Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas hukkui lapsi, nyt Kumpulassa.

Vierailija
24.07.2025 |

Onko Suomessa kohta enää yhtään lasta elossa?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0e7c0c39-0ca8-4307-aca7-c979bfd68e14

Kommentit (196)

Vierailija
41/196 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset on just nyt siellä

Muista jutella lastesi kanssa illalla tapahtuneesta. Tuollainen jää muuten herkästi pyörimään mieleen.

Niin, jos ei satu olemaan juuri hänen lapsi kyseessä.

Ne on jo 22,24 ja 26 v

Vierailija
42/196 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista jutella lastesi kanssa illalla tapahtuneesta. Tuollainen jää muuten herkästi pyörimään mieleen.

Mun lapset on jo aikuisia

Ei se puhumisen tarvetta estä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/196 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen ehtii hukkua niin vaikka saataisiin eloon elvytettyä voi vammat olla pahoja. Elinikäisiä.

Vierailija
44/196 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjestas. Käy noita uimavalvojia sääliksi :(

Jep, monelle vielä ekoja kesäduuneja :/

Onhan se kauheaa että joku hukkuu sillä välin kun selaa tiktokkia puhelimella...

Vanhempien vika, ei uimavalvojien, idiootti.

Vierailija
45/196 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ilmiö on lisääntynyt maahanmuuton myötä. Lapsia ei vaadita, veden vaaroja ei tunnisteta. Uimarantojen hukkumiset oli pienten lasten osalta tosi vähäisiä 10 vuotta sitten. Toki suomalaisten uimataitokin on heikentynyt, mutta sillä ei ole mitään tekemistä alle kouluikäisten hukkumisten kanssa. 

Vierailija
46/196 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun näitä keissejä on nyt ollut, luulisi että jos suomalaista mediaa seuraa niin olisi vanhempien olevan ekstratarkkana!

Vierailija
47/196 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset on jo aikuisia

Ei se puhumisen tarvetta estä. 

Ei tietenkään, mutta en nyt ihan heti ole soittamassa.

Vierailija
48/196 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla vakava aivovaurio jos ilman happea eli vammaiseksi, jo elämän alussa tai kuolla. Se ei ole oikein lasta kohtaan. Vanhempia pitäisi ohjeistaa ellei ole selkeää, eri kielillä. Onko uimavalvojia hereillä.

Vierailija
49/196 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ilmiö on lisääntynyt maahanmuuton myötä. Lapsia ei vaadita, veden vaaroja ei tunnisteta. Uimarantojen hukkumiset oli pienten lasten osalta tosi vähäisiä 10 vuotta sitten. Toki suomalaisten uimataitokin on heikentynyt, mutta sillä ei ole mitään tekemistä alle kouluikäisten hukkumisten kanssa. 

10 vuotta sitten vain Jormat ja Heikit hukkui mökillä kun lähtivät kännipäissään uimaan. 

Vierailija
50/196 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan ehkä kannattaisi tarkistaa jostain montako lasta Suomessa on. PUoletkaan ei ole onneksi vielä hukkuneet.

Enkä tarkotia, ettei tuo olisi turhaa ja huolimatonta ja äärimmäisen ikävää.

Vierailija
51/196 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla viedä lastani enää uimarannalle, koska valvojat ovat ammattitaidottomia.

Vierailija
52/196 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poika pienestä asti saanut sitten soturi kasvatuksen niin tottakai hetkessä oppii sitten uimaan ominpäin.

Vierailija
53/196 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi uimalat on nyt niin täynnä että uimataitoinenkin lapsi voi esim jäädä toisen uimarin tönäisemänä veden alle ja vetää vettä keuhkoihin. Mulle kävi lapsena niin kun telmittiin vedessä. Yhtäkkiä olin veden alla ja menetin hetkeksi suuntavaiston miten päästä pintaan. Muistan tunteen :(

Vierailija
54/196 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei asiaa uimarannalle jos lapsi ei osaa uida. Se olisi kyllä hyvä perustaito.

Miten opitaan uimaan ilman uimaan menoa? Mekin käytiin tenavan kanssa ja opittuaan olemaan vedessä, löytyi sekin uimataito. Niin minäkin olen oppinut. Tietysti vahdimme tarkasti kuten minuakin. Alku taidolle on se että lapsi ei pelkää vettä ja uskaltaa turvallisesti leikkiä ja sukeltaa. 

Vierailija
55/196 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä arvasin tämän että joku kuitenkin tulee hukkumaan vaikka on niin paljon asiasta kirjoitettu.

Mutta kun ei ne äh tä mit lue muuta kuin imaa mien satuja.

Miksi tulet puskemaan omaa roska agendaasi tänne, kun nuoria on kuollut? Sairasta ja ei teitä uhrit kiinnosta pätkääkään, kunhan öyhöttää saatte...

Vierailija
56/196 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla viedä lastani enää uimarannalle, koska valvojat ovat ammattitaidottomia.

On vanhempien tehtävä opettaa lapset uimaan rannalla. Jos ei osaa vielä uida niin sitten laitetaan kellukkeet.

Vierailija
57/196 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, vielä näin lyhyellä ajanjaksolla mitä nämä helteet ovat kestäneet.

Onko tää jatkuva ruudulla olo jotenkin sopertanut lasten aivot, etteivät jaksa keskittyä mihinkää. Uiminen vaatii kuitenkin keskittymiskykyä jotta pysyy pinnalla.

Syy enemmänkin vanhemmissa jotka eivät valvo lapsiaan ja mieluummin ovat somessa.

Vierailija
58/196 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun tehtävä on valvoa lapsiasi. Valvojan tehtävä ei ole vahtia yksittäisiä lapsia 

Vierailija
59/196 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, vielä näin lyhyellä ajanjaksolla mitä nämä helteet ovat kestäneet.

Onko tää jatkuva ruudulla olo jotenkin sopertanut lasten aivot, etteivät jaksa keskittyä mihinkää. Uiminen vaatii kuitenkin keskittymiskykyä jotta pysyy pinnalla.

Ylelläkin kerrotaan selvin sanoin, mistä on kyse. Ei suomalaistaustaisista suomalaislapsista. Ihan hyvä, että uutisoidaan. Toivottavasti asianomaisten yhteisöt laittavat terää viestintäänsä: lapsi on aina huoltajansa vastuulla. 

Vierailija
60/196 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjestas. Käy noita uimavalvojia sääliksi :(

Jep, monelle vielä ekoja kesäduuneja :/

Silläpä. Siellä istutaan kaukana rannasta vieretysten puhumassa kun puhelimen käyttö kielletty.