IS. Nuoret kesätyöntekijät itkevät ravintolassa. Keski-ikäisten naisasiakkaiden käytös järkyttää.
Helsinkiläinen Annan Kartano -ravintola on joutunut ryhtymään ankariin toimiin asiakkaiden törkeän käytöksen takia. Kesätyöntekijät ovat ajautuneet jopa kyyneliin, kun keski-ikäiset asiakkaat ovat raivonneet, huutaneet ja käyttäytyneet aggressiivisesti esimerkiksi silloin, kun ravintolalla ei ole ollut antaa vaihtorahaa. Yrittäjät kertovat olevansa järkyttyneitä siitä, että etenkin keski-ikäiset asiakkaat eivät enää kykene odottamaan edes muutamaa minuuttia ruokaa tai kahvia, vaan raivoavat ja nöyryyttävät nuoria työntekijöitä. He vaativat asiakkaita joko muuttamaan käytöstään tai pysymään poissa.
Jälleen kerran todistamme keski-ikäisten asiakkaiden röyhkeyttä ja huonoa käytöstä! Milloin heistä tuli hemmoteltuja lapsia, jotka alkavat raivota, jos asiat eivät mene juuri niin kuin he haluavat? On suorastaan häpeällistä, että aikuiset ihmiset kiusaavat nuoria kesätyöntekijöitä pelkästään siksi, että joutuvat odottamaan hetken tai maksamaan kortilla. Mikä näitä aikuisia oikein vaivaa? Ei ihme, että nuoriso ei enää halua mennä töihin - kuka sellaista rääkkäystä kestäisikään. Ehkä olisi aika keski-ikäisten katsoa peiliin ja miettiä, miksi heistä on tullut niin sietämättömiä!
Milloin aikuiset oppivat käyttäytymään sivistyneesti?
Kommentit (683)
Vierailija kirjoitti:
Tämän tietää jokainen asiakaspalveluhommia tehnyt: v-mäisin asiakasryhmä on itseään täynnä olevat kitkerät ja katkerat keski-ikäiset NAISET. Keskarit miehetkin voi olla v-mäisiä, mutta eivät useinkaan yllä samaan nöyryyttävään julmuuteen kuin naiset, varsinkin naispuolista työntekijää kohtaan.
Tämä. M28
Vierailija kirjoitti:
Ei ne vaihdevuodet ketään hulluksi tee ellei sitä ole ollut jo aiemmin. Kärsiä voi myös hiljaa.
No ei noinkaan. Mulla on tän suhteen paskat geenit, ja vaihdevuodet ovat ennen hormonikorvausta oireilleet valkohehkuisena murhanhimona ja raivona, jota joutui tosissaan pidättelemään, ettei revi keneltäkään päätä irti. Oli kaukana normaalista lempeästä hippitädistä. Jätin aspaduunin ennen kuin tein mitään peruuttamatonta. Ja olin tuo terveydenhuollon puhelinaspa. Pystyin jopa symppaamaan niitä, joilla viimeinen pultti petti kun terveydenhuollossa ei mikään toimi, yksityiselläkään.
Suomessa edelleen sievistellään ja kirjoitetaan ympäripyöreästi vaihdevuosien mielialanmuutoksista ja itkuisuudesta. Kun kaivelee englanninkielisiä artikkeleita, löytää tiedon siitä, että heittelehtivät estrogeenitasot vaikuttavat mantelitumakkeeseen, joka vastaa taistele tai pakene -reaktiosta. Ilmeisesti osa naisista on taipuvaisempia pakenemaan, ja me taistelemaan taipuvaiset raivottaret ollaan sitten niitä, jotka tullaan hulluiksi. Mun äitini oli aikanaan vuorollaan tekemisissä sekä kriisipsykiatrian että käräjäoikeuden kanssa, ei ilman syytä, ja täysin ilman mitään taustaa, joten osasin odottaa silkkaa pimeyttä. Onneksi hoito sopi. En koskaan kuitenkaan rähissyt aspoille, ja nykyään ongelma on poistunut.
