YLE: Yrittäjä: Myyjät eivät koe tarvitsevansa istumista
Teron Tuoretorin yrittäjä Tero Puikkonen on saamastaan kritiikistä harmissaan.
Puikkosen mukaan valtaosa myyjistä ei koe tarvetta istua 57 tuntia kestävän työpäivän aikana.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myyjä. En ehdi työpäivän aikana istumaan, joten minusta on lähinnä kummallista, jos istuskelisin jouten sen sijaan, että teen työtä, josta saan palkan. Tauko on istumista varten.
Istuva mansikanmyyjä ei ulotu edes ojentamaan maksupäätettä, asiakkaan tulee kumartua myyntipöydän yli, jotta voi maksaa. Minusta ei kovinkaan palvelullista.
Ei kukaan ole puhunut istumisesta asiakaspalvelutilanteissa. Ihan itse keksit moiset typeryydet.
Mitä muita tilanteita mansikanmyyjällä on? Voihan hän toki istua siellä myyntipöydän takana puhelin kädessä ja olettaa, että asiakkaat maksavat käteisellä, pudottavat tasarahan kassalippaaseen ja nappaavat marjat matkaansa.
Aika suosittu marjatiski jos siihen on koko ajan joku sadan metrin jono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppohan se rääkätä nuoria, kun niillä ei ole rahaa viedä juttua oikeuteen.
Liitto tekee sen puolestaan, mikäli kuuluu liittoon.
Kuinka monella on varaa maksaa liiton vuosimaksut? Ja etenkin nuorilla?
Tampereen Stockallakaan ei saanut istua, korkeintaan 5 min. per naama sillä yhdellä tuolilla jota sitten raahattiin eri kerrosten välillä. 7 tunnin työpäivään kuului yksi 20 minuutin tauko joka alkoi kun poistui kassapisteeltä. Useasti se tauko supistui 10 minuuttiin kun meni aikaa että siirtyi taukotilaan ja takaisin. Joskus ei jäänyt yhtään taukoaikaa kun asiakkaat roikkuivat hihoissa kiinni. Kidutusta!
Vierailija kirjoitti:
Joku voisi ampua tuon yrittäjän. Ihan vain varoituksena muille yrittäjille. Ihan kuin USA:ssa se yksi Luigi.
Huh huh mitä tekstiä. Eihän kenenkään ole pakko mennä hänelle töihin, mutta sinä haluat että hänet ammutaan siitä huolimatta. En haluaisi lukea tällaista tekstiä enää koskaan. Jonkun pitäisi auttaa sinua. Voisitko oma-aloitteisesti hakea apua sairaisiin fantasioihisi?
Vierailija kirjoitti:
Tulee vielä päivä jolloin nämä riistäjät pääsevät itse istumaan hiukan pidemmäksi aikaa.
Istumaan mistä? Kerro vastauksia äläkä viljele hämäriä vihjauksia. V*tun idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Tampereen Stockallakaan ei saanut istua, korkeintaan 5 min. per naama sillä yhdellä tuolilla jota sitten raahattiin eri kerrosten välillä. 7 tunnin työpäivään kuului yksi 20 minuutin tauko joka alkoi kun poistui kassapisteeltä. Useasti se tauko supistui 10 minuuttiin kun meni aikaa että siirtyi taukotilaan ja takaisin. Joskus ei jäänyt yhtään taukoaikaa kun asiakkaat roikkuivat hihoissa kiinni. Kidutusta!
Kuka pakotti olemaan siellä töissä? Mitä helvettiä valitat kun itse hait sinne töihin? Oletko ihan v*tun tampio?
Kun olin kassalla töissä, seison lähes koko ajan. Jos minua olisi kielletty istumasta silloin kun haluan, olisin ottanut loparit.
Vierailija kirjoitti:
Helppohan se rääkätä nuoria, kun niillä ei ole rahaa viedä juttua oikeuteen.
Niin no "räväkkää" ne yrittäjät vanhempiakin, harvassa työpaikassa missä olen ollut on istuttu muulloin kuin tauolla. Jos olette esimerkiksi kioskilla ikinä käyneet voitte pikaisen mittauksen tehdä ja tajuatte ettei siihen tiskin taakse tuoleja sovi, yksin kun siellä on usein töissä ei istuta eikä käydä vessassa. Niin se on julma maailma. Teollisuudessa on paljon töitä joita tehdään seisaalteen tauoilla istutaan
Vierailija kirjoitti:
Miksi yrittäjät ovat aina tuollaisia kusipäitä?
Miksi ? Oli jo jossain ettei sinne edes mahdu tuoleja. Minäkin seison kahvilassa, tauko on 20 minuuttia, jos ehtii pitämään silloin istutaan. Ei mahdu mitään tuoleja siihen tilaan, jos tuolin laittaisi pitäisi iso kierros tehdä että edes uudet kahvit saa laitettua tippumaan
Vierailija kirjoitti:
Mä taidan olla sit myös kusipää, kun vaadin, että myyjä seisoo. :D
Sorry, mutta Japanissa asuessani 2 vuotta, ja siellä vuosittain matkustellessa, en ole ikinä tavannut myyjää, joka istuisi. Tosin japanilaiset ovatkin sivistyneempiä kuin jotkut suomijuntit. Kun myyjä seisoo, niin se antaa huomattavasti paremman kuvan. Ja nuorilla on hyvät polvet, luulisi olevan helppoa seistä tuo n. 5 tuntia. M28
Sä olet ainut järkevä tässä ketjussa. Nämä työttömät ruikuttajat ovat kusipäitä.
