, reumaa... Onpa tosi harvinaista.
Olen 69v. nainen, mulla ei ole mitään pitkäaikaissairauksia vaikka olen ylipainoinen. Ainoa vaiva on pari viikkoa sitten sairastamani koronan jälkitauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 67-vuotias nainen eikä minullakaan ole lääkitystä mihinkään sairauteen. Ja viimeisimmästä lääkärikäynnistäkin on aikaa jo melkein 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät geeni sulla!
Enemmänhän sitä vanhempana tarvitsee kumppania kuin nuorena. Nuorempana on opiskelut, työkuviot ym. Ei ole aikaa ihmissuhteille.
Minä tapasin miesystäväni 59-v., hän on hieman vanhempi. Olin tapaillut satunnaisesti paria muutakin miestä, joiden kanssa ei oikein synkannut mikään. Nykyisen kanssa yhdessä 8 v. Emme asu yhdessä, molemmilla oma asunto, mutta vietämme päivittäin aikaa toistemme kanssa ja yövymmekin välillä yhdessä. Tämä sopii meille mainiosti. Kummankin aikuiset lapset tuntuvat vain olevan iloisia, että on seuraa ja ehkä apuakin. Molemmilla on pientä kremppaa, mutta yhdessä asiat hoituvat helpommin. Avioon emme ole menossa!
Minusta on vain mukavaa, että hieman iäkkäämpänäkin löytää mieleistään seuraa. Esim. https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1318921 ja Kustaankartanossahan vihittiin joku vuosi sitten yli 80-v. pariskunta. Iloa elämään!
Vierailija kirjoitti:
Minä tapasin miesystäväni 59-v., hän on hieman vanhempi. Olin tapaillut satunnaisesti paria muutakin miestä, joiden kanssa ei oikein synkannut mikään. Nykyisen kanssa yhdessä 8 v. Emme asu yhdessä, molemmilla oma asunto, mutta vietämme päivittäin aikaa toistemme kanssa ja yövymmekin välillä yhdessä. Tämä sopii meille mainiosti. Kummankin aikuiset lapset tuntuvat vain olevan iloisia, että on seuraa ja ehkä apuakin. Molemmilla on pientä kremppaa, mutta yhdessä asiat hoituvat helpommin. Avioon emme ole menossa!
Minusta on vain mukavaa, että hieman iäkkäämpänäkin löytää mieleistään seuraa. Esim. https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1318921 ja Kustaankartanossahan vihittiin joku vuosi sitten yli 80-v. pariskunta. Iloa elämään!
Ihan kiva tilanne, mutta itse en uskaltaisi suhteeseen henkilön kanssa, jolla on "pientä kremppaa". Se ei ennusta hyvää tulevaisuutta ajatellen.
Ei kai olla tuomitsemassa iäkkäiden ihmisten seurustelua tai yhdessäoloa yleensä. Onhan hyvä, että on seuraa ja turvaa. Mutta tässä jutussa kai tuo suhteen alku ja nopea eteneminen aiheuttaa keskustelua.
Surullista, ettei 60+ ihmisellä ole hyvä olla yksin. Mutta tässä nyt kai kävi hyvin vaikka tarrautuivat ekaan ohiajelehtivaan puunpalaan kumpikin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai olla tuomitsemassa iäkkäiden ihmisten seurustelua tai yhdessäoloa yleensä. Onhan hyvä, että on seuraa ja turvaa. Mutta tässä jutussa kai tuo suhteen alku ja nopea eteneminen aiheuttaa keskustelua.
Nopeastiko ei saisi edetä. Tunnen erään pariskunnan, jotka ovat olleet naimisissa yli 60 vuotta. Ovat kahdeksankymppisiä. Tutustuivat aikoinaan 18-vuotiaana junassa, alkoivat jutella ja selvisi, että olivat molemmat menossa pääsykokeisiin Helsinkiin Pohjanmaalta. Seuraavalla tapaamiskerralla menivät kihloihin, kolme kuukautta myöhemmin naimisiin.
Ja kaikki lääkitystä vaativat sairaudet olisivat minulle ainakin punainen vaate. Haluan kumppanin, joka huolehtii terveydestään, enkä mitään hoidettavaa potilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulla oli jo alle 50v kolme noista mainitsemistasi. Ja olen hoikka, urheilullinen nainen. Miten suvussa kulkevan verenpainetaudin ja astman olisi voinnut ennaltaehkäistä?
Tuo nainen on lihava ja falskin ja epäluotettavan näköinen. Jo kuvasta tulee huonot vibat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulla oli jo
Terveellisillä elämätavoilla. Tupakka ja viina pois!
No, tämä 60-vuotta naimisissa-tapaus nyt on hiukan eri kuin tämä nyt keskusteltu. Mutta aika rohkeata on mennä missä iässä tahansa toisella tapaamiskerralla kihloihin jne. Ei yhtään tunne toisiaan, siinä voi olla tuuria, hyvää tai huonoa. Tai sitten kova hinku parisuhteeseen. Mutta sekään ei takaa mitään. Tietysti ne, joilla on kova hinku olla parisuhteessa usein pysyvät myös siinä pitempään. Ja jos tulee ero tai kuolema, niin usein menevät taas uudelleen nopeasti jonkun kanssa yhteen. Nämä jutut ovat paljolti ihmistyypistä kiinni.