Rosebud kirjakaupasta ja Hesarin jutusta
Hei,
Hesarissa on käyty keskustelua Rosebud kirjakaupasta jonka vuokrasopimuksen Helsingin yliopisto on päättänyt lopettaa. Hesari on tehnyt juttuja, julkaissut mielipidekirjoituksia ja kommentteja.
Viimeisin on tänään julkaistu Jaana Ihalaisen, kiinteistöjohtaja, Helsingin yliopisto ja toimitusjohtaja, Helsingin Yliopistokiinteistöt oy kirjoitus, jossa hän perustelee miksi Helsingin yliopiston on (muka) toimittava kuten he nyt ovat päättäneet toimia ja eivät voi suosia yksittäistä yritystä joka jo toimii siinä liiketilassa missä Rosebud nyt toimii.
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011382695.html
Minä en ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa, muuten kuin että HY:tä puuttuu vain halua järjestää asia. Koska sen järjestäminen on erittäin yksinkertaista heille ja Rosebud kirjakaupalle, niin ettei voida moittia sitä että Rosebud voi jäädä vuokralaiseksi siihen tilaan.
Nimittäin, jos HY ja Rosebud sopivat seuraavaa:
Rosebud Books Oy, laskee suunnatun osakeannin HY:lle jolla siitä tulee Rosebud Books Oy:n vähemmistöosakas, niin sen jälkeen HY:llä on hyvä syy suosia oman etunsa mukaisesti suosia sitä että Rosebud Books Oy harjoittaa liiketoimintaa sen omistamassa kiinteistössä ja he saavat vuokran lisäksi myös Rosebud Books Oy tuloksesta jaettavan tuloksen osuudesta osinkotuloa.
Eli hyvin yksinkertaisella yritysjärjestelyllä tuon kaltainen asia on järjestettävissä ja minun on hyvin vaikea ymmärtää ja uskoa, että onko muka HY:n johto näin taitamaton yritysjärjestelyissä?
En tiedä onko Rosebud Books Oy, esittänyt tätä vaihtoehtoa mutta jos ei niin ehkä kannattaisi. Ja HY:n kannattaisi vielä harkita asiaaa uudemman kerrran.
Minulla ei ole Hesarin tunnuksia, joten en voi käydä kirjoittamassa linkattuun kirjoitukseen tästä, mutta jos teillä jollakin on niin käykääpä kirjoittamassa se sinne.
Hei, tuota ei kirjoittanut Ap, siis minä, vaan joku muu trollaa.