IL: Lasten toiminta riistäytyy käsistä Helsingin Oodissa
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/47cd1118-557f-4f26-a6e5-8298d69c9c1c
"Helsingin keskustakirjasto Oodi on julkaissut tiistaina Facebookissa vetoomuksen vanhemmille, jotka jättävät lapsensa kirjastoon ilman valvontaa. Kirjaston mukaan valvomattomat lapset ovat aiheuttaneet viime aikoina useita vaaratilanteita juoksemalla ja kiipeilemällä sisätiloissa.
- Liian villisti leikkiminen ja lasten jättäminen valvomatta saavat yhdessä aikaan todellisia vaaratilanteita, viestissä todetaan.
Postauksen mukaan jotkut vanhemmat jopa lähtevät kokonaan pois rakennuksesta. Oodin henkilökunta muistuttaa, että kirjastossa lapset ovat aina huoltajiensa vastuulla."
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne ympäri pk-seutua taitaa olla paha, kun kunnat uskaltautuvat ulostuloihin eri palveluitaan koskien.
Hirveän hyvä että päästäisiin hyssyttelystä ihan minkä tahansa asian suhteen. Jokainen rohkaistuva tasoittaa muiden tietä. Ja nimenomaan totuushakuisesti, parannusehdotus mielellään mukana. Alistuminen kaiken huonontumiseen pitäisi olla vihonviimeinen vaihtoehto.
Vielä kun päästäisiin teidän rassejen valehtelusta :D
Lopeta valehtelu. Sillä siitä päästään rassevassenasse.
Jos olisin kroisos ostaisin oodin ja polttaisin sen maan tasalle ihan vaan v.ttuilleksani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen vanhempi jättää lapsensa kirjastoon siksi aikaa kun lähtee itse ostoksille?
Muslimit
Ehkä minulla on lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia, kun en yliopistotutkinnon suorittaneenakaan löydä artikkelista mainintaa mistään uskonnosta tai kansalaisuudesta.
Kyllä ne on etupäässä kantiksia, usko pois. 😁
Ihan hyvin voi olla sekalainen lauma ja tarpeeksi laiskoja aikuisia ympärillä, jotka eivät uskalla komentaa.
Noinhan se homma sitten etenee. KIrjasto ei mielestäni ole ihanteellisin tila meluisaan ajanviettoon, ne pitäisi löytää muualta. Voisimme alkaa ajamaan kirjastohiljaisuutta yhdenlaisena arvona. Kuka tämän nykyisen linjan lopulta päätti? Lukisin mielelläni kirjastossa jos siellä vain pystyisi keskittymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne ympäri pk-seutua taitaa olla paha, kun kunnat uskaltautuvat ulostuloihin eri palveluitaan koskien.
Hirveän hyvä että päästäisiin hyssyttelystä ihan minkä tahansa asian suhteen. Jokainen rohkaistuva tasoittaa muiden tietä. Ja nimenomaan totuushakuisesti, parannusehdotus mielellään mukana. Alistuminen kaiken huonontumiseen pitäisi olla vihonviimeinen vaihtoehto.
Vielä kun päästäisiin teidän kaikkienhalaajien lapsellisuudesta ja tyhmyydestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen vanhempi jättää lapsensa kirjastoon siksi aikaa kun lähtee itse ostoksille?
Muslimit
Ehkä minulla on lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia, kun en yliopistotutkinnon suorittaneenakaan löydä artikkelista mainintaa mistään uskonnosta tai kansalaisuudesta.
Riittää kun käyt paikan päällä katsomassa. Artikkelissa asiaa ei tietenkään mainittu, koska sehän on pahaa rasmismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat uida jo vähän liian syvällä omissa liemissäsi. Onneksi meidän muiden (ajattelevien) ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ma.muja?
Katso itse:
Ei tuossa näkynyt niitä riehuvia lapsiakaan. Oodi valehtelee?
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli joskus lasten kaveri *leikkimääns*. Todellisuudessa oli meillä päivähoidossa. En heti tajunnut mistä kyse.
