Miksi ihmiset ei osta terveysvakuutusta?
Terveysvakuutuksen kun ostaa niin saa heti lääkäriajan ja hoitoa, saa samalle päivälle lääkäriajan ja yksityisellä puolella asiat hoituu paljon nopeammin kuin julkisella puolella.
Terveysvakuutuksen saa alle 1000e/vuosi 0e omavastuulla. Minä otin terveysvakuutuksen hintaan 550e/vuosi ja 0e omavastuu.
Hoitoa saan heti yksityisellä puolella ja myös leikkaukset kustantaa vakuutusyhtiö.
Miksi sinä et osta terveysvakuutusta?
Kommentit (78)
Pelkkä astmani on estänyt vakuutuksen saannin aikanaan. Keskivaikea on enkä edes ole joutunut alkuvaiheen jälkeen sairaalahoitoon. Voi olla, että kalliisti maksamalla saisin vakuutuksen, jossa suljetaan astman aiheuttamat ongelmat pois. Mutta kun lääkärissä tarvitsee nykyään lähinnä käydä kerran kahdessa vuodessa uusimassa reseptit (kannan kautta eivät uusi), niin ei ole kovin kannattavaa. Terveyskeskukseen olen päässyt joku vuosi lääkärin vastaanotolle jopa samana päivänä kiireelliseksi arvioidussa tilanteessa.
Provoileeko nämä 'miksi et osta vakuutusta' tyypit vai eikö ne oikeasti tunne Suomessa myytävien terveysvakuutusten ehtoja?
Koska näin 5-kymppisenä kaikki elämän aikana sairastetut pikkuvaivat sulkevat pois lähes kaikki sairaudet vaikka olen täysin terve, ei lääkityksiä eikä pitkäaikaissairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varmaan luottotoedottomana saisi sellaista.
Olet epäonnistunut elämässäsi.
Joo "Kuka vaan" saa terveysvakuutuksen, paitsi me epäonnistujat. Itselläni ensimmäinen epäonnistuminen sattui, kun piti valita geenejä.
Minulla ja miehelläni on, kaikilla kolmella lapsella on ja todellakin suosittelen kaikille. Olemme terveysbingossa voittaneet useamman pitkäaikaissairauden, leikkaushoitoa vaativia sairauksia ja tapaturmia, hillittömän määrän korva-, silmä-, poskiontelo- ja muita tulehduksia, urheiluvammoja, epäilyttäviä luomia ja vaikka mitä. On leikattu nielurisoja ja hoidettu menkkakipuja. En voi kuvitella mitä tämä olisi ollut julkisella puolella, Pikkujättiin ja Terveystaloon on aina saanut ajan heti ja kaikki on hoitunut. Lasten hinta on n 400€/v ja aikuisten 650€/v. Ei omavastuuta.
Vahvasti voiton puolella ollaan.
Hyvät kokemukset meidän perheellä myös sairauskuluvakuutuksesta pienemmästä yhtiöstä.
Hyvätuloiset flexaa näillä, vaikka työtunteja saman verran.
En kyllä maksa vähistä työtulorahoistani jotain vakuutusta, kun sillä rahalla voin tehdä jotain kivaakin. Olen saanut julkiselta palvelua. Etenkin, koska teen ja toimin tarvittaessa lääkärin neuvojen mukaan saadakseni terveyteni kuntoon.
Meillä on lapsilla sairaskuluvakuutukset ja näitä ei varmaan kannata irtisanoa, koska jos joskus myöhemmin haluaisivatkin uudestaan vakuutukset ja tulisi välillä jotain sairauksia niin sitten nämä poissuljettaisiin vakuutuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja miehelläni on, kaikilla kolmella lapsella on ja todellakin suosittelen kaikille. Olemme terveysbingossa voittaneet useamman pitkäaikaissairauden, leikkaushoitoa vaativia sairauksia ja tapaturmia, hillittömän määrän korva-, silmä-, poskiontelo- ja muita tulehduksia, urheiluvammoja, epäilyttäviä luomia ja vaikka mitä. On leikattu nielurisoja ja hoidettu menkkakipuja. En voi kuvitella mitä tämä olisi ollut julkisella puolella, Pikkujättiin ja Terveystaloon on aina saanut ajan heti ja kaikki on hoitunut. Lasten hinta on n 400€/v ja aikuisten 650€/v. Ei omavastuuta.
