Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset ei osta terveysvakuutusta?

Vierailija
23.07.2025 |

Terveysvakuutuksen kun ostaa niin saa heti lääkäriajan ja hoitoa, saa samalle päivälle lääkäriajan ja yksityisellä puolella asiat hoituu paljon nopeammin kuin julkisella puolella.

Terveysvakuutuksen saa alle 1000e/vuosi 0e omavastuulla. Minä otin terveysvakuutuksen hintaan 550e/vuosi ja 0e omavastuu.

Hoitoa saan heti yksityisellä puolella ja myös leikkaukset kustantaa vakuutusyhtiö. 

Miksi sinä et osta terveysvakuutusta?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuutusyhtiöiden matemaatikot eivät ole tyhmiä. Vakuutusyhtiöille kertyy vakuutuksista enemmän maksuja kuin niistä maksetaan korvauksia. Jos homma olisi toisinpäin, niin vakuutusyhtiö lopettaisi tällaisen vakuutustuotteen.

Perusterveelle henkilölle terveysvakuutus on tappiollinen pitkässä juoksussa. Halvempaa on käydä yksityisellä silloin kuin tarve vaatii ja maksaa kaikki omasta pussista.

Noo... ennen olin perusterve. Sitten tuli vaihdevuodet, joiden tutkimisessa tutkittiin ensin kaikki mahdollinen ennenkuin toinen gyne keksi syyn.

Tähän meni tonni tolkulla rahaa ja ikinä ei olisi julkisella kaikkea tutkittu. Saan kierukan ja kaikki ultrat sekä lääkkeet ilmaiseksi loppuelämän.

Sitten tutkittiin ja hoidettiin verenpainehommat, nyt lääkkeet ja seurannat ilmaiset. Ja viimeisimmäksi keksin että voisin kokeilla lihavuuslääkitystä joka hiukan kallis, n

Niin, yksittäistapauksella ei voi perustella sitä, että jokin vakuutus kannattaa ottaa. Vakuutustoiminta on liiketoimintaa ja vakuutusyhtiö saa tuloja vain vakuutusmaksuista ja niille kertyneistä sijoitustoiminnan tuotoista ja näiden on yhdessä oltava suuremmat kuin kaikki vakuutusyhtiön kulut yhteensä. Muuten vakuutusyhtiö menee konkurssiin. Tällöin on selvää, että keskimääräinen asiakas häviää aina pitkässä juoksussa, kun hän ottaa vakuutuksen.

Vierailija
42/78 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostavat hintaa, kun käytätte vakuutusta. Halvempaa maksaa vaikka kerran vuodessa 1500 eurolla käyntejä yksityisellä. Eikä se mitään lihavuuslääkkeitä korvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, jos parikymppisestä laitatte sen rahan joka vuosi säästöön. Kiva summa 20 vuoden päästä.

Vierailija
44/78 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa, jos parikymppisestä laitatte sen rahan joka vuosi säästöön. Kiva summa 20 vuoden päästä.

Mutta ajattele, ihminen sairastuu välillä ja tarvitsee hoitoa. Terveysvakuutuus takaa sen että saa hoitoa nopeasti. 

Minun mielestä omaan terveyteen kannattaa laittaa rahaa koska julkinen terveydenhuolto on erittäin hidasta ja tehotonta.

Vierailija
45/78 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki saa vakuutusta vaikka haluaisikin. Syynä voi olla suvussa ilmenneet sairaudet tai aiemmat leikkaukset tai muut terveydelliset syyt jotka ovat vakuutusyhtiöille riski.

Itse olen täysin terve ollut aina, normaalipainoinen peruaktiivinen, ei lainkaan sukurasitteita ole minulle tullut, mutta ainut ongelma vakuutuksen saantiin on keskenmenotausta. Sen vuoksi en saanut edes raskausvakuutustakaan.

Vierailija
46/78 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan pitäisi olla ilmainen julkinen terveydenhoito..

Sitä vartenhan veroja maksetaan. Tosin terveyskeskukseen kun pääsee. Siellä on suurin osa muualta tulleita. 

Eli onko tässäkin tapauksessa tosiasiallisesti näin. Että suomalaiset maksaa muualta tulleiden terveydenhoidon. Pääsemättä itse hoitoon. 

Vierailija
47/78 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuran vakuutus kattaa treeneissä ja kisoissa sattuvat tapaturmat. Työterveys kuittaa arjen pienet taudit. Mitään vakavampaa ei ole kohta 50 vuoteen osunut kohdalle, joten en koe tarvetta maksaa ylimääräistä.

Vierailija
48/78 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt mielessä ottaa tällaista vakuutusta. Olen saanut aina julkisella hyvää hoitoa, pienempiin juttuihin työterveydestä.  