Päiväkodin työntekijätkään eivät saa istua, ei tosin ole kielletty mutta kun ei ehdi muulloin kuin vessanpöntöllä puolen minuutin istunnolla. Työnantajan ei tarvitse erikseen kieltää istumista, tietää että on mahdotonta.
Varsinkin kuumalla ilmalla välillä voi alkaa pyörryttää ja pitäisi hetki istua. Itsellä tätä ollut nuoresta asti kun verenpaine on matala.
Vierailija kirjoitti:
Mä taidan olla sit myös kusipää, kun vaadin, että myyjä seisoo. :D
Sorry, mutta Japanissa asuessani 2 vuotta, ja siellä vuosittain matkustellessa, en ole ikinä tavannut myyjää, joka istuisi. Tosin japanilaiset ovatkin sivistyneempiä kuin jotkut suomijuntit. Kun myyjä seisoo, niin se antaa huomattavasti paremman kuvan. Ja nuorilla on hyvät polvet, luulisi olevan helppoa seistä tuo n. 5 tuntia. M28
Ei se myyjä myydessään istuisi vana silloin kun ei ole asiakkaita.
Miksi 5 viiva 7 tuntia muuntuu sinulla 5 tunniksi?
Mitä oikein sönkkäät? Ei se istuminen kenenkään ammattitaitoon tai mihinkään vaikuta. En muista ikinä ajatelleeni mitään negatiivistä myyjästä joka istuu, tai olleeni mitenkään vaikuttunut seisovasta myyjästä.
Japanin työkulttuurista ei kannata ottaa mallia ollenkaan. Sinulla nyt vain on joku fiksaatio Japaniin ja kaikki on siellä sinusta ihmeellisempää, varmaan muovipakkauksetkin kun ne on JAPANISSA
Ei silloin istutaan jos on ASIAKKAITA, mutta harvoissa myymälöissä/torikojuilla asiakkaita on jatkuvana virtana...
Esimerkiksi sää, kellon- ja vuodenaika jne. vaikuttaa siihen paljonko asiakkaita on, jopa yksittäinen ottelu tmv. (Suomi pelaa lätkää) voi näkyä siinä ettei asiakkaita (juurikaan/lainkaan) ole.
Miksi myyjän pitäisi tuolloin seistä?!
Myymälöissä joissa olen aikanaan työskennellyt, on istumiseen käytetty 'keittiöjakkara-tuolia' sellaista kolmiportaista. Tuosta ei edes juuri huomaa istuuko/seisooko myyjä, kun tavallista tuolia korkeammalla se ylin osa.
Aika usein kassa on myös mahdollista sijoittaa niin, ettei tuolilla istuva näy heti (JOS asialla merkitystä!) myyjä näkee liiketilaan tulevan asiakkaan ennen kun asiakas myyjän -> voi pompata tuolilta seisomaan. Yhdessä paikassa kassalla oli myös korttiteline sijoitettu kassalle, sen takana pysty 'piilossa' istumaan, ja tekemään sivussa, ei kaikkien näkösällä tiettyjä ko. paikkaan liittyviä töitä myös, kuten paketointia.
Torimyyjillä voisi toimia esim. pilkkijakkara tmv. menee pieneen tilaan, tai myyntipöydästä voisi taittua pieni 'lauta' saranoilla istuimeksi, jonka saa taitettua piiloon pöydän alle.
tällaiset yrittäjät on syytä lähettää heti Siperiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka pakotti olemaan siellä töissä? Mitä helvettiä valitat kun itse hait sinne töihin? Oletko ihan v*tun tampio?
Oletko itse vähän tyhmä? Ei sitä ennen työpaikassa työn tekemistä tiedä, millaista työ on. Ja palkka varmaan kiinnostaa vaikka työ olisi yhtä paskaa :D
Varmaan on useammalla sen verran sisua että silti yrittää jonkin aikaa palkan takia. Tai ehkä määrä-aikainen sopimus? Mitä väliä, ei silti ole työntekijän syy tämä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tekee todella hyvää lepuuttaa selkää ja jalkoja välillä, joten myyjä istukoon silloin kun tarvetta on. Kunhan saan tarvitsemaani palvelua. T: Asiakas
Tauot on sitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Minusta myyjien pitäisi osoittaa nöyryyttä viettämällä koko työvuoro polvillaan. Jos siis työntekijöiden epämukavuus ja kyykytys on itseisarvo.
Kuusi kertaa päivässä ja Mekkaan päin,on jo arkipäivää suomessakin.
Liitto tekee sen puolestaan, mikäli kuuluu liittoon.