Vahvasti voiton puolella ollaan.
Mitä suosittelet niille, jotka ei vakuutusta saa?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lapsilla sairaskuluvakuutukset ja näitä ei varmaan kannata irtisanoa, koska jos joskus myöhemmin haluaisivatkin uudestaan vakuutukset ja tulisi välillä jotain sairauksia niin sitten nämä poissuljettaisiin vakuutuksesta?
Kyllä
Vakuutusyhtiöiden matemaatikot eivät ole tyhmiä. Vakuutusyhtiöille kertyy vakuutuksista enemmän maksuja kuin niistä maksetaan korvauksia. Jos homma olisi toisinpäin, niin vakuutusyhtiö lopettaisi tällaisen vakuutustuotteen.
Perusterveelle henkilölle terveysvakuutus on tappiollinen pitkässä juoksussa. Halvempaa on käydä yksityisellä silloin kuin tarve vaatii ja maksaa kaikki omasta pussista.
Miksi ihmiset ei osta terveysvakuutusta?
"Terveysvakuutus" Ei mikään vakuutus voi taata että ihminen pysyy terveenä.
Maksa sote-veroa jo n. 500€/kk - sillä olisin mielestäni oikeutettu julkistakin käyttämään muutaman kerran vuodessa. Lisäksi tulee toki käyntimaksuja vielä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska ihmiset on hölmöjä
No niin on, kun meillä on joskus ollut käytännössä toimiva verorahoilla kustanettu terveydenhoito.
Vierailija kirjoitti:
Vakuutusyhtiöiden matemaatikot eivät ole tyhmiä. Vakuutusyhtiöille kertyy vakuutuksista enemmän maksuja kuin niistä maksetaan korvauksia. Jos homma olisi toisinpäin, niin vakuutusyhtiö lopettaisi tällaisen vakuutustuotteen.
Perusterveelle henkilölle terveysvakuutus on tappiollinen pitkässä juoksussa. Halvempaa on käydä yksityisellä silloin kuin tarve vaatii ja maksaa kaikki omasta pussista.
Noo... ennen olin perusterve. Sitten tuli vaihdevuodet, joiden tutkimisessa tutkittiin ensin kaikki mahdollinen ennenkuin toinen gyne keksi syyn.
Tähän meni tonni tolkulla rahaa ja ikinä ei olisi julkisella kaikkea tutkittu. Saan kierukan ja kaikki ultrat sekä lääkkeet ilmaiseksi loppuelämän.
Sitten tutkittiin ja hoidettiin verenpainehommat, nyt lääkkeet ja seurannat ilmaiset. Ja viimeisimmäksi keksin että voisin kokeilla lihavuuslääkitystä joka hiukan kallis, no eipä mitään, onkin minulle ilmaiset.
Lasten kanssa ei ole onneksi tarvinnut hirveästi käyttää, mutta pieniä operaatioita on toiselle tehty. Miehellä myös hyvä työterveys, mutta ilmaisten lääkkeiden ansiosta vakuutus kannattaa pitää.
Kun vakuutuksen hinta nousi 2000 euroon, irtisanoin sen. Ei vaan ole varaa maksaa, vaikka korvasikin kaiken. 100e oli omavastuu kerran vuodessa.
Hyvin moni ei saa sairauksien takia.
Terveysvakuutus kannattaa ottaa jos on nuori ja terve, jotta siitä saa kaiken mahdollisen irti jos paska osuu tuulettimeen. Itse otin sen parikymppisenä kun ei itselläni vielä ollut juurikaan vaivoja.
Kaksi vuotta sitten pääsin viimeinkin työkyvyttömyyseläkkeelle ja sain vakuutuksestani reilusti yli 100 000 euron suuruisen kertakorvauksen pysyvästä työkyvyttömyydestä johtuen vakuutuksenottamisen jälkeen puhjenneesta sairaudestani. Toki olisin mieluummin työkykyinen, mutta tällä nyt sitten mennään. Olen tyytyväinen, että vakuutus on olemassa koska itse olen siitä hyötynyt suuresti.
Olet epäonnistunut elämässäsi.