Muita joiden ihon helle on pilannut? En halua mennä ulos, näytän kamalalta.
Jatkuva kuumuus eikä pakotietä siitä pois on tuhonnut kasvojeni ihon kokonaan. Se on punainen, tuntuu aina likaiselta, vaikka miten puhdistaisin ja on täynnä näppylöitä. Kärsin tästä pskakelistä fyysisesti ja sitä menoa henkisestikin, sillä en kehtaa mennä ulos, koska näytän niin hirveältä tämän takia. Muita?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla. Voi paremmin kuin talvella. Päivetystä, kosteutta jne. En mitään ole tehnyt pariin kuukauteen.
Sama mulla. Iho kauniin ja terveen värinen.
Minulla aina helteellä ihmeellisiä nivel/ lihaskipuja. Luulisi lämmön helpottavan, mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas aurinkovoide tukkii ihohuokoset.
Jep. Aurinkovoidetta kun laittaa naamaan niin iho menee järkyttävään kuntoon. Onneksi en nykyään enää jostain syystä pala auringossa, Kambodzassakin sain mennä ilman aurinkovoiteita, ja palasin kotiin yhtä valkoisena kuin aina. Ehkä olen niin valkoinen että ihoni toimii kuin jäätiköt ja kaikki säteet kimpoavat takaisin avaruuteen. En rusketu, en pala, edes purkkirusketus ei tartu, eikä hiusvärit, eikä tatuointimusteetkaan oikein. Olen valkoista teflonia.
Nämä pitää poistaa puhdistusöljyllä ja sen jälkeen vasta ihon pesu vesipohjaisella tuotteella.
On nämä suomalaiset pellejä 🤣 Ihokin pilalla lämpimässä.
Olkaa kiitollisia ettei kuiva kuin viimassa ja pakkasessa.
En ole ollut auringossa hetkeäkään. Vain varjossa lyhyitä aikoja. Iho ok, vaikka en käytä mitään "hoito"aineita. Sääret kuin rokkotautisella, koska hyttyset tykkää liikaa. Detaljina ikä 50+. Ja on minua matkani varrella muutaman kerran pistänyt ampiainen. Mutta ensimmäistä kertaa ikinä eilen mehiläinen/kimalainen. Keskelle nenän ja ylähuulen välistä aluetta. Ne on varmaan jotenkin seonnut. Kirveli aivan hirvittävästi jonkin aikaa. Nyt näkyy vain pieni pistoskohta. Tietääkö joku, olisiko jättänyt jälkeensä piikkinsä, joka pitäisi jotenkin poistaa?
Hyvä aerobinen kunto auttaa helteessä(kin) - hikoilee huomattavasti vähemmän kuumalla kun on keho tottunut hengästymään ja hikoilemaan liikkuessa. Kesäkuntoon 2026.
Mullakin käsivarsissa on hirveitä mitä lie hikinäppyjä ja otsakin kiiltää nonstop, vaikka yritän sitä kasvovedellä puhdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tullut jotain ihme näppylöitä reisiin, punaisia pilkkuja/ läiskiä. Nivelet kipeytyvät helteellä. Keskisormi kipeä, jäykkä.
Järvisyyhy? Oletko käynyt uimassa järvessä?
Kannattaisiko kokeilla vaikka 20 tunnin pätkäpaastoa? Se vähentäisi käsittääkseni ilmiötä jota aajurveedassa (a:yur-veda, Intian perinteinen lääketieteellinen systeemi, AV) kutsutaan agniksi eli (ruoansulatuksen) tuleksi. Voin toki olla ihan väärässä, en millään muotoa ole AV:n asian tuntija!
(Aika turha vinkki, koska yli 96 prosenttia meistä ei tuohon kyenne...)
Jep. Aurinkovoidetta kun laittaa naamaan niin iho menee järkyttävään kuntoon. Onneksi en nykyään enää jostain syystä pala auringossa, Kambodzassakin sain mennä ilman aurinkovoiteita, ja palasin kotiin yhtä valkoisena kuin aina. Ehkä olen niin valkoinen että ihoni toimii kuin jäätiköt ja kaikki säteet kimpoavat takaisin avaruuteen. En rusketu, en pala, edes purkkirusketus ei tartu, eikä hiusvärit, eikä tatuointimusteetkaan oikein. Olen valkoista teflonia.