Possujen kastraatiokielto peruttiin possuja saa kastroida ilman kunnon kivunlievitystä
Hallitus on perumassa possujen kivuliaan kastraation kiellon lakia. Koska lihateollisuus haluaa viedä meidän verorahoilla halpaa sianlihaa kiinaan.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011385309.html
Olen itse opiskeluaikana joutunut tuota toimenpidettä tekemään ja se oli ihan hirveää. Possut huusivat suoraa huutoa, ja toimenpiteen jälkeen tärisivät nurkassa jalat tutisten, selkä kyyryssä, eivät syöneet eivätkä juoneet.
Jokainen voi kuvitella omalle kohdalle sitä että annetaan vähän panadolia ja sen jälkeen leikataan kivespussit pihdeillä auki ja kivekset vedetään ulos.
Tämän kohtelun siis kohtaa jokainen urospuolinen pikkupossu suomen sikataloudessa.
Kommentit (315)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa tekin lihansyönti.
Lihansyönnin lopettaminen on kyllä ainoa eettinen ratkaisu. Kasvisruoka on hyvää ja tervellistä. Etkä kasvissyöjänä ole osallisena eläinten kiduttamiseen ja murhaamiseen!
Kerro yksikin hyvä lämmin kasvisruoka? Kyllä ne ovat harvassa. Haisevat toinen toistaan yököttävämmälle niinku kaalikeitto 🤮
Itse tehdyt kasvispihvit ovat hyviä, samoin kasvispitsa, kasvistortillat, kasvismakaronilaatikko jne. yleensäkin lihatätteen voi korvata mieleisillään kasviksilla. Keitoista hyviä linssikeitto, munakoisokeitto ja kasvissosekeitto.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Luuserit itkevät täällä possujen takia. :D
Ehkä ovat itse henkiseltä tasoltaan samanlaisia.
Leikataan sinulta pallit auki ja revitään sisus ulos. Katsotaan, naurattaako senkin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kärsivät paljon.
t. muslimi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhistelijat varmaan sitten eivät itse syö possua?
En syö kidutettua possua.
Jos lihantuotanto tapahtuisi edes jollain tavalla eettisesti, olisi asia eri.
Soijakilon takia tapetaan satojatuhansia hermomyrkyllä. Mitä eettistä siinä on?
Sano sinä.
Suurin osa soijasta menee karjan rehuksi. Kai tiesit sen?
Vierailija kirjoitti:
Maassa maan tavalla. Suomessa syödään makkaraa, joka on tehty sianlihasta. Jos ei tämä kelpaa, niin on parempi muuttaa muualle.
No isoäitini ja vanhimpien tätieni aikaan pienet porsaat hoidettiin sisätiloissa (ihmisten kotona) siihen, että pärjäsivät navetassa ja ulkona. Aika erilaista oli hoito silloin ja pienemmät eläinkoot. Että voittehan te ottaa possun kotihoidokiksi ja syödä sen sitten aina jouluna + lopuista makkaraa. On elänyt vuoden onnellisena lemmikkinä ennen sitä niin passaa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Maassa maan tavalla. Suomessa syödään makkaraa, joka on tehty sianlihasta. Jos ei tämä kelpaa, niin on parempi muuttaa muualle.
Eihän Purrakaan syö. Olisiko hänen parempi muuttaa muualle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihansyönnin lopettaminen on kyllä ainoa eettinen ratkaisu. Kasvisruoka on hyvää ja tervellistä. Etkä kasvissyöjänä ole osallisena eläinten kiduttamiseen ja murhaamiseen!
Kerro yksikin hyvä lämmin kasvisruoka? Kyllä ne ovat harvassa. Haisevat toinen toistaan yököttävämmälle niinku kaalikeitto 🤮
Itse tehdyt kasvispihvit ovat hyviä, samoin kasvispitsa, kasvistortillat, kasvismakaronilaatikko jne. yleensäkin lihatätteen voi korvata mieleisillään kasviksilla. Keitoista hyviä linssikeitto, munakoisokeitto ja kasvissosekeitto.