Niin ja äitihän ei omien sanojensa mukaan kärsinyt kuin pari kuumaa aaltoa, ja siinä se, huihai. Mustaa valkoisella löytyy muusta.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa on ainakin kaksi tuollaista asiakasta. Tämä, joka "äänestää jaloillaan" ja N46.
Jos ei pidä paikan ruuasta tai palvelusta niin miksi ihmeessä siellä pitäisi käydä? Tuohan on aivan oikein tehty että mikäli palvelu tai ja ruoka ei tyydytä niin skippaa sen paikan jatkossa. Jaloilla äänestäminenhän on paljon parempi tapa kuin raivoaminen, semminkin kun mielestäsi huonosta palvelusta tai ruuasta ei saisi sanoa mitään vaan maksaa siitä kerta toisensa jälkeen. Tuollainenhan on aivan älyvapaata touhua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Artikkelissa ei puhuttu keski-ikäisistä naisista. Ja meillähän on vain aspojen kertomus asiasta; varmaan heidänkin toiminnassaan on voinut olla jotain parannettavaa, nuoria ja kokemattomia kun vielä ovat. Tietenkään asiakkaan ei kuulu raivota kenellekään, mutta todellakin jutussa tuodaan esiin vain toisen osapuolen näkökulma.
Mikä tämä oletus on, että aina on pakko olla vikaa myös siinä nuoressa? Et ole tainnut aspahommia ikinä tehdä, kun et ole kohdannut asiakasta, joka on mlkku, vaikka aspa toimisi täydellisesti kaikkien kohteliasuussääntöjen ja ohjeistusten mukaisesti. Osalla ihmisistä nyt vain on tarve nöyryyttää nuoria kokemattomia työntekijöitä. Miksi sitä ei saisi sanoa ääneen?
Jos aspa todella on toiminut kaikkien kohteliaisuussääntöjen ja ohjeistusten mukaisesti, osannut sanoa tarvittae
Älä sitten tee oletuksia, että aina on vika myös aspassa. Se on typerää syyllistämistä ja vastuun vierittämistä syyttömälle osapuolelle. Ei työnantaja ihan huvikseen rupea iltapäivälehteen tekemään juttua asiakkaiden paskasta käytöksestä, jos vika olisi korjattavissa aspoja ohjeistamalla.
Missä minä olen sanonut, että vika on aina aspassa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua voisi ärsyttää jos puljulla ei ole antaa vaihtorahaa takaisin. Se nyt on vähintä, mitä asiakas voi annoksensa lisäksi odottaa. Itse varmaan istuisin siihen tiskille kuin tatti ja sanoisin että mulla on loppuelämä aikaa odottaa niitä vaihtorahoja. Sen kuin järjestävän sen asian jotenkin.
Kuinka kertoa olevansa jutussa kuvattu kiukutteleva varttunut asiakas kertomatta olevansa hän :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka keski-ikäinen maksaa käteisellä ja kiukuttelee vaihtorahasta? Joku alkoholisoitunut pubiruusu?
Varttunut, ei keski-ikäinen. Miksi et lue juttua ennen kommentointia?
Kysyhän sitä ap:lta joka tämän aloituksessa teki.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko kyseessä kuitenkin olla varttuneempi väki eli eläkeläiset/suuret ikäluokat?
No mitäpä lottoot, kun jutussa käytettiin nimenomaan termiä varttunut?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä me keski-ikäiset naiset olemme kyllästyneet nuorten tyhmyyteen ja siihen, että he eivät osaa mitään. Ei kai sitä voi oppiakaan kun päivät pitkät tunkee naamaa siihen lobotomia puhelimeen. Sanoisin, että nuoret ovat hyvin ärsyttäviä nykyään, katsokoon peiliin, sitä saa mitä tilaa.
Nainen 55-vuotta
oon hieman yli nelikymppinen asiakaspalvelija. 50-60 vuotiaan naiset on ehdottomasti kauhein asiakasryhmä. Tottakai asiallisia on mutta hirveimmät tapaukset, ja suhteessa eniten löytyy tuosta joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori nainen, etenkin jos on kaunis, saa keski-ikäisen akan veren kiehumaan. Näin se menee.
Oikeastiko kuvittelet, että joku niin paljon kadehtii sinua?
