Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakkaita pyydetään näyttämään kassit kassalla - näin perustelee kauppias

Vierailija
24.07.2025 |

https://www.tyrvaansanomat.fi/uutiset/art-2000011382105.html

"Yleensä asiakkaat suhtautuvat pyyntöön hyvin, mutta eivät aina. Osa närkästyy ja pitää tilannetta nolona."

Kommentit (509)

Vierailija
201/509 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä pitää tehdä numero? Ei tuon pitäisi olla ongelma muille kuin varkaille.

Joissain Euroopan metropoleissa (esim. Roomassa) kauppaan ei saa edes viedä reppua tai omaa kassia.

Ostaako nekin joka kerta muovikassin tai jopa useamman?

Vierailija
202/509 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahah, taidan ripustaa feikkipallit roikkumaan sepaluksesta (olen nainen, niin oikeita ei ole) ja käydä ko. kaupassa. Tulee näyttö automaattisesti, ilman pyyntöjä.

Lähikaupassamme on kyltti, jossa lukee "pyydämme asiakkaita näyttämään kassit pyytämättä". Siis pyydetään pyytämättä :)

Aijai, Simeliuksen unelmamaailma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/509 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolainen hellarivapari nainen varasteli ostoksia ostareilla ihan vaan otti ne kassista tai kassin . Itis ja Vuosaari. Härski. Asui suunnalla KALVIK. 

Vierailija
204/509 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kävisi kaupassa, jossa asiakkaaseen suhtaudutaan varkaana. 

Oletko vasuri ,joille varastaminen sopii, puolueen johtoa myöden.

Vierailija
205/509 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten rattaissa menee siinä kuin miesten housun lahkeissa. 

Vierailija
206/509 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset varastelee aina R KIOSKILTA Sipsit ja oluet. 

Vierailija
207/509 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja kuka määrittää millainen valvontakuva riittää epäilyyn? Jos häärit kassin kanssa salamyhkäisesti hyllyllä kauan aikaa olan yli kuikuillen ja kassia aukoen? Saatoit ehkä puhelinta räplätä, mutta nauhalta se voi näyttää joltain muulta."

Kannattaa olla siis varma siitä että on nähnyt tavaraa varastettavan.

Miksi tämä on sinulle hankalaa?

No ehkä se, että vartija joutuu pyytämään poliisin tarkistamaan nauhan, jossa nauha vaikuttaa näyttävän varkauden. 

Vierailija
208/509 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EN TAAATUSTI MENIS KO KAUPPAAN.ENKÄ AVAAA KASSIANI. SIEL  EI OLE KU TYHJÄÄ TÄYNNÄ. jALOILLA VOI AANESTÄÄ- KUN MINUT KERRAN TURHIEN HÄLYJEN TAKIA KAKSI YLIINNOKASTA  V ARTIJAA RAAHAS PIENNEEN KOPPIIN JA TUTKIVAT LAUKKUNI.tein VALITUKSEN JA MENEN VAIN ÄÄRIMMÄISESSÄ HÄDÄSSÄ KO MARKETTIIN. 

No mikset näyttänyt sitä kassiasi niin olisit päässyt helpolla ja joku voisi vieläkin luulla sinua sivistyneeksi ihmiseksi?

Tulevan lakimuutoksen myötä kauppiaan ei enää jatkossa tarvitse päästää sinua kauppaansa.

Vierailija
209/509 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan ihmiset joukolla boikotoimaan kyseistä kauppaa. Voi ääni kellossa muuttua, kun alkaa asiakkaat kaikota.

Vierailija
210/509 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigolot seuraa ihmisiä näpistelee kassista ja taskuista. 

Vierailija
211/509 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset piilottaa kananuddetit puseron alle ja menee äiskän kaa kassan ohi ilman ongelmia. 

Vierailija
212/509 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä pitää tehdä numero? Ei tuon pitäisi olla ongelma muille kuin varkaille.

Joissain Euroopan metropoleissa (esim. Roomassa) kauppaan ei saa edes viedä reppua tai omaa kassia.

Luulen, että karkottavat enemmän rehellisiä asiakkaita kuin vähentävät varastelua tuolla käytännöllä. Mutta kauppiaan oma valinta. Kilpailjat ottavat mielellään nuo asiakkaat vastaan.

Minä taas luulen Roomassa käyneenä, että siellä ei juuri mihinkään kauppaan pääse omien kassien/reppujen kanssa.

No kenen reppua siellä sitten pitää kantaa mukana?

Muuten olen sitä mieltä, ettei minua juurikaan kiinnosta, kenen reppua Roomassa saa kantaa kauppaan. Kyse oli käsittääkseni suomalaisesta ruokakaupasta.

Minua on kerran vaadittu avaamaan reppuani, kun Bauhausissa portti alkoi piipata. Myyjä nappasi kassahihnalta juuri maksamani 170 euron Oraksen hanan ja alkoi vaatia, että tyhjennän taskuni. No en todellakaan tyhjentänyt. Jo maksamani hanan palautin välittömästi samaiselle kassalle ja vaadin rahat takaisin. Sitten menikin monta vuotta ennen kuin rahojani siihen liikkeeseen vein.