Vierailija
49/78 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä ja on työterveys, joten miksi maksaisin vakuutusta? Ja jos jään työttömäksi ei ole varaa maksaa vakuutusta. 

Ja muutenkin luotan enenmmän julkiseen terveydenhuoltoon kuin yksityiseen. 

Vierailija
50/78 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä edes tekisin terveysvakuutuksella. Suomessa on kansainvälisesti arvioituna laadukas erikoissairaanhoito ja työterveydestä saan tarvittaessa hoitoa lähes kaikkiin pienempiin vaivoihin. Vaikka julkista terveydenhuoltoa jatkuvasti parjataan, niin kyllä minä olen saanut sitä kautta aikoja varattua ja palvelu ollut ihan hyvää. Miksi tuhlaisi rahani edes teoriassa vielä verojen päälle terveysvakuutukseen, joka on käytännössä vakuutusyhtiöiden rahantekoinstrumentti?  

Vierailija
51/78 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin moni ei saa sairauksien takia. 

Eikä tarvitse olla edes oma sairaus, riittää jo se, että suvussa kulkee jokin sairaus.

Vierailija
52/78 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ole minun asiani suositella. Eri yhtiöihin voi olla yhteydessä ja kilpailuttaa. Moni työnantaja myös tarjoaa kaikenkattavan sairauskuluvakuutuksen työterveyden päälle, se ei rajaa mitään ulos. Minulla on tällainen. Kannattaa siis huomioida tämä myös työnantajaa valitessa. 

Lasten vakuutukset on otettu ennen syntymää, joten eivät poissulje mitään sairautta. 

Vierailija
53/78 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan pitäisi olla ilmainen julkinen terveydenhoito..

Sitä vartenhan veroja maksetaan. Tosin terveyskeskukseen kun pääsee. Siellä on suurin osa muualta tulleita. 

Eli onko tässäkin tapauksessa tosiasiallisesti näin. Että suomalaiset maksaa muualta tulleiden terveydenhoidon. Pääsemättä itse hoitoon. 

Suomessa on julkinen terveydenhoito mikä on melko kallis ja erittäin hidas. Julkinen terveydenhuolto pitäisi uudistaa siten että hoitoa saisi nopeammin ja että hoito olisi muutakin kuin lääkkeitä ja kotiin.

Vierailija
54/78 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ole minun asiani suositella. Eri yhtiöihin voi olla yhteydessä ja kilpailuttaa. Moni työnantaja myös tarjoaa kaikenkattavan sairauskuluvakuutuksen työterveyden päälle, se ei rajaa mitään ulos. Minulla on tällainen. Kannattaa siis huomioida tämä myös työnantajaa valitessa. 

Lasten vakuutukset on otettu ennen syntymää, joten eivät poissulje mitään sairautta. 

Mitä silloin kilpailutetaan, kun yksikään vakuutusyhtiö ei myönnä vakuutusta?

Vierailija
55/78 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ajattele, ihminen sairastuu välillä ja tarvitsee hoitoa. Terveysvakuutuus takaa sen että saa hoitoa nopeasti. 

Minun mielestä omaan terveyteen kannattaa laittaa rahaa koska julkinen terveydenhuolto on erittäin hidasta ja tehotonta.

Jos sairastut syöpään, terveysvakuutuksen avulla saat lähetteen nopeasti erikoissairaanhoitoon, sen jälkeen oletkin julkisella sanassa jonossa kaikkien muiden kanssa jonottamassa hoitoa.

Vierailija
56/78 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja miehelläni on, kaikilla kolmella lapsella on ja todellakin suosittelen kaikille. Olemme terveysbingossa voittaneet useamman pitkäaikaissairauden, leikkaushoitoa vaativia sairauksia ja tapaturmia, hillittömän määrän korva-, silmä-, poskiontelo- ja muita tulehduksia, urheiluvammoja, epäilyttäviä luomia ja vaikka mitä. On leikattu nielurisoja ja hoidettu menkkakipuja. En voi kuvitella mitä tämä olisi ollut julkisella puolella, Pikkujättiin ja Terveystaloon on aina saanut ajan heti ja kaikki on hoitunut. Lasten hinta on n 400€/v ja aikuisten  650€/v. Ei omavastuuta.

Vahvasti voiton puolella ollaan. 

Siellä yksityisellä nauravat partaansa kun tuollaisista pikkuasioista tuodaan rahaa tilille. Jos oikeasti sattuisi jotain pahempaa niin yksityiseltäkin ohjataan julkiselle, koska yksityiset ajattelevat vain rahaa eivätkä hanki laitteita yms jotka eivät maksa itseään takaisin.

