Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö äiti-ihmisiä, jotka elävät somessa lastensa kautta näiden saavutuksilla leijuen?

Vierailija
24.07.2025 |

Usein nämä saavutukset ovat sitä että lapsi on äidin mielestä muita ikäisiään edellä kehityksessä tai taidoissa. Nämä äitylit eivät näe miten läpinäkyvää tällainen käytös on, ja kuinka haitallista se on heidän lapsilleen. Lapset nostetaan jalustalle ylistettäviksi ja heitä kuvataan kaikista mahdollisista kuvakulmista vähintään satojen kuvien verran joka vuosi. Oletteko törmänneet tähän tai oletko itse tällainen?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Eräs tuttava jäi aikoinaan kotiäidiksi ja on sitä edelleen vaikka lapset on jo melko isoja (vanhin taitaa olla jo täysi-ikäinen).

Hehkuttaa lasten harrastusjuttuja ja muuta soopaa jatkuvasti.

Tekisi mieli joskus kysyä: Mitä SINULLE ITSELLESI kuuluu? Olen siis hänen kaverinsa somessa- en lastensa...

Ilmeisesti muutakaan elämää tai ylpeyden aihetta ei siis ole.

Miksi et kysy? Saattaisi olla äidille iso helpotus, kun joku olisi kerrankin kiinnostunut hänen kuulumisistaan. 

Olen kysynytkin- kasvotusten mutta en missään somen kommenttikentässä

Somessahan voi laittaa myös deeämmää. Ei tarvitse julkiseen kenttään laittaa. Mutta kiva jos olet kysellyt myös äidin kuulumisia. 

Vierailija
42/43 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, ettei kukaan isä tee tällaista. Heillä on ihan omia asioita joista postata, esim. kalastusharrastus tai mökin, veneen, auton tms. kunnostaminen. 

Mutta joillekin äideille suurin "saavutus" elämässä on lapsen ikätasoa parempi piirustustaito ja luistelukoulun aloittaminen. Eivätkö he itse osaa mitään?

Ainakin joskus näitä kutsuttiin "hurmosmammoiksi.", silloin kun vielä jaksoin olla somessa. Ja ei se nyt varmaan ole mikään uutispläjäytys, ettei miehet sekoa penskoista. Se kunnia jää naisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden ja totuus hehkutuksen takana on aivan toinen. Lapsi kiusaa muita ja meinasi joutua tukiluokalle, valitettavasti ei päässyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi