Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanoa töissä, kun kysyvät miksi et ole ruskettunut vaikka ollut helleputki?

Vierailija
25.07.2025 |

Mitä sanoa kun en halua paljastaa, että sisällä istuin 24/7? 

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en rusketu, vaikka olisin auringon paahteessa 24/7. On sellainen ihotyyppi, joka palaa, mutta ei rusketu. 

Vierailija
42/63 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan kysyisi sellaista? Ruskettuminen on merkki ihon vauriosta, itse ainakin suojaan ihoni sekä suojakertoimella että vaatteilla.

Nämä auringonpalvojat koristavat ihosyöpätilastoja 20-30 vuoden kuluttua. Läheiseltäni leikattiin kasvoista aurinkovauriosta alkunsa saanut ihosyöpä, on muuten iso alue, mikä poistetaan eikä ihosiirre ole koskaan normaalin näköinen. 

Lisäksi muu kuin kevyt rusketus tekee ihmisestä vanhemman näköisen ja lisäksi rusketus ikäännyttää ihoa ajan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Etelämantereella laskemassa pingviinejä. 

Vierailija
44/63 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ota aurinkoa koskaan tarkoituksella. Silti fillarilla on tullut mankeloitua tällä viikolla  50 kilometriä ja siihen muu liikkuminen päälle.

Miten sä pystyt ajaan näillä helteillä? Itse en pysty ja ottaa päähän kun ei pääse kunnon lenkille. Myöhään illalla aikaisintaan, mutta silloin ei enää jaksa kuin lyhyen lenkin tehdä. Ja silloinkin on vielä turhan lämmin. 

Yleensä yritän suunnitella reitin niin että ainakin puolet on puiden varjostamaa. 

Vierailija
45/63 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän off topic, mutta ex pomoni kokeili kasarilla alppiaurinkoa (eräänlainen solariumin korvike) naamaansa sillä tuloksella, että naama oli aivan tulipunainen, eikä pomo kehdannut tulla viikkoon työpaikalle. Oli käyttänyt lamppua puoli tuntia, vaikka suositus oli 5 minuuttia.

Vierailija
46/63 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varmaan ainoa, jolla on samanlainen hirtehinen huumori vaikka en polta edes tupakkaa 😂

Ainakin loppuisi turha kyseleminen 😄

Vierailija
47/63 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh eihän tuo nyt vielä niin lämmintä ollut että ois kehdannut pilkkihaalaria riisua.

Vierailija
48/63 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran minun kahden viikon lomapätkällä on valtavan hieno hellesää. Vietin loman järven rannalla ja veneessä. Olin mielestäni saanut elämäni parhaan rusketuksen. Kun palasin töihin, työkaverit ihmetteli olinko istunut koko lomani sisällä. Kun aurinko ei tartu, se ei tartu.

Vierailija
49/63 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran kuukauden Kaakkois-Aasiassa ja työkaverit eivät meinanneet uskoa, koska olin mukamas liian kalpea :D en vaan yksinkertaisesti halunnut palaa, joten pukeuduin koko reissun ajan suht peittävästi. Eikä muhun oikein tartu aurinko muutenkaan

Vierailija
50/63 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihotyyppini on sellainen, etten rusketu."

Vierailija
51/63 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa amisongelmalta. Oot ap joku kämänen duunari? 

Vierailija
52/63 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalpea on kaunista. Ihosyöpä ei.

Vierailija
53/63 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En rusketu, vaan ihoni muuttuu suoraan kalpeasta palaneen punaiseksi."

Vierailija
54/63 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain rahvas itsensä ruskistaa, sanoi tuttavani jo 1980-luvulla.

Vierailija
55/63 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten helteet liittyy ruskettumiseen? Eihän se lämpötila ruskista, vaan uv säteet. Niitä saa vaikka helmikuun 20 asteen pakkasilla jos hiihtää kirkkaalla hangella keskipäivällä.

Muualla maailmassa on myös itsestäänselvyys, että mitä kuumempaa päivällä on, sitä _vähemmän_ vietetään aikaa ulkona. 

Oletan että siten, että porukka on enemmän ulkona. Uimarannoilla sun muilla. Monella on ristiriitainen suhde helteisiin: pitäisi osata nauttia niistä väkipakolla, vaikka tekisi mieli pysyä viileässä sisällä. 

Vierailija
56/63 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä töissä useimmat muutkaan ole ruskettuneita. Auringoltahan kuuluu suojautua. Ulkoduunia tekevät ruskettuu väkisinkin.

Vierailija
57/63 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että aurinko vanhentaa ihoa ja aiheuttaa 90 % ihosyövistä. Lisäksi ihailet enemmän vaalea ihonväriä, joka on sinun oma värisi. Et halua ulkotyöläisen näköiseksi. 

Vierailija
58/63 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En rusketu, vaan ihoni muuttuu suoraan kalpeasta palaneen punaiseksi."

Minulla on just noin, värini on kalkki laivan kapteenin, käytän vaatteita ja aurinkovoiteen suojakerroin on 30-50, kun sitten en pala on värini loppukesästä vedellä jatkettu kerma eli ei huomaa juurikaan 

Vierailija
59/63 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella työväenluokkaiselta työpaikalta.

Vierailija
60/63 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka idiootti muka auringossa olisi kun siitä saa vain ihosyövän ja ruttuuntuu vaan nopeammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän