Keski-ikäisillä miehillä on yksi supervoima, joka on ylitse muiden
Iltalehden kolumni: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fcccc264-5774-47b9-a2be-3585b3e4fce4
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Ja pih pah. Ikinä en ole ahdistellut ja en ahdistele nytkään. Eikä ahdistele kukaan sellaisista miehistä, piireissä joissa itse liikun. Sellaista katsottaisi hyvin pahalla ja lopulta vietäisiin porukalla saunan taakse. Arvatenkin tähänkin pätee sama logiikka kuin miesten tekemiin rikoksiin; 4% miehistä tekee 80% miesten tekemistä rikoksista, loput 96% miehistä sitten tekevät sen 20%.
Ymmärrän, että asia helposti vaikuttaa olevan toisin, mutta tilastofakta on tuo.
Salli mun nauraa. On se todella vallan ihmeellistä, miten kukaan mies ei tunne yhtään ahdistelijaa tai raiskaajaa... Naisten ja tyttöjen kokemus on VÄHÄN toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellaki näin on. Mä sain pakit kakskymppisinä daameilta ku renttumiehet kiinnosti niitä enemmän.
Sinä juoksitkin niiden jännätyttöjen perässä etkä huomannut vaatimattomia kilttityttöjä.
Miehenä voin sanoa että tässäkin näkökulmassa on totuuden siemen. Jos ajattelen luokkakavereitani, niin ne "tylsät harmaavarpuset", jotka eivät olleet koko ajan äänessä, olivat lopulta niitä jotka tekivät harkittuja päätöksiä, kouluttautuivat ja muutenkin näkivät vaivaa menestymisensä eteen. Eikä kyse ole siitä että he oikeasti olisivat olleet tylsiä - olivatpahan vain hiljaa, kun suulaimmat tytöt varasivat estradin. He myös pyrkivät hämäämään kaikkia määrittelemällä sitä mitkä ovat toivottavia ominaisuuksia tytöillä ja mitkä eivät - tietenkin oman itsensä eduksi.
Näin on, kun asiaa miettii. Ja voi jukranpujut nämä harmaavarpuset ovat nyt nelikymppisinä yleensä aika upeita ilmestyksiä. Ne tavoitelluimmat ovat olleet ihan karseita röökimuijia jo kolmekymppisinä.
M44
Vai sellaiset unelmien treffit. Meinasi tulla vähän oksennusta suuhun, mutta sitten kuvittelin treffiseuraksi Michael Praedin. Oli pakko todeta, että olen samaa mieltä. Nuo olisi unelmien treffit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset miehet ainakin ahistelee naisia ja tyttöjä eniten. Tämä oma henkilökohtainen kokemus ja muidenkin kertomana yleistä.
Ja pih pah. Ikinä en ole ahdistellut ja en ahdistele nytkään. Eikä ahdistele kukaan sellaisista miehistä, piireissä joissa itse liikun. Sellaista katsottaisi hyvin pahalla ja lopulta vietäisiin porukalla saunan taakse. Arvatenkin tähänkin pätee sama logiikka kuin miesten tekemiin rikoksiin; 4% miehistä tekee 80% miesten tekemistä rikoksista, loput 96% miehistä sitten tekevät sen 20%.
Ymmärrän, että asia helposti vaikuttaa olevan toisin, mutta tilastofakta on tuo.
Hahah, tervetuloa naisten maailmaan. Ahdistelua tapahtuu töissä ja vapaalla. Miehet katsoo vierestä, kun kaverit lääppii eikä kukaan edes sano mitään. En tietenkään tiedä mitkä sun piirit on. Minä itse olen absolutisti ja ylempitoimihenkilö. Olen huomannut ettei miehet edes tunnista ahdistelua, kun "pojat nyt on poikia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salli mun nauraa. On se todella vallan ihmeellistä, miten kukaan mies ei tunne yhtään ahdistelijaa tai raiskaajaa... Naisten ja tyttöjen kokemus on VÄHÄN toinen.
Sallin toki. Minun elämässäni tuo vaan on ihan täyttä totta. Toki tiedän raiskaajiakin, mutta eivät ole edes tuttavia. Tiedän piikkihuumeidenkin käyttäjiä, en kuitenkaan tunne, koska ovat tosiaan täysin erilaisissa piireissä liikkuvia yksilöitä. Ja kuten sanoin, antaa nauraa vaan :)
Noloa lukea meidän vanhusten ajatuksia kirjaimina. Saan myötähäpeäkohtauksia.
t,sepi yhden kaljan keissi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K-karuselliteoria siis pitää paikkaansa.
Ei pidä. Se on katkerien miesten keksimä pilkkauskeino naisille.
Miten niin? Juuri kolumnistikin sanoi ettei hän nuorempana kavereineen edes katsonut näitä kilttejä insinöörejä päin, vaan niitä tukka sekaisin olevia hyvännäköisiä nahkarotsityyppejä joiden tulevaisuudensuunnitelmat olivat luokkaa "vois perustaa bändin".
Sitten kun tuli 45 mittariin, alkoi kiltteyden ja stabiilin ammatin vaatiminen.
Niin, se oli kolumnistin kertomaa. Minä olen nuoruudessani 15 kesäisenä ihaillut hevaripoikia, mutta sinne nuoruuteen on jäänyt. Tuo heavy ym. raskas metalli on kulkenut mukana musiikkeineen, puseroineen. Aviomieheni ei ole insinööri, duunari, niinkuin minäkin. Tasainen ja lempeä luonne, muttei kiltti. Osaa tehdä omat päätökset. Liki 6kymppinen on, minä vähän nuorempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Juuri kolumnistikin sanoi ettei hän nuorempana kavereineen edes katsonut näitä kilttejä insinöörejä päin, vaan niitä tukka sekaisin olevia hyvännäköisiä nahkarotsityyppejä joiden tulevaisuudensuunnitelmat olivat luokkaa "vois perustaa bändin".
Lapset tehty jänniksen kanssa ja oma libido laskee, niin on aika etsiä joku munaton eunukki rahoittamaan loppuelämää. Supervoima on siis päästä elättämään muiden jälkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Puhuttaisiko välillä miesten kyseenalaisesta tavasta pyöriä pillukarusellissa 🤔 se on nimittäin suurin vastenmielisyys ja luotaantyöntävyys mikä miehissä on.
Tarkoittaako tämä että kaikki insinöörit ovat kilttejä ja kaikki basistit, urheilulliset ja nahkatakkia käyttävät ovat pahoja jänniksiä?
Tuo akkahan on ihan sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Tästähän täälläkin on puhuttu ja nyt sama tulee naisen kirjoittamana:
Monilla keski-ikäisillä miehillä on yksi supervoima ylitse muiden: kiltteys. Nyt naiset haluavat kiltin miehen. Asia ei välttämättä ollut näin nuorena, mutta viimeistään kun lasissa alkaa olla neljä-viisikymmentä, niin avot. Kiltit miehet nousevat arvoon arvaamattomaan kunnon miesten aika on täällä!
Nuorempana minä ja monet ystävättäreni rakastuimme renttuihin. Klassisiin tapauksiin, joilla oli seksikkäästi tukka sekaisin, paidannapit auki ja nahkarotsi niskassa. Erinäisiä taide- ja bändiprojekteja tulilla. Monilla oli myös päihde- tai mielenterveysongelmia, jotkut olivat jopa väkivaltaisia. Yksi mies heitti ystävääni silitysraudalla päähän.
Dynamiikka nuoruuden rakkauselämässä toimi suorastaan tervettä järkeä vastaan. Se, että rakkauden tiellä oli esteitä, vain lisäsi hullaantumista milloin mihinkin puolijuoppoon näyttelijään, basi
Keski-ikäinen nainen menopaussinsa jälkeen on yksi jätkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuttaisiko välillä miesten kyseenalaisesta tavasta pyöriä pillukarusellissa 🤔 se on nimittäin suurin vastenmielisyys ja luotaantyöntävyys mikä miehissä on.
Se ei kosketa kilttejä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei kosketa kilttejä miehiä.
Eli tarkoitatko kiltteys = inceliys ?
Ja sitten kun mies tulee oikein järkiinsä niin hän ei katsokkaan naisia päin. Final boss.
Ai että me keski-ikäiset heterosedät ollaan kilttejä? Taitaa asia olla hieman toisin päin. Nuorempana oltiin kiltimpiä, kun oli yhtenäiskulttuuri ja asiat yhteiskunnassa paremmalla tolalla. Nykyisin ollaan pohjimmiltaan niin v i t t u u n t u n e i t a yhteiskuntaan, että naisten parempi vaan muodostaa niitä lesbosuhteita keskenään, ette te meidän juttuja enää kestä.
"Myöskään viinaa juovat tai naisiin menevät renttumiehet eivät enää kiinnosta, kirjoittaa Iltalehden kolumnisti Anne Moilanen"
Miksi ne aiemmin kiinnostivat Annea?? En ymmärrä...
Vierailija kirjoitti:
Supervoima on miehen lompakko.
Ja status, ehkä jopa enemmän. Jos niitä ei ole, niin voi voi!
Vai vielä supervoimaeiköhän kyseessä ole kaljamaha ja kakkostyypin diabetes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset tehty jänniksen kanssa ja oma libido laskee, niin on aika etsiä joku munaton eunukki rahoittamaan loppuelämää. Supervoima on siis päästä elättämään muiden jälkeläisiä.
Mielummin olen lopun elämää neitsyt kun alan elättämään toisten lapsia.
-41v neitsytmies
Kuten kolumnissakin sanottiin, niin moni nainen jättäytyy mielellään parisuhdemarkkinoiden ulkopuolelle sen jälkeen kun lapset ovat lähteneet kotoa. Sama pätee eronneisiin miehiin. Miehetkin ovat tehneet nuoruudessaan typeriä päätöksiä viettiensä varassa. Olen mies joka elää hyvässä parisuhteessa ja toivon että naisystävänikin kokee samoin. Jos hän kuitenkin lähtisi, tuskin hakisin ketään enää. Elämäni olisi mallillaan ilman parisuhdettakin, enkä varmaan vain jaksaisi nähdä sitä vaivaa minkä molempien osapuolien kannalta hyvän parisuhteen rakentaminen vaatisi. On vaikea kuvitella että joku nainen voisi tuoda elämääni jotain niin että vaikutus olisi plussan puolella.
Nuorena parisuhdemarkkinoilla pitää erottautua edukseen muista oman sukupuolen edustajista. Keski-ikäistä kumppania tavoitellessa kovin "haastaja" voikin olla ei-kukaan, eli omaehtoinen elämä.