Vierailija
57/78 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vakuutusyhtiöstä saa muka terveys- tai sairaskuluvakuutuksen 0 euron omavastuulla? Yleensä se omavastuu alkaa n. 300 eurosta, ehkä saattaa saada 250 eurolla. Mitä enemmän maksat omavastuuta, sitä pienempi on vakuutusmaksu, mutta harvalla nyky-Suomessa on rahaa laittaa 1000euroa kerralla yksityiseen lääkäripalveluun. Itselläni vakuutuksen ottaminen tuli ajankohtaiseksi, kun minulla epäiltiin syöpää ja jouduin kokemaan, miten hitaasti ja huonosti julkinen terveydenhoito toimii. No, nyt en tosin saa enää täyttä terveysvakuutusta, koska on tuo syöpäepäily taustalla, mutta sain otettua vakavan sairauden turvan. Se tuo sentään jotain taloudellista turvaa, jos se syöpä joskus sattuu omalle kohdalle, ja on edullisempi kuin täysi vakuutus. Eli jos joku harkitsee sen terveysvakuutuksen ottamista, kannattaa ottaa se heti, ennen kuin ilmaantuu mitään sairauksia tai epäilyjä niistä. Ja näiden vakuutusten hinnat tulevat vain nousemaan sitä mukaan, mitä huonompaan kuntoon julkinen terveydenhuolto Suomessa menee. 

Vierailija
58/78 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja miehelläni on, kaikilla kolmella lapsella on ja todellakin suosittelen kaikille. Olemme terveysbingossa voittaneet useamman pitkäaikaissairauden, leikkaushoitoa vaativia sairauksia ja tapaturmia, hillittömän määrän korva-, silmä-, poskiontelo- ja muita tulehduksia, urheiluvammoja, epäilyttäviä luomia ja vaikka mitä. On leikattu nielurisoja ja hoidettu menkkakipuja. En voi kuvitella mitä tämä olisi ollut julkisella puolella, Pikkujättiin ja Terveystaloon on aina saanut ajan heti ja kaikki on hoitunut. Lasten hinta on n 400€/v ja aikuisten  650€/v. Ei omavastuuta.

Vahvasti voiton puolella ollaan. 

Ainakin omat lapseni ovat saaneet erinomaista hoitoa julkiselta puolelta aina tarvittaessa. Alle 18 v.peritään vuodessa maksimissaan 7 päivän maksu sairaalassaolosta, joten ei ole kohtuuttoman kallista. Meilläkin on ollut vaikka mitä: käden murtuma, jalan murtuma, yhdellä 5 neurokirurgin tekemää leikkausta, toisella toinen sairaus, jossa pari sairaalajaksoa ja vuosittaisia kontrollikäyntejä. Aikuisilla saattaa tietysti olla hoitoonpääsy vaikeampaa.

Vierailija
59/78 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuutusyhtiöiden matemaatikot eivät ole tyhmiä. Vakuutusyhtiöille kertyy vakuutuksista enemmän maksuja kuin niistä maksetaan korvauksia. Jos homma olisi toisinpäin, niin vakuutusyhtiö lopettaisi tällaisen vakuutustuotteen.

Perusterveelle henkilölle terveysvakuutus on tappiollinen pitkässä juoksussa. Halvempaa on käydä yksityisellä silloin kuin tarve vaatii ja maksaa kaikki omasta pussista.

Noo... ennen olin perusterve. Sitten tuli vaihdevuodet, joiden tutkimisessa tutkittiin ensin kaikki mahdollinen ennenkuin toinen gyne keksi syyn.

Tähän meni tonni tolkulla rahaa ja ikinä ei olisi julkisella kaikkea tutkittu. Saan kierukan ja kaikki ultrat sekä lääkkeet ilmaiseksi loppuelämän.

Sitten tutkittiin ja hoidettiin verenpainehommat, nyt lääkkeet ja seurannat ilmaiset. Ja viimeisimmäksi keksin että voisin kokeilla lihavuuslääkitystä joka hiukan kallis, n

Erikoistapaus. Minulle kaiken tuon hoitaa työterveys, ei mitään tarvetta maksaa itse.

Vierailija
60/78 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sairastut syöpään, terveysvakuutuksen avulla saat lähetteen nopeasti erikoissairaanhoitoon, sen jälkeen oletkin julkisella sanassa jonossa kaikkien muiden kanssa jonottamassa hoitoa.

Mutta silti saa nopeammin hoitoa vakuutuksen ansiosta koska julkisella puolella kaikki toimii niin hitaasti. Nopeammin siis pääsee siihen syöpähoito jonoon.