Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla ollut huonoja psykoterapiakokemuksia?

Vierailija
25.07.2025 |

Nyt kun Hesari on tällä viikolla uutisoinut pariinkin kertaan miten kukaan ei enää käy psykoterapiassa, jäin miettimään omaa kokemustani.

Kävin kymmenisen vuotta sitten pari vuotta Kelan tukemassa psykoterapiassa keskivaikean masennuksen takia.

Keskeytin lopulta kesken, lausunnon kirjoittaneen psykiatrin luvalla ja kannustuksesta. Hän oli aivan samaa mieltä kuin minä ja läheiseni, että psykoterapia vain pahensi oloani. Olo ja elämäni parantuivatkin heti psykoterapian lopettamisen jälkeen.

Kokemus oli aivan kammottava, samoin psykoterapeutti. Ei myöskään antanut minun lopettaa tai vaihtaa terapeuttia vaan painosti jatkamaan kanssaan kunnes sitten psykiatrin luvalla yksinkertaisesti lopetin käymästä.

En koskaan enää menisi psykoterapiaan. Oli myös aivan järjettömän kallista, joten terapia itsessään aiheutti minulle ongelmia, sen lisäksi rahanmeno aiheutti ongelmia sekä tarve lähteä kerran viikossa töistä aikaisemmin ehtiäkseni sinne aiheutti töissä ongelmia. Psykoterapeutti oli todella surkea ja aiheutti paljon ongelmia.

Halusin vain jonnekin jakaa nimettömästi oman kokemukseni, jonka valossa en yhtään ihmettele ettei psykoterapeuteilla enää ole asiakkaita.

Kommentit (622)

Vierailija
621/622 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn terapiassa ja terapeutti nimenomaan kyseenalaistaa epäterveitä tapojani olla suhteessa muihin: niitä, jotka haittaavat omaa ja/tai läheisteni hyvinvointia. Terapiasta ei olidi mitään hyötyä, jos terapeutti kannustaisi minua jatkamaan samaan tapaan kuin ennenkin-siis tutulla käyttäytymistavalla, joka lyhyellä tähtäimellä tuntuu helpolta, mutta pitkällä tähtäimellä huonontaa omaa tai läheisteni mielenterveyttä

Vierailija
622/622 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin terapiassa 3 vuotta vakavan ocd (bakteerikammon) vuoksi ja se paheni sinä aikana. Terapeutin liian suuret altistukset heti alkuun ja puheet pahensi vain. Sitten jouduin eläkkeelle Kela lääkärin  'käskystä'

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan