Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Lasten toiminta riistäytyy käsistä Helsingin Oodissa

Vierailija
25.07.2025 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/47cd1118-557f-4f26-a6e5-8298d69c9c1c

"Helsingin keskustakirjasto Oodi on julkaissut tiistaina Facebookissa vetoomuksen vanhemmille, jotka jättävät lapsensa kirjastoon ilman valvontaa. Kirjaston mukaan valvomattomat lapset ovat aiheuttaneet viime aikoina useita vaaratilanteita juoksemalla ja kiipeilemällä sisätiloissa.

- Liian villisti leikkiminen ja lasten jättäminen valvomatta saavat yhdessä aikaan todellisia vaaratilanteita, viestissä todetaan.

Postauksen mukaan jotkut vanhemmat jopa lähtevät kokonaan pois rakennuksesta. Oodin henkilökunta muistuttaa, että kirjastossa lapset ovat aina huoltajiensa vastuulla."

Kommentit (161)

Vierailija
1/161 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastot pitäisi palauttaa sellaisiksi kuin ne oli 80-luvulla ja pitää siitä kiinni. Päiväkerhot sitten erikseen.

Vierailija
2/161 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lapset" 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/161 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen vanhempi jättää lapsensa kirjastoon siksi aikaa kun lähtee itse ostoksille?

Vierailija
4/161 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa ensin vaikka Lippulaivan kirjastoon katsomaan ja kuuntelemaan, ja puhukaa Oodista sitten vasta.

Vierailija
5/161 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyvanhempia pitää muistuttaa, että heidän omat lapsensa on heidän itsensä vastuulla? Ei kirjaston henkilökunnan, uimavalvojien, kaupan myyjien tai ravintolan tarjoilijoiden.

Kyllä vanhemmuus on raskasta (älypuhelimen takaa)

Vierailija
6/161 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkaa ensin vaikka Lippulaivan kirjastoon katsomaan ja kuuntelemaan, ja puhukaa Oodista sitten vasta.

Erittäin hyvin kommentoitu.

Vierailija
7/161 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kasvaa aikuiseksi ja valmistuu opettajaksi. Palattuaan omaan kouluunsa opettamaan odottaa yllätys. Sama 12v on takapenkissä mikä oli siellä jo silloin kun hän siirtyi ala-asteelta yläasteelle.

Vierailija
8/161 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kuraanissa opeteta miten kirjastossa käyttäydytään?

Koraanissa opetetaan vain kuinka tapetaan, raiskaillaan ja tuhotaan.

Itse asiassa Koraania tulkitaan väärin. Tulkintatavat ovat mitä ovat.

Vierailija
9/161 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen vanhempi jättää lapsensa kirjastoon siksi aikaa kun lähtee itse ostoksille?

Muslimit

Ehkä minulla on lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia, kun en yliopistotutkinnon suorittaneenakaan  löydä artikkelista mainintaa mistään uskonnosta tai kansalaisuudesta.

Vierailija
10/161 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muslimit

Ehkä minulla on lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia, kun en yliopistotutkinnon suorittaneenakaan  löydä artikkelista mainintaa mistään uskonnosta tai kansalaisuudesta.

Käy paikan päällä katsomassa niin ymmärrät. 😉

Vierailija
11/161 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassakin vanhemmat antavat lastensa juosta pitkin käytäviä vaaratilanteita aiheuttaen. 

Vierailija
12/161 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastot pitäisi palauttaa sellaisiksi kuin ne oli 80-luvulla ja pitää siitä kiinni. Päiväkerhot sitten erikseen.

Todellakin. Huomasin ehtä yhtää harvoista pk-seudun oikeista kirjastoista (Tikkurila) ollaan myös muuttamassa joksikin ihme kulttuuri-monitoimitaloksi. 

Vierailija
13/161 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muslimit

Vaikka en itse muslimeista tykkää niin pakko puolustaa sen verran että kyllä myös kantiksetkin jättää lapsensa kirkumaan ja juoksemaan pitkin hyllynvälejä

Vierailija
14/161 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Oodi, vinkki!

1) soita sosiaalit1oimeen ja sano, että lapsi jätetty yksin. 

2) soita poliisille, että lapsi itkee ja vanhempia ei löydy. 

Vierailija
15/161 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämä, itsekin lapsuudesta muistan että kirjastoissa oli hyvällä tavalla tietty harras tunnelma eli piti kunnioittaa hiljaisuutta ja toki näitä kirjojakin yhteisomaisuutena. Ja taisi siellä jotakin kuuntelutuokioita ollakin. Nyt taitaa olla sellaiset sirkusmarkkinat kirjastoissa ettei sinne halua mennäkään.

Vierailija
16/161 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muslimit

Vaikka en itse muslimeista tykkää niin pakko puolustaa sen verran että kyllä myös kantiksetkin jättää lapsensa kirkumaan ja juoksemaan pitkin hyllynvälejä

🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱

Vierailija
17/161 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistelette näitä oodin tapahtumia ja uimarantatappeluita tällaista se on koulussa joka päivä nykyään. Ai mikä opettajakato? Tarvitseeko kysyä 

Vierailija
18/161 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muslimit

Ehkä.

Vierailija
19/161 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassakin vanhemmat antavat lastensa juosta pitkin käytäviä vaaratilanteita aiheuttaen. 

ja kahviloissa, eilen oli lounastauolla picnicissä sellaiset juoksuskabat ja huuto/pöydänhakkaamiskisat että meinasin jo luovuttaa. Juu lapsista lähtee ääntä, mut toi oli ihan kaaosta eikä vanhemmat puuttuneet yhtään. Tuli syöty jännän nopeasti kyllä.

Vierailija
20/161 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muslimit

Ehkä.

Hauki on kala, hauki on kala.