Toinen suupieli roikkuu lievästi -kokemuksia?
Olen 40v nainen ja aamulla huomasin että toinen suupieli on alkanut lievästi roikkua toista enemmän, on luonnostaan resting bitch face. En ole varma mutta tuntuu ettei eilen ollut tällainen.
Mitään muita oireita ei ole ja olo normaali. Mietin kuitenkin voiko olla TIA -kohtaus...Pelkään että nauravat päivystyksestä pihalle jos yritän sinne.
Onko palstalaisilla kokemusta TIA -kohtauksesta?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkään että minua ei oteta vakavasti koska sairastan migreeniä (auratonta) ja minulla on masennusdiagnoosi. Kokemusta vähättelystä on hoitohenkilökunnan taholta
Ap
Provoiletko? Soita nyt päivystyksen terveysneuvontaan tai mikä paikkakunnallasi onkaan.
Provohan tämän on oltava, ei kukaan ole niin tyhmä että roikkuisi palstalla jos oikeasti oireena on kasvojen toispuoleinen roikkuminen.
En provoile. Pelkään lääkäreitä koska ovat olleet vihaisia kun olen aiemmin mennyt niin sanotusti turhaan päivystykseen...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mietin että nukkuisin yön yli kuitenkin
Nuku rauhassa, aamulla puhekyky onkin jo mennyt niin että hätänumeroon soittaminen on mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
En provoile. Pelkään lääkäreitä koska ovat olleet vihaisia kun olen aiemmin mennyt niin sanotusti turhaan päivystykseen...
Ap
No ei ne sinua syö. Tuo on ihan oikea oire, jonka vuoksi tulee mennä.
Jos googlaat, kasvohalvaukseen ei ole korjaavaa hoitoa vaan paranee vähitellen. Mutta se voi olla myös aivohalvaus, eteenkin jos roikkuminen on vähäistä, ja sitä ei voi hoitaa odottelemalla vaan on heti mentävä hoitoon! Et voi itse tietää, kumpi se on.
Aivoinfarti. Hakeudu hoitoon tai soita 112.
Toivottavasti ap on ymmärtänyt lähteä päivystykseen.
Ei suostuttu tutkimaan päivystyksessä 😞 kuulemma pelkkä migreeni...
Ap
Suomessa oikeasti kuolee ihmisiä hoidon puutteeseen koska kuvantsmiskynnys todella korkea ja liian rajalliset resurssit....
Vierailija kirjoitti:
Ap
Milloin kävit? Eilen vai tänäänkö? Eikö ne tehneet mitään testejä tai kokeita? Onko oire ennallaan yhä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Milloin kävit? Eilen vai tänäänkö? Eikö ne tehneet mitään testejä tai kokeita? Onko oire ennallaan yhä?
Eilen kävin. Mitään muuta eivät tosiaan tehneet kuin antoivat migreenilääkettä ja laittoivat kotiin. Oire on ennallaan mutta hoitaja ja lääkäri sitä mieltä että johtuu vain migreenistä...
Ap
Ei olisi ensimmäinen kerta kun julkisessa terveydenhuollossa jää infarkti huomaamatta ja hoitamatta. Sepä vasta kalliiksi tulee kun ihminen vammautuu loppuiäkseen
Sanoivatko, että pitää mennä uudestaan jos oire ei katoa?
Vierailija kirjoitti:
Sanoivatko, että pitää mennä uudestaan jos oire ei katoa?
Eivät sanoneet koska ovat sitä mieltä että oire johtuu migreenistä ja tulee häviämään kuulemma itsestään
Ap
Ei suupielen roikkuminen migreenistä johdu, ei kuulu oirekuvaan. Selvästi yrität provoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei suupielen roikkuminen migreenistä johdu, ei kuulu oirekuvaan. Selvästi yrität provoilla.
Oli provo tai ei niin on olemassa hyvin harvinainen migreenimuoto jossa kohtauksen yhteydessä tulee halvausoireita. Sitä varten päivystyksessä kuitenkin tehdään neurologiset testit joiden avulla poissuljetaan muut aivotapahtumat.
Provoiletko? Soita nyt päivystyksen terveysneuvontaan tai mikä paikkakunnallasi onkaan.