Puhelin kaiuttimella julkisissa tiloissa
Miksi tämä aivokuollut trendi yleistyy koko ajan? Osa ihmisistä ei enää laisinkaan välitä muiden huomioimisesta julkisissa yhteisesti jaetuissa tiloissa. Mikä olisi paras tapa toimia näitten idioottien hiljentämiseksi? Itse olen ystävällisesti toisinaan huomauttanut. Useimmiten toiminut mutta muutaman kerran tullut takaisin lähinnä jotain kiljumista ja haistattelua. Asialla tällöin olleet noin parikymppiset sosiaalisesti vajaaälyiset miesoletetut.
Kommentit (87)
Individualismi, kaupunkielämä, huono kasvatus.
Selkeitä juttuja, yksinkertaisesti ovat vain ala-arvoisia ihmisiä.
Jos huomautus ei tehoa, laitan omasta puhelimestani kuulumaan Katrihelenaa tai Allaaaahu akbaaar.
Vierailija kirjoitti:
Jos huomautus ei tehoa, laitan omasta puhelimestani kuulumaan Katrihelenaa tai Allaaaahu akbaaar.
Itsellekin tullut tämä mieleen eli jos yhtään vastavuoroisuutta ei löydy niin laittaa omasta puhelimesta huutamaan päällee jotain rasittavaa. Nuorempiin saattaisi tehota klassinen tai ooppera ja vanhempiin vaikka joku raskaampi metalli. En ole kyllä vielä käytännössä kokeillut koska touhu siirtyy sitten vähän henkisesti epäkypsään kilpialuun ääniaaltojen hallinnasta. Mutta osalta ihmisistä on tosiaan normaali sosiaalisuus kadonnut jonnekin tiktok- ja instafiidien syövereihin ja tavallinen kommunikaatio ei toimi.
Minä olin pienessä kaupassa hyllyn ääressä katsomassa valikoimaa, kun aivan kiinni tuli kaiuttimeen puhunut henkilö. Siinä kiinni minun käsivarressa pohtivat, mistä löytäisivät erään tuotteen. Sanoin puhelimeen, että nyt, kun koko kauppa seuraa tätä kiehtovaa keskustelua, niin tuote löytyy paikasta x. Vieressäni ollu henkilö nappasi kaiuttimen pois, nosti puhelimen korvilleen ja hiljaa jotain siihen supattaen poistui kaupasta. Ei käynyt edes katsomassa sitä tuotetta. Outoa.
Äårimmäisen rasittavaa. Osa ihmisitä aivan vaajaaälyisiä
Ei huivin kanssa pysty puhumaan puhelimessa normaalisti, siksi tajusin että sen takia he käyttävät aina kaiutinta.
Vierailija kirjoitti:
Ei huivin kanssa pysty puhumaan puhelimessa normaalisti, siksi tajusin että sen takia he käyttävät aina kaiutinta.
Suomalaiset huivittomat miehet ja naisetko, jotka huutavat kaiuttimeen vai ketkä he? Ei se Kalliossa asuva Tuppuraisen Matti huivia käytä.
Itse saatan laittaa hetkeksi kaiuttimelle, jos on pakko tehdä jotain sellaista mihin tarvitsen molempia käsiä enkä pysty pitämään puhelinta korvalla. Mutta en ikinä puhuisi esimerkiksi tunnin mittaista puhelua kokonaan kaiuttimen kautta julkisella paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Hitlerin puheet toimivat myös. Volyymi täysille tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän M. A. Nummista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän M. A. Nummista.
Aika raakaa. Mutta jos toimii niin...
Bussissa tää on erityisen suosittua.
jos julkisilla paikoilla saa puhua muiden ihmisten kanssa naamatusten, niin puhelimessa puhuminen ei eroa siitä puheen osalta mitenkään. kaikesta sitä pitääkin nykyisin mielensä pahoittaa! Vähän realismia nyt!
Vierailija kirjoitti:
jos julkisilla paikoilla saa puhua muiden ihmisten kanssa naamatusten, niin puhelimessa puhuminen ei eroa siitä puheen osalta mitenkään. kaikesta sitä pitääkin nykyisin mielensä pahoittaa! Vähän realismia nyt!
Niin, normaali puhelimessa puhuminen ei juurikaan eroa, toki sekin voi olla joissain tilanteissa häiritsevää. Sen sijaan puhelimen kaiuttimen käyttö on aivan eria asia kuin vaikkapa kahden ihmisen keskustelu ja ei missään nimessä sovi julkisiin liikennevälineisiin tai kahviloihin tai vastaaviin paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitlerin puheet toimivat myös. Volyymi täysille tietysti.
Minä näytin persettä. Ja tämä ei ole vitsi. Arabialta kuulostavaa kieltä kovalla voluumilla puhuva nuori mies puhui kuntosalin pukuhuoneessa videopuhelua nuoren naisen kanssa. Olisko ollu sisko tms. Pukuhuone oli puolillaan pukevaa ja riisuvaa äijää. Puhelin oli penkillä. Astelin sitten tarkoituksella omalle kaapilleni alasti ja sen verran läheltä, että neitonen sai katsella paljasta keski-ikäisen äijän persettä sieltä luurista. Puhelu loppui aika äkisti ja puhelin katosi taskuun. Eikä ole toistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, normaali puhelimessa puhuminen ei juurikaan eroa, toki sekin voi olla joissain tilanteissa häiritsevää. Sen sijaan puhelimen kaiuttimen käyttö on aivan eria asia kuin vaikkapa kahden ihmisen keskustelu ja ei missään nimessä sovi julkisiin liikennevälineisiin tai kahviloihin tai vastaaviin paikkoihin.
siitä tulee aivan samanlainen häiriö molemmista: kuulet kahden ihmisen keskustelun. Julkisiin tiloihin kuuluu luontaisena elementtinä äänet. On aina kuulunut. Ennen vain kirjastot ja kirkot olivat hiljaisia tloja (ja ehkä hautausmaatkin).
jos häiritsee, niin pidä itse kuulokkeita korvissa ja kuuntele vaikka jotain podcastia. junassa voi mennä hiljaiseen vaunuun (ja kyllä, tiedän, että siellä on joskus ollut äänirikkureita, mutta heistä pääsee eroon, kun valittaa konnarille)
"Osa ihmisistä ei enää laisinkaan välitä muiden huomioimisesta julkisissa yhteisesti jaetuissa tiloissa."
Tähän se yli-individualistinen kulttuuri johtaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olen nähnyt monta kertaa kun puhelin pysyy handsfreenä korvalla huivin alla.
Lisäkysysmys: Miksi julkisessa liikenteessä katsotaan TikTokkeja ja muita videoita ilman kuulokkeita siten, että kanssamatkustajat saavat nauttia ääniraidasta myös?