Kyllä ne kurpat kadehtii. Kaikki sen huomaa, ja se on tosi noloo katsottavaa. Muista se seuraavan kerran kun mäkätät asiakaspalvelijalle.
Missä minä olen sanonut, että vika on aina aspassa?
Vauvapalstalla. Kannattaa kännätä vähemmän niin muistaa, mitä on kirjoittanut 5min sitten.
Hahhaaa, katsotaan kuinka suukki pannaan, kun pannacotta tuodaan myöhässä ja kahvi on ehtinyt jäähtyä. - Sitä tilannetta olisi hauska olla seuraamassa. Täällä rennosti vakuutellaan olevansa rentoja, mutta.... JOKAISESSA kesälomalaisessa asuu PIENI KAREN! Ähässano!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua voisi ärsyttää jos puljulla ei ole antaa vaihtorahaa takaisin. Se nyt on vähintä, mitä asiakas voi annoksensa lisäksi odottaa. Itse varmaan istuisin siihen tiskille kuin tatti ja sanoisin että mulla on loppuelämä aikaa odottaa niitä vaihtorahoja. Sen kuin järjestävän sen asian jotenkin.
Tuo on helppo järjestää. Järkkärit paikalle ja tatti pihalle kiukuttelemasta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä me keski-ikäiset naiset olemme kyllästyneet nuorten tyhmyyteen ja siihen, että he eivät osaa mitään. Ei kai sitä voi oppiakaan kun päivät pitkät tunkee naamaa siihen lobotomia puhelimeen. Sanoisin, että nuoret ovat hyvin ärsyttäviä nykyään, katsokoon peiliin, sitä saa mitä tilaa.
Nainen 55-vuotta
Lobotomia puhelin on yhdys sana. Sinä et ole oppinut edes sitä mummoikään mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän tietää jokainen asiakaspalveluhommia tehnyt: v-mäisin asiakasryhmä on itseään täynnä olevat kitkerät ja katkerat keski-ikäiset NAISET. Keskarit miehetkin voi olla v-mäisiä, mutta eivät useinkaan yllä samaan nöyryyttävään julmuuteen kuin naiset, varsinkin naispuolista työntekijää kohtaan.
WORD!!
t. vaatemyyjä
Osa ihmisistä käyttäytyy huonosti. Mutta aika moni keski-ikäinen on nähnyt sen verran elämää, että osaa vaatia. Eli ei tyydy, jos palvelu tai tuote on huono. Ja suurin osa keski-ikäisisyä on myös ajalta , kun palvelu oli enemmän palvelua. Ei samanlaista kuin nykyään. Eli myyjät toi ja vei vaatteita soitettavaksi ja tarjoilija piti silmällä asiakkaita. Ku nosti katseen, niin tarjoilija paukahti paikalle.
En ole eläissäni itkenyt töiden takia, vaikka olen saanut tappouhkauksia, ollut todellisissa vaaratilanteissa, joutunut pershäiriöisen hullun haastamana oikeuteen ym.
En hyväksy epäasiallista käytöstä missään enkä ketään kohtaan, mutta omien kokemusten vuoksi ihmetyttää, että itku tulee tuollaisten asiakkaiden käytöksestä.
Keski-iässä olevat naiset huomaavat että saivat mitä halusivat, mutta se ei ollutkaan sitä mitä mainostettiin. Kaikki uraan keskittymiset ja lasten teosta sekä perheestä luopumiset. Feministit niin hehkuttivat ja se olikin paskaa. Edessä vain yksinäisyys viinilasin kanssa. Kuollut kohtu ja roikkuva naama. Elämä ohi eikä lapsia tai lapsenlapsia. Työelämäkin oli ihan paskaa puurtamista, siihen sitten keskittyi kun luvattiin että sieltä ja rahasta ja statuksesta tulee muka onni. Ei tullut.
Humalainen , keski-ikäinen nainen on kuulemma pahin tapaus rivoine puheineen ja huitomisineen.
Nuo lortot hiljenevät kun niitä läpsäisee oikein kunnolla poskelle.
Voisiko kyseessä kuitenkin olla varttuneempi väki eli eläkeläiset/suuret ikäluokat?