Jos lapsia komentaa, siitä tulee lasu. Siksi ei nykyään lapsia komenneta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kommenttini Oodin toimimattomuudesta on poistettu? Se oli täysin asiallinen. Kirjoitin siinä, että oodi on epäonnistunut yksikkö, johon on yritetty ympätä kaikki mahdollinen nyt niin muodikkaan monimuotoisuuden nimissä, mutta silti siellä ei toimi kunnolla mikään. Näköjään lapsiparkkikaan ei toimi.
Mikä tässä oli palstan sääntöjen vastaista?
Taisi palstarasse poistattaa kun et mamutellut.
Taisit poistattaa itse, kun viestissä sana monimuotoisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko pääkaupunkiseutu on yksi paskakasa.
Valitettavasti samaa mieltä.
t. helsinkiläinen
Samoin. Olen alkanut harkitsemaan muuttoa muualle ihan oikeasti.
Me kantikset maksamme tämän lystin ja siitä hyvästä mietimme missä voi asioida, tai mihin pitää muuttaa, ettei tule ryöstetyksi tai raiskatuksi. Jotenkin en vaan ymmärrä tätä nykymeininkiä.
Et sinä työtön Hevonperseensuolla asuva alkkis mitään maksa :D
Vierailija kirjoitti:
Tulkaa ensin vaikka Lippulaivan kirjastoon katsomaan ja kuuntelemaan, ja puhukaa Oodista sitten vasta.
Juuri olin tulossa sanomaan tätä samaa.
Lippulaivan kirjastossa kulkee vartijat ja sinne lapset saavat porttikieltoja. Aika isoja lapsia nämä...
Ymmärrän enää pienesti sen, että kirjasto kuuluu kaikille. Joskus olisi kiva niitä kirjojakin pystyä katstomaan.
Vierailija kirjoitti:
meno ylipäänsä on menossa väistämättömään konfliktiin. no ei sinänsä mitään uutta auringon alla.
ihmisen viha toisiaan kohtaan uskonnosta,rodusta tai kulttuurista riippumatta on laantumaton.
surullista mutta totta.
Deus vult!
Vierailija kirjoitti:
meno ylipäänsä on menossa väistämättömään konfliktiin. no ei sinänsä mitään uutta auringon alla.
ihmisen viha toisiaan kohtaan uskonnosta,rodusta tai kulttuurista riippumatta on laantumaton.
surullista mutta totta.
Palstarasisteja on kuitenkin aika pieni määrä vaikka he pitävät itsestään paljon mölinää. Emme me normaalit ihmiset ketään vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Olen itse asioinut kirjastossa omin päin kuusivuotiaasta. Äidin ohje oli, että enintään kymmenen kirjaa saa lainata kerralla. Kenellekään ei tullut mieleenkään, että lapsi olisi voinut kiipeillä tai riehua kirjastossa.
Tuo oli ihanaa aikaa. Kirjastoissa oli oikeasti hiljaista 1980-luvulla. Kukaan ei riehunut, juossut, hyppinyt ja kiljunut siellä.
Muistan suunnanneeni suoraan lastenosastolle, etsin kivoja kirjoja ja uppouduin niihin, kunnes huomasin ajan kuluneen. Lainasin monta kirjaa ja pakkasin ne sellaiseen muovirantakassiin, ja jatkoin lukemista kotona. Kaveritkin lainasivat kasapäin kirjoja, ja niistä sitten juteltiin ja analysoitiin urakalla 😀
Kyllä muuten pelotti ysärin alussa pikkukunnan kirjastossa. Vanha talo, kaikkialla hiirenhiljaista. Lattialaidoista osa narahteli. Jos päästi yskähdyksenkään, kirjastotädin katse oli murhaava.
Hissun kissun varpasilleen siellä uskalsi hiipiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
surullista mutta totta.
Palstarasisteja on kuitenkin aika pieni määrä vaikka he pitävät itsestään paljon mölinää. Emme me normaalit ihmiset ketään vihaa.
Ette, mutta teitä vihataan.
No eihän tässä lasten toiminta ole se juurisyy vaan näiden vanhempien!
Ihan keskustelun välipalaksi, Ruotsissa lapset odotti kiertävää sirkusta, mutta sirkusväki oli niin päissään, että viranomaiset käski purkaa telttansa ja jatka matkaa.