Vierailija
213/509 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaikkien asiakkaiden tulisi näyttää reput/kassit. Ahdistaa, kun kassa valitsee vain jotkut, joiden pitää näyttää ne. Millä perusteella? Ovatko he jotenkin "epäilyttävän" näköisiä? Minusta tuo on epäkohteliasta rehellisiä asiakkaita kohtaan, ja tuo on yksi syy miksi suosin nettikauppoja.

Vierailija
214/509 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kännykkäkukkaroa isompaa kaupassa paitsi tyhjän ostoskassin.  Aukaisen sen laskoksista kassalla tai jos siellä on apteekista ostettua vilautan kassalle, nää apteekista.

Minua ei haittaa kassin näyttö koska en varastele 

Vierailija
215/509 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, nykyisin pitää laittaa kassalla housut kinttuun jotta kassahenkilö näkee millaiset kassit on...

Vierailija
216/509 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä kännykkäkukkaroa isompaa kaupassa paitsi tyhjän ostoskassin.  Aukaisen sen laskoksista kassalla tai jos siellä on apteekista ostettua vilautan kassalle, nää apteekista.

Minua ei haittaa kassin näyttö koska en varastele 

Minua haittaa, mutta en varastele. Minun kassin sisältö ei myyjälle kuulu.

Vierailija
217/509 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähänpä ihmiset tietävät oikeuksistaan. Ja kauppiaat eivät ilmeisesti osaa noudattaa lakia. Kenenkään ei tarvitse avata kassia, eikä jäädä odottelemaan vartijoita sen vuoksi, että kassamyyjä haluaa ilman mitään todisteita katsella kassiin.

Ei toki tarvitse, mutta rehelliselle ihmiselle se ei lienee ole kovin iso ongelma? Voihan sitä tietty jatkaa matkaa ja juoksuttaa / ajattaa vartijaa ja sitten ihmetellä miksi kaupoissa hinnat kallistuu, kaikki hävikit jne näkyy myös hinnoissa.

Edelleen on kyse perusoikeuksista. Mitä kaikkea sinä annatkaan itsellesi tehdä "kun ei rehelliselle ihmiselle ole mikään ongelma luopua oikeuksistaan". 

Huokaus, no en muuta mutta ehkä kaikille ei ole niin iso ongelma jos nyt kerran 10v joku kassa pyytäisi näyttämään laukkua, senkun katsoo ja homma ohi ja jatkaa matkaa. Toki jos nyt olisi niin tarve jokaikinen hetki pitää kiinni oikeuksista niin voisi tokaista että en näytä ja jatkaa matkaa, en vain tiedä mitä siinä voittaisin? Jee pidin kiinni oikeuksistani? Minulle kun tuollainen ei ole mikään henkilökohtainen loukkaus saati vakavampaa, että olisi tarve pitää niistä oikeuksista kiinni.

Vierailija
218/509 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista Kanadassa ja Jenkeissä joissakin liikkeissä kuten esim Costo käydessä. Pyydetään tulemaan sivummalle ja näyttämään kuitti.

Pyytäjä katsoo kassiin, tarvitteessa nostelee tuotteita pöydälle ja käy läpi että kaikki on lyöty kassaan.

Kyse on enemmänkin siitä, että kassa ei jätä lyömästä tai anna luvattomasti alennusta.

Hyvin kohteliaita ja ystävällisisiä ovat. Kun asian tietää etukäteen, siellä on kyltit sisään menessä jossa asia kerrotaan niin ei minusta mikään ongelma koskaan ole ollut.

Kauppaan ei pidä viedä sisälle mitään kasseissa mistä ei ole kuittia muualta. Useimmat liikuu autolla ja jättää muut ostokset autoon ja tulee kauppaan vain tyhjien kassien kanssa. Toki on myös lokeroita joihin voi jättää jos ei tullut autolla.

Vierailija
219/509 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole koskaan pyydetty avaamaan kassia tai reppua. ilmeisesti vaikutan rehelliseltä.

Vierailija
220/509 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja kuka määrittää millainen valvontakuva riittää epäilyyn? Jos häärit kassin kanssa salamyhkäisesti hyllyllä kauan aikaa olan yli kuikuillen ja kassia aukoen? Saatoit ehkä puhelinta räplätä, mutta nauhalta se voi näyttää joltain muulta."

Kannattaa olla siis varma siitä että on nähnyt tavaraa varastettavan.

Miksi tämä on sinulle hankalaa?

Oletko nähnyt valvontakuvaa? Ei se ole mitään amerikkalaisten elokuvien laatua. Jos nauhalla näyttää, että kassiin meni tavaraa niin silloinhan se riittää siihen, että vartija pysäyttää ja pyytää poliisin jos asiakas ei ole yhteistyö haluinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi