Taas hukkui lapsi, nyt Kumpulassa.
Onko Suomessa kohta enää yhtään lasta elossa?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0e7c0c39-0ca8-4307-aca7-c979bfd68e14
Kommentit (196)
Voi se olla vaikka 15v lapsi joka on kavereitten kanssa siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, vielä näin lyhyellä ajanjaksolla mitä nämä helteet ovat kestäneet.
Onko tää jatkuva ruudulla olo jotenkin sopertanut lasten aivot, etteivät jaksa keskittyä mihinkää. Uiminen vaatii kuitenkin keskittymiskykyä jotta pysyy pinnalla.
Vanhempien aivot. Vanhemmat/huoltajat ovat lapsistaan vastuussa ihan lainkin silmissä.
Eläimetkin osaavat huolehtia jälkikasvustaan. Poikasta pidetään tiukasti silmällä, koska poikasten eloon jäänti turvaa lajin tulevaisuuden. Ihminen ei tähän kykene.
Tuossa uutisessa ei sanottu saatiinko pelastettua. Lapset pitäisi sitoa itseen kiinni. Niinkuin koirat ja kissat. Varsinkin poikalapset on nopeita. Pelastin itse oman poikani hukkumiselta. Ei ole aina kyse vanhempien välinpitämättömyydestä.
Vanhemmat : vahtikaa herkeämättä uimataidottomia ja vähätaitoisia lapsianne.,Edes kännykkään ette voi uppoutua, kaikki voi tapahtua nopeasti!
Toivottavasti nää helteet loppuisi pian.
Menee järkyttäväksi.
Ei asiaa uimarannalle jos lapsi ei osaa uida. Se olisi kyllä hyvä perustaito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä arvasin tämän että joku kuitenkin tulee hukkumaan vaikka on niin paljon asiasta kirjoitettu.
Varmaan moni muukin joka seuraa tilastoja.
"Suomessa hukkuu vuosittain keskimäärin 100150 ihmistä tapaturmaisesti, kertoo Suomen Uimaopetus- ja Hengenpelastusliitto. Tämä määrä on suhteellisen korkea verrattuna muihin Pohjoismaihin. Suurin osa hukkumisista tapahtuu kesäkuukausina ja liittyy uintiin, pulikointiin tai muuhun veteen menemiseen.
100 - 150
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti nää helteet loppuisi pian.
Menee järkyttäväksi.
Ei vaan kumpa vanhemmat ymmärtäisivät että lapsen luona pitää olla koko ajan käsimitan päässä
Vierailija kirjoitti:
Ei asiaa uimarannalle jos lapsi ei osaa uida. Se olisi kyllä hyvä perustaito.
Saa mennä rannalle vaikka lapsi ei osaisi uida, eihän sitä muualla opita. Rannalla ei ole asiaa, jos vanhempi ei osaa valvoa lastaan.
Vierailija kirjoitti:
Missä lukee, että hukkui?
No voihan se muutenkin mennä elottomaksi vedessä, vaikka sairaskohtauksen vuoksi.. 🙄
Kumpula on maksullinen. Tuskin siellä mitään suurperhettä ole ollut.
Sitä ss teettää, vanhemman ruuturiippuvuus.
Enkä edes liioittele.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset on just nyt siellä
Muista jutella lastesi kanssa illalla tapahtuneesta. Tuollainen jää muuten herkästi pyörimään mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista jutella lastesi kanssa illalla tapahtuneesta. Tuollainen jää muuten herkästi pyörimään mieleen.
Niin, jos ei satu olemaan juuri hänen lapsi kyseessä.
Eikö vanhempien terve järki tätä nyt sano, että lapsia pitää rannoilla vahtia?! Ilman kylttejä. Ei joka rantaan voi eikä tarvitse laittaa varoituskylttejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset on jo aikuisia
Vierailija kirjoitti:
Eloton lapsi nostettiin vedestä ja elvytettiin. Hukkui siis vai mitä ajattelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä arvasin tämän että joku kuitenkin tulee hukkumaan vaikka on niin paljon asiasta kirjoitettu.
Eikö ne aiemmat saatu pelastettua ihan, onko tästäkään vielä täysi selvyys miten kävi.
Ei ole, puhuttiin vain elottoman elvytyksestä.