Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: Yrittäjä: Myyjät eivät koe tarvitsevansa istumista

Vierailija
23.07.2025 |

Teron Tuoretorin yrittäjä Tero Puikkonen on saamastaan kritiikistä harmissaan.

Puikkosen mukaan valtaosa myyjistä ei koe tarvetta istua 57 tuntia kestävän työpäivän aikana.

https://yle.fi/a/74-20173883

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan olla sit myös kusipää, kun vaadin, että myyjä seisoo. :D

Sorry, mutta Japanissa asuessani 2 vuotta, ja siellä vuosittain matkustellessa, en ole ikinä tavannut myyjää, joka istuisi. Tosin japanilaiset ovatkin sivistyneempiä kuin jotkut suomijuntit. Kun myyjä seisoo, niin se antaa huomattavasti paremman kuvan. Ja nuorilla on hyvät polvet, luulisi olevan helppoa seistä tuo n. 5 tuntia. M28

Ei se myyjä myydessään istuisi vana silloin kun ei ole asiakkaita.

Miksi 5 viiva 7 tuntia muuntuu sinulla 5 tunniksi?

Vierailija
22/59 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sorry, mutta Japanissa asuessani 2 vuotta, ja siellä vuosittain matkustellessa, en ole ikinä tavannut myyjää, joka istuisi. Tosin japanilaiset ovatkin sivistyneempiä kuin jotkut suomijuntit. Kun myyjä seisoo, niin se antaa huomattavasti paremman kuvan. Ja nuorilla on hyvät polvet, luulisi olevan helppoa seistä tuo n. 5 tuntia. M28

Täysin samaa mieltä. Myyjän täytyy seistä. Sanoi nämä palstan työttömät vätykset mitä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapa itsesi, kusipää.

Vierailija
24/59 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M28 on tuo Tero.

Vierailija
25/59 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tekee todella hyvää lepuuttaa selkää ja jalkoja välillä, joten myyjä istukoon silloin kun tarvetta on. Kunhan saan tarvitsemaani palvelua. T: Asiakas

Vierailija
26/59 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenko tonnin ja minkämerkkinen nojatuoli se on oltava ennen kuin nuoriso suvaitsee istua? Meinaan vaan, että sen kun istuu vaan. Jos mahtuu seisomaan, mahtuu yleensä istumaankin.

Vierailija
27/59 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myyjä. En ehdi työpäivän aikana istumaan, joten minusta on lähinnä kummallista, jos istuskelisin jouten sen sijaan, että teen työtä, josta saan palkan. Tauko on istumista varten.

Istuva mansikanmyyjä ei ulotu edes ojentamaan maksupäätettä, asiakkaan tulee kumartua myyntipöydän yli, jotta voi maksaa. Minusta ei kovinkaan palvelullista.

Vierailija
28/59 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole kusipää.

Olet ketjun ainut järkevä kommentoija. Nämä työttömät vätykset vain vihaa meitä yrittäjiä, kun ovat kateellisia ja katkeria.

Vierailija
29/59 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamilla messuilla on tullut seistyä 12 tuntia / päivä. 

Vierailija
30/59 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin elintarviketeollisuudessa 10 vuotta punnitsemassa lähteviä tuotteita. En nähnyt koskaan kenenkään istuvan työn ääressä, enkä koskaan tuntenut tarvetta istua, tauoilla kyllä istuttiin. Ja terveyden kannaltakin istuminen on pahaksi.

Vierailija
31/59 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myyjä. En ehdi työpäivän aikana istumaan, joten minusta on lähinnä kummallista, jos istuskelisin jouten sen sijaan, että teen työtä, josta saan palkan. Tauko on istumista varten.

Istuva mansikanmyyjä ei ulotu edes ojentamaan maksupäätettä, asiakkaan tulee kumartua myyntipöydän yli, jotta voi maksaa. Minusta ei kovinkaan palvelullista.

Ei kukaan ole puhunut istumisesta asiakaspalvelutilanteissa. Ihan itse keksit moiset typeryydet.

Vierailija
32/59 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole puhunut istumisesta asiakaspalvelutilanteissa. Ihan itse keksit moiset typeryydet.

Mitä muita tilanteita mansikanmyyjällä on? Voihan hän toki istua siellä myyntipöydän takana puhelin kädessä ja olettaa, että asiakkaat maksavat käteisellä, pudottavat tasarahan kassalippaaseen ja nappaavat marjat matkaansa. 

Vierailija
33/59 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppohan se rääkätä nuoria, kun niillä ei ole rahaa viedä juttua oikeuteen.

Kuule samaa se on muuallakin, tauoilla istutaan, minulla kuuden tunnin päivän aikana hyvällä tuurilla saa pitää sen 20 minuutin tauon, muuten seisomista. 

Vierailija
34/59 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yrittäjät ovat aina tuollaisia kusipäitä?

Ei me kaikki olla.

Vierailija
35/59 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupassa myyjillä on kassan luona tuoli istuskelua varten? Siis muuten kuin marketin kassalla. Tai onko mäkkärissä nykyisin tuolit, joilla istua asiakkaita odotellessa? 

Infopisteissä olen tuoleja nähnyt, mutta ajatus jostain H&M:stä, jossa myyjä istuskelee pöydän takana puhelintaan selaillen sen sijaan, että järjestelisi pöytiä... jotenkin outoa.

Vierailija
36/59 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen saattaa olla ihan oikea syy, että olet vaan myyjä. Olet nimittäin hieman yksinkertainen, eikä myyjältä voi paljon enempää odottaakaan. Ehkäpä se istuva myyjä Nousee Ylös kun tulee asiakas?! Voisko mitenkään olla?

Vierailija
37/59 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoria itseään kohu vaan naurattaa. Eivät he mitenkään kärsi siellä. Tässä taas aikuiset pahoittaa mielensä turhaan.

No ne kyseiset nuoret on varmaan peloteltu "kuoliaiksi" tuolla jos jo julkisuuteenkin esimiesvoimin tullaan tuolla sävyllä ja tyylillä  esiintymään.

Vierailija
38/59 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin myyjä nousee silloin kun palvelee asiakkaita. Jutussa oli puhe siitä ettei koko työpäivän aikana saa istua, vaikkei ketään näkyisi mailla eikä halmeilla. Onko pakko aina ruveta säveltämään omiaan ohi uutisoidun asian?

Vierailija
39/59 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoria itseään kohu vaan naurattaa. Eivät he mitenkään kärsi siellä. Tässä taas aikuiset pahoittaa mielensä turhaan.

No ne kyseiset nuoret on varmaan peloteltu "kuoliaiksi" tuolla jos jo julkisuuteenkin esimiesvoimin tullaan tuolla sävyllä ja tyylillä  esiintymään.

Usko pois, minä tiedän enkä luule.

Vierailija
40/59 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta myyjien pitäisi osoittaa nöyryyttä viettämällä koko työvuoro polvillaan. Jos siis työntekijöiden epämukavuus ja kyykytys on itseisarvo.