Miksi loukkaannut stringeistä/bikineistä? Todellinen syy on tässä...
Sinulla ei ole päätösvaltaa kenenkään toisen ihmisen kehoon ja vaatteisiin vaikka kuinka toivoisit ja tai polkisit jalkaa maahan kiukkuisesti.
Kysymys onkin miksi paljas iho järkyttää?
Onko tosiaan niin että kun muut naiset saavat huomiota vähissä vaatteissa, siitä tulee itselle inhottava olo koska ei koe itseään niin halutuksi, joten tämä huono itsetuntoasia projisoidaan muihin ihmisiin: "vika on heissä, ei minussa."
Oletko ajatellut että käytös on kuin koulukiusaajalla jotka haukkuivat koulussa toisia vaatteiden perusteella?
Näihin itsetunto-ongelmiin kannattaisi hankkia apua.
Kommentit (820)
Vierailija kirjoitti:
Esim. Afrikassa joissain heimoissa naiset kulkee yläosattomissa. Se on siellä normaalia eikä siihen liity mitään seksuaalista. Väite siitä että bikinit tai alastomuus on "seksualisointia", kertoo vain ettei tiedä maapallosta tai kulttuureista mitään, vaan katsoo suppeasti maailmaa.
Niin mutta me ei eletä Afrikan heimossa jossa tuo on normi. Jos yhdessä kohti maailmaa on yksi asia normaali, on se muualla outoa.
Pitäisikö kaikkien hyppiä kengät jalassa sisällä, kun se on USA:ssa normaalia?
No ei.
Suomessa alastomuus ei ole tabu mutta sille on aikansa ja paikkansa, sauna, uimahallin suihkutilat/muut suihkutilat..jne.
Miksi on niin kauheaa jos bikinin alaosassa on pari senttiä lisää kangasta? Täällä itketään alistamisesta jos ei saa kulkea perse paljaana ja pitää pistää normi alushousun kokoinen alaosa. Älkää nyt viitisikö. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaa jos joku haluaa saada huomiota?
So what? :D
Jos itsekin huomiota, siitä vaan. Ei se ole keltään pois.
Kateelliset huutelee kun toiset saa enemmän huomiota eikä oma itsetunto kestä sitä. Sitten toimitaan kuin koulukiusaajat toisia naisia vastaan. Lapsellista se on. Ja surullista.
Lapsellista on kuvitella, että tässä olisi joku huomiokilpailu meneillään. Sitten kun (jos) järki kasvaa päähän niin tajuaa, että se huomio hinnalla millä hyvänsä ei ole kaikki kaikessa.
Monia se harmittaa että toiset saavat huomiota. Mikään muu ei selitä sitä, miksi se on ongelma että jotkut haluavat saada huomiota. Jos oma elämä on kunnossa, ei ole tarvetta miettiä muiden vaatteita ja salaisia motiiveja miksi jotkut haluaa pukeutua miten pukeutuu.
Syyt: ei halua esitellä persettä, ei halua katsella toisten perseitä
En ole huomannut missään että toisten uima-asuista olisi kukaan loukkaantunut, ja muutenkin ihmetyttää nämä ketjut. Mitä nyt olen uimarannoilla käynyt, niin aika paljon siellä on näkynyt vanhoja pappoja, perheenisiä, nuoria poikia, random miehiä... mutta kaikki siis TÄYSIN epäkiinnostavia ja täysin omien ikä- ja ulkonäköpreferenssien ulkopuolella olevia. Valtaosa uimarannoilla olevista miehistä on siis sellaisia, joista ei todellakaan voisi vähempää kiinnostaa, mitä tai ketä he tykkäävät katsella tai ketä pitävät viehättävänä. Mitä väliä, jos joku itselleni täysin epäkiinnostava ja epähaluttava mies tykkää katsoa jonkun itselleni tuntemattoman mirkun bininivartaloa? Ja veikkaanpa, että en ole ainoa, joka ajattelee näin.
On pelkkää palstamiesten harhaluuloa, että naiset tavoittelisivat kenen tahansa miehen katseita ja mielenkiintoa. Se 65-vuotias "sporttinen" rusinaksi ruskettunut mies ei todellakaan kiinnosta ketään siellä. Ei toisaalta myöskään 35-vuotias random mies.
Aloittajan kirjoituksessa lukee että "et tunne itseäsi halutuksi". Eikös teidän paljastajien pitänyt pukeutua "mihin ikinä haluan" vain itseänne varten? Nythän sinä vain vahvistat sen että pukeudut paljastavasti koska tunnet tai haluat olevasi haluttu miesten silmissä. Sinällään minulle ihan se ja sama mihin ihmiset pukeutuu mutta on tilanteita ja paikkoja jonne nyt vaan on pukeutumissäännöt ja etiketit.
Aika tuntematon juttu taitaa olla, että Suomessakin sata vuotta sitten (ainakin kannaksella) "kaikki" uivat ilman vaatteita (mainitaan mm. kirjassa Mainio pikku sota) ja että samoilla suunnille saunaan meni koko talo vieraineen yhdessä.
Itseäni kiusaa erikoisesti noissa pikkupikkuhousuissa tms. mielikuva siitä, miten kakkaisia ovat siellä takapuolessa hiertyessään - luulen, etteivät kovin monet pese takapuoltaan usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkää katsella kenenkään paljasta persettä. Ei siinä mitään sen kummempaa ole tausstalla, joten voit unohtaa noi sun tyhjänpäiväiset pohdintosi.