-eri
Aivan järkyttäviä. Tortillaa ei voi syödä pelkällä kasviksilla, mutta voi pelkkä esim jauheliha sisään. Sitä syö kylmänäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhistelijat varmaan sitten eivät itse syö possua?
En syö kidutettua possua.
Jos lihantuotanto tapahtuisi edes jollain tavalla eettisesti, olisi asia eri.
Onko halal-liha ok? Miksi sitä sitten saa myydä Suomessa?
Kuka sanoi että se on ok?
Kasvissyöjäluuserit vinkuu kun itsensä kaltaisia elukoita kidutetaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuserit itkevät täällä possujen takia. :D
Ehkä ovat itse henkiseltä tasoltaan samanlaisia.
Leikataan sinulta pallit auki ja revitään sisus ulos. Katsotaan, naurattaako senkin jälkeen.
Varmaan jos se tehtäisiin samalla tavalla muutaman viikon ikäisenä niin kerran itku ja thats it. Voisi olla jopa helpompi elämä seuraavat 100 vuotta. Onko sitä edes tutkittu? Puhut kuitenkin vaikka ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka hyväksyy tämän on sairas.
Kok ja ps kannattavat eläinrääkkäystä.
Ja sdp:llä puoluesihteerinä "tapettiin sun katit" näkkäläjärvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelkaapa lomittajien kanssa, voitte kuulla lisää mielenkiintoisia tarinoita.
Nimimerkillä 25 vuotta sitten sianlihan syönnin lopettanut.
Miettikääpä miten emakot kärsivät porsitushäkeissä, järkyttävää eläinrääkkäystä - sutä on tehotuotanto 442
Oon keskustellutkin. Lomittaja kertoi, että possut jäisivät ison emakon alle ja kuolisivat ilman porsitushäkkejä. Mutta tehän luette satukirjoja muutenkin, että saatte väritettyä agendaanne.
Sehän se nimenomaan on syynä, mutta se ei silti ole oikeutettua emakonkohtelua liiskata sitä paikoilleen. Sitä voi kieltäytyä sellaisista asioista, jotka eivät ole itselleen välttämättömiä. Se on sinun valinnoista johtuvaa toimintaa. Jos valitsisit toisin, niin toiminta loppuisi.
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjäluuserit vinkuu kun itsensä kaltaisia elukoita kidutetaan
Kiitos tästä ikkunasta lihaa syövän ihmisen sielunmaisemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvisyöjän nenään taas liharuoat haisee ihan pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Aivan järkyttäviä. Tortillaa ei voi syödä pelkällä kasviksilla, mutta voi pelkkä
Sinä olet huono ruoan laittaja. Tofutortillat ovat todella hyviä ja mausteilla voi leikitellä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvisyöjän nenään taas liharuoat haisee ihan pahalta.
Kuolleet haisee pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelkaapa lomittajien kanssa, voitte kuulla lisää mielenkiintoisia tarinoita.
Miettikääpä miten emakot kärsivät porsitushäkeissä, järkyttävää eläinrääkkäystä - sutä on tehotuotanto 442
Niin sika kärsän omaavana kärsii, ja porsitushäkit on nykyään tilavia, ei ne niissä kärsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon keskustellutkin. Lomittaja kertoi, että possut jäisivät ison emakon alle ja kuolisivat ilman porsitushäkkejä. Mutta tehän luette satukirjoja muutenkin, että saatte väritettyä agendaanne.
Lihateollisuuden satukirjat on selvästi sulla luettuna.
Vierailija kirjoitti:
Ei mutta hei, täähän on just tätä kotimaista puhdasta ja eettistä ruoantuotantoa parhaimmillaan, jota kannattaa tukea järjettömillä tukiaissummilla. Syökää vain sitä kotimaista kuraa, tärkeintä on, että saadaan pidettyä työpaikkoja maaseudun peräkammarin pojille ja syöpälääkäreille.
Aa, tää olikin jonkun työttömän AMK-agronomin katkera avautuminen, kun ei päässyt eläinlääkärikoulutukseen.