Oma mielipiteeni jos alkoholin tilaaminen kotiin vapautetaan
Olen hyvin tietoinen, että suuri enemmistö ei käyttäydy näin eikä asiassa varmasti ole mitään ongelmaa. Olen kohta ollut 10v raittiina, kuulun siihen ryhmään joka olisi juonut itsensä hengiltä, jos alkoholia olisi ollut mahdollista tilata kotiin.
Olen tietoinen myös siitä, että alkoholia saa muutenkin kotiin jo nyt vaikkapa pimeiltä markkinoilta. Mutta on selvää, että riskiryhmään kuuluvat, monet ihmiset juovat itsensä hengiltä ja se tulee vain helpottumaan. Olisi varmasti syytä miettiä voiko asialle tehdä mitään, vai onko se täysin yhdentekevää.
Minusta alkoholin vaarat pitäisi myös ottaa huomioon vaikka se onkin hyväksyttävä päihde, eikä asenteen pitäisi olla aina alkoholia käyttäviä myötäileviä kaikkien muiden kustannuksella, jopa niin että ihmisten annetaan vaikka tappaa itsensä alkoholilla.
Kommentit (24)
Millähän Räsänen ja kumpp. selittävät sen, että ympär eurooppaa on jo vapaampaa- eikä silti jokainen olekaan juoppo?
Vierailija kirjoitti:
Millähän Räsänen ja kumpp. selittävät sen, että ympär eurooppaa on jo vapaampaa- eikä silti jokainen olekaan juoppo?
Vakio selitys on että suomalainen on ihan eri kuin kaikki muut maailman ihmiset.
Oma toiveeni on, että alkoholia ei pyydä ihmisille jotka tulee ovelle ulosteet housuissa puolikuolleena. Ei ravintolatkaan saa myydä.
Olisi myös hyvä jos ihmisistä tehdään huoli ilmoituksia tarvittaessa ja ohjataan hoidon piiriin. Vaikka tässä ketjussa joka ainut alkoholisti onkin luokiteltu jo menetyksi tapaukseksi eikä heistä tarvitse välittää, tosiasiassa ihmiset voivat raitistua.
Sensijaan että koet sen uhkaksi omalle dokaamisellesi, että keskustellaan myös alkoholin huonoista puolista voidaan myös päihderiippuvaisia auttaa ja tuntea jonkinlaista myötätuntoa. Ei heitä tarvitse valtion avustuksella auttaa ennenaikaiseen hautaan, voidaan myös miettiä ratkaisuja heidän auttamiseksi.
Juu, itse ainakin ostin vaan Viron reissulta vuoden viinalastin kerralla 30 litraa 80% viinaa, että minuun ei nuo rajoitukset vaikuta suuntaan tai toiseen.
T. Alkoholisti