Miksi et tykkää katsella. Sehän on vaan paljasta ihoa?
(eri)
Onko mielestäsi ok, jos vaikkapa 80-vuotias tai reippaasti ylipainoinen laittaa stringit? Sehän on vain paljasta ihoa. Vai onko se vain silloin ok kun on nuori ja hyvävartaloinen?
Onhan se kaunista kun hieman ruskettuneella (ei tummapaahtoisella) hyvärunkoisella naisella on valkoiset tai punaiset stringbikinit päällä. Kaunista katsottavaa ihan molemmille sukupuolille
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kaunista kun hieman ruskettuneella (ei tummapaahtoisella) hyvärunkoisella naisella on valkoiset tai punaiset stringbikinit päällä. Kaunista katsottavaa ihan molemmille sukupuolille
Jaaha, ne ei-niin-hyvärunkoiset alapeukuttaa totuutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Wöö kaikki jotka ei ole kanssani samaa mieltä on rumia ja läskejä.." hyvin te vedätte.
Jokainen nainen, joka on pitänyt stringejä, tietävät miten ne hinkkaa todella ikävästi persvakoa. No, jos sen kestää, että bepanthenea persvakoon harva se päivä, niin ei ksi siinä sitten mitään.
naiset stringeissä näyttävät levinneen takapuolensa ja kamelinvarpaansa, jotka eivät todellakaan ole sopivaa katsottavaa.
Just tulin rannalta ja näin sikana hyvännäköisiä ja kroppakdia naisia. Jännästi yhdelläkään näitä ei kyllä ollut stringejä alaosana... Hyvä kroppa näkyy ihan ilman persposkien paljasteluakin. Tosin en kyllä muista nähneeni kuin yhden hyvä korppaisen naisen sringeissä tämän kesän aikana. Elo harvemmin ne hyvä kroppaiset niitä päällensä pukee. He tulevat huomatuksi muutenkin.
Käyttäkööt kukakin mitä käyttää. Minulle ihan sama. Ei kannata mennä rannalle, jos paljas iho ei miellytä. Itse otan aurinkoa omalla pihallani, milloin missäkin asusteessa. Olen ylipainoinen ja sekään ei minua haittaa. Stringejä en toki voi tässä kunnossa käyttää :D ja eivätkä ne edes tunnu mukavalta.(olen siis joskus ollut hoikka ja pari kertaa käyttänyt stringejä silloin-eivät mitenkään mukavat) Mutta niin....Ei kannata mennä yleisille rannoille, jos ei kestä muiden ihoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan sille että sä kyttäät ihmisiä rannoilla tai ylipäätään missään. Anna ihmisten olla rauhassa. Myös kyylääminen on häirintää.
Ohhoh onpas kiukkuisia vauvamammoja ollut alapeukuttamassa päivänselvää asiaa :D
Ei mua se paljastelu sinällään haittaa, vaikkakin mietityttää: miksi naisten on oltava 24/7 seksiä tihkuvia olemukseltaan, vaikka ovat se seksistä vähemmän kiinnostunut sukupuoli?
Enemmän häiritsee valehtelu, jota tässäkin asiassa piisaa niin jotta rytisööpi.
Miespuoliset masturboijat ovat lisääntyneet uimarannoilla, juurikin naisten paljastavien uima-asujen takia. Ennen niitä oli lähinnä nakurannoilla.
Se ei ole lasten katsottavaa ja turha väittää, etteivät 'lapset ymmärrä mitä näkevät', kun juuri siksi se heitä järkyttääkin, sillä se ei kuulu lasten kehitykseen ja ajatusmaailmaan. Monet aikuisetkin järkyttyvät siitä.
Toiseksi, paljaat peput ovat epähygieeniset, kun istutaan samoilla rantakahvilan tuoleilla. Mitä lie pöpöjä pepusta toiseen siinä tarttuu.
Paljastavat uima-asut pitäisi sallia vain nakurannoille, joissa pitäisi olla K-18 ikäraja ja aitaus ympärillä. Porissakin oli suora näkyvyys yleiseltä rannalta nakurannalle. Muistan kun iäkäs äitini järkyttyi siitä.
Mikä vaivaa päättäjiä, kun lasten viattomuutta ei edes yritetä suojella nykyään?
Lapsille uimarannat ovat tärkeitä kesäisin. Pitäisi olla edes sellaisia lapsiperheiden uimarantoja, joissa olisi peittävä uimapukuvaatimus aikuisille selvin kyltein.
En halua nähdä vieraiden (enkä kyllä tuttujenkaan) lähes alastomia vartaloita. Olen ratkaissut asian siten, että en käy uimarannoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkää katsella kenenkään paljasta persettä. Ei siinä mitään sen kummempaa ole tausstalla, joten voit unohtaa noi sun tyhjänpäiväiset pohdintosi.
Maailma ei pyöri sinun mukaasi. Pysy kotona.
Sinähän niin teet joten.. ei kannalla taida olla tässä juurikaan merkitystä nyt. :P
Esim. Afrikassa joissain heimoissa naiset kulkee yläosattomissa. Se on siellä normaalia eikä siihen liity mitään seksuaalista. Väite siitä että bikinit tai alastomuus on "seksualisointia", kertoo vain ettei tiedä maapallosta tai kulttuureista mitään, vaan katsoo suppeasti